רכישת מניות: SEIC

להלן הרכישה האחרונה בתיק דיבידעת:

תאריך פעולה סימול מחיר כמות עמלה עלות כוללת דיבידנד שנתי צפוי (לפני מס)
09/05/2022 רכישה SEIC $55.29 18 $0.35 $995.22 $28.80 $14.40 *בטעות נרשם צפי דיבידנד לפי חישוב רבעוני במקום חציוני – תודה לשמואל על העירנות

סינון רשימת האלופות:

לפני רכישת המניה לקחתי את רשימת האלופות שמפרסם ג'סטין לאו מאז מותו של דויד פיש וסיננתי אותה לפי הקריטריונים הבאים:

    1. החברה מגדילה את הדיבידנדים מלפני משבר 2000 – רצף הגדלה של יותר מ-22 שנה
    2. תשואת הדיבידנד לפי הקובץ גדולה מתשואת הדיבידנד של ה-SP500 שעומדת על 1.54% בסינון זה הרפיתי את תשואת הדיבידנד ל-1.40%
    3. מכפיל הרווח קטן ממכפיל הרווח של מדד ה-SP500 שעומד על 20.29
    4. יחס חלוקת הרווחים קטן מ-60%
    5. אחוז הגדלת הרווחים ב-5 השנים הקודמות וצפי גדילת הרווחים ב-5 השנים הבאות גדולים מ-0%
    6. שווי השוק של החברה גדול מ-1 מיליארד דולר
    7. יחס חוב/הון עצמי קטן מ-70%
    8. אחוז הגדלת הדיבידנד ב-1, 3, 5 ו-10 השנים האחרונות גדול מ-5% לכל תקופה

חשוב לציין שאני מקשיח ומרפה את הקריטריונים הללו בצורה כזו שבכל פעם אני אסנן כ-90% מהחברות מרשימת האלופות.
בסינון הרפתי את תשואת הדיבידנד ל-1.40% שזה מתחת לתשואת הדיבידנד של המדד.

מיון:

בשלב זה קיבלתי רשימה של 8 חברות ומיינתי אותן לפי רצף הגדלת דיבידנדים:

סימול מניה רצף הגדלת דיבידנדים צפי דיבידנדים בתהליך הסינון
AFL 40 $51.20
TROW 36 $62.40
SRCE 34 $53.32
SEIC 31 $26.40
AOS 28 $50.40
BANF 28 $46.08
OZK 26 $45.88
PB 24 $41.60

רכשתי בעבר את כל המניות הנ"ל.

צפי הדיבידנדים השנתי הממוצע הנוכחי מתיק דיבידעת עומד על 35.28 דולר מכל חברה.

יש לנו רק חברה אחת עם צפי דיבידנד מתחת לממוצע והיא: SEIC.

להלן נתוני חברת SEIC:
  • החברה מגדילה את הדיבידנדים בכל שנה במשך 31 שנים ברצף
  • תשואת הדיבידנד של החברה בזמן עדכון הרשימה עמדה על1.44% שזו תשואה גבוהה ביחס לממוצע ההיסטורי הארוך של החברה והבינוני של החברה
  • מכפיל הרווח של החברה עמד בתחילת החודש על 12.99 שזה נמוך מאוד גם ביחס למדד
  • החברה מחלקת כ-18.65% מהרווחים כדיבידנד שזה משאיר לה המון מקום לתמרן במהלך קשיים כלכליים
  • צפי הגדילה של החברה הוא 12.00% שזה גבוה מאוד ובהחלט יכול לתמוך בהגדלת דיבידנד של 5% ומעלה
  • במהלך ה-5 השנים האחרונות החברה הגדילה את הדיבידנדים בממוצע של 7.31% בעוד שרווחיה גדלו ב-13.40% דבר שהגדיל את יחס החלוקה ואת הסיכון לפגיעה בדיבידנד ביחס לעבר
  • יחס החוב להון העצמי של החברה הוא 2% שזה מעולה
 

בשל סיבות אלו החלטתי לרכוש את מניות החברה.

 
 
אשמח לענות על שאלות בנושא.

16 תגובות

דלגו לטופס מילוי התגובה

    • מומו on 10/05/2022 at 10:43
    • השב

    תתחדש איש יקר !

    במקרה שכל המניות שיצאו בסינון כבר נרכשו בעבר ונמצאות בתיק, המיון לפי רצף הגדלת דיבידנדים לא הופך למיותר?

    הצעת ייעול: ברכישות הבאות להוסיף עמודה: האם קיים בתיק Yes \ No

    בהצלחה רבה, עוקבים בשמחה 🙂

    1. תודה רבה.
      אתה צודק שהמיון לפי רצף הגדלות הוא מיותר אם כל המניות נרכשו אבל אני ממיין לפני שאני יודע שכל המניות נרכשו 🙂

      לגבי הצעת הייעול המידע כבר קיים בטבלה:
      * נתון של 0 בעמודת צפי הדיבידנדים מייצגת מניה שלא הייתה קיימת בתיק.
      * כל נתון חיובי בעמודת צפי הדיבידנדים מייצג מניה שכבר הייתה קיימת בתיק.

    • שמואל on 10/05/2022 at 17:50
    • השב

    דעת יקר,
    בתיק קיימים 33 מניות seic הנותנים 26.4$ דיווידנד. בשורת ההכרזה כתבת שרכשת 18 מניות נוספות הנותנות סך של 28.8$ דיווידנד.
    לדעתי, אם הדווידנד הנוכחי הוא 0.8$ אז הסך הכל צריך להיות 14.4$.
    שמואל

    1. שמואל תודה רבה לך על עירנותך.
      בכתיבת המאמר לא שמתי לב ש-SEIC מחלקת דיבידנד חציוני ולא רבעוני (למרות שזה מתועד אצלי בגיליון הנתונים).
      עם דיבידנד חציוני של 40 סנט ליחידה ודיבידנד שנתי של 80 סנט ליחידה אנחנו באמת מגיעים לסך דיבידנדים שנתי של 14.4 דולר כפי שחישבת.

    • Sin on 10/05/2022 at 18:24
    • השב

    הי דעת,
    בפוסט הקודם ציינת שיש בתיק 918 דולרים.
    בפוסט הזה , בוצעה רכישה בסך 995 דולרים.

    מאיפב נוצרו דולרים יש מאין?

    1. קסם הדיבידנדים 🙂 (ולא מפחיד אותי שהחשבון יהיה במינוס קטנטן)

    • שמואל on 11/05/2022 at 14:37
    • השב

    דעת יקר,
    S&P מכיל מניות המחלקות דיווידנד וכאלה שלא. תשע המניות הגדולות המהוות 25% מהמדד אינן מחלקות דיווידנד, פרט ל-AAPL ו-MSFT, אך הדיווידנד שלהם פחות מ-1%. כך בחישוב ממוצע הדיווידנד של המדד נכללים גם אלו שאינן מחלקות, והן מורידות את הממוצע כלפי מטה.
    נשאלת השאלה, מדוע לא לחפש מדד התייחסות אחר המשקף את מודל ההשקעה בדיווידנדים.
    שאלה, מדוע להשקיע במניות עם תשואה נמוכה כל כך, גם אם הן מגדילות כל שנה ? בחישוב גס מניה SEIC המחלקת תשואה 1.45%, בגידול של 10% לשנה, אחרי ימש שנים, מקבלים תשואה של 2.34%, בפועל מגדילה 7.3%.
    אפילו תשואת אגח ארה"ב לעשר שנים הוא סביב 3%.
    באופן דומה אפשר לשאול גם לגבי ממוצע מכפיל הריווח של המדד.

    1. אתה צודק שחלק מהחברות במדד אינן מחלקות דיבידנד אבל תשואת הדיבידנד הממוצעת של המדד מייצגת את תשואת הדיבידנד של השוק בכללותו וככזו היא מהווה מדד לתשואת הדיבידנד לפי אלטרנטיבת ההשקעה הקיימת בכל רגע נתון.
      מכיוון שמשקיעים בשוק ההון האמריקאי משווים את עצמם למדד האמריקאי אז הם מכתיבים גם את מחירי המניות הבודדות וגם את מחיר המדד עצמו.
      הכתבת מחירים זו מייצרת גם את גובה מחירי המניות הבודדות וגם את תשואת הדיבידנד ולכן היא מהווה את נקודת הייחוס שלי .
      חשוב לזכור שמטרתי היא השוואת התזרים והסיכון שלו מההשקעה שלי מול אלטרנטיבות ההשקעה הקיימות בשוק הנוכחי ובאמצעות כוחות ההיצע והביקוש הן באות לידי ביטוי במחיר המדד ובתשואת הדיבידנד שלו.
      אני מעדיף לתת לשוק הכללי לתמחר את המניות ולהיצמד לתמחור שלו.

      כמובן שישנם אנשים שחושבים אחרת וכתוצאה מכך מייחסים חשיבות למדדים שונים ואולי יותר מצומצמים כמו שאתה הצגת.
      כמו בכל השאלות שקשורות לעתיד אין לנו שום דרך לדעת מי יתברר כצודק בתאריך עתידי שרירותי כלשהו ובהחלט יתכן שבבואך לבדוק את תוצאותיך הדרך שהצגת תתברר כיותר נכונה מהדרך שבה אני בחרתי.
      מסיבה זו אני חושב שיותר חשוב להבין מדוע אנחנו בוחרים בדרך שלנו מאשר להיצמד לדרך של אדם אחר.

    • Moshe Raines on 11/05/2022 at 16:52
    • השב

    גם אני כך נוהג לעיתים. שים לב שבאינטראקטיב ישראל הריבית על מרגין היא 0.22% ליום. לא יודע עוד מה הריבית באמריקאי אבל הזדעזתי מאינטראקטיב ישראל

    1. לדעתי הם הגזימו בהרבה מאוד עלויות ביחס למקור רק בגלל שאין בארץ תחרות אמיתית לאינטראקטיב ברוקרס.
      העלויות במקור לעתים נמוכות מהריביות של המשכנתאות בארץ.

    • Daniel Davidov on 11/05/2022 at 17:36
    • השב

    אני רואה שאתה רוכש בעמלה מאוד נמוכה. בחשבון כמו שלי למשל (מיטב דש טרייד) אני משלם 8$ לעסקה. אני מניח שזה GAMECHANGER… ולא כדאי לי להכנס לעסק הזה לפני שיש לי ברוקר שגובה פחות עמלות משמעותית. האם אני צודק?

    1. עמלות זה שיקול משני בלבד, בעיקר לאנשים שנוקטים בגישת קנה והחזק כמוני (קונים פעם אחת עם עמלה ומקבלים דיבידנדים לנצח ללא עמלות).
      לעניות דעתי, הרבה יותר חשוב לבדוק אם יש התאמה בין הפסיכולוגיה של המשקיע לבין ההשקעה מאשר לצמצם עלויות.
      חוסר בהתאמה שכזה יעלה למשקיע הרבה יותר בטווח הרחוק בשל פעולות כגון מכירה בהפסדים ו/או הקצאת הון משמעותי לנכסים עם תשואת חסר (כגון אג"ח/פיקדונות/מזומן/גוש אבנים).

    • לופטי on 15/05/2022 at 20:27
    • השב

    מזל טוב!
    למה בחרת להרפות דווקא את תשואת הדיבידנד?
    האם כשהכנסתך אינה הייתה תלויה רק בתזרים נהגת באותו האופן?
    האם במצב השוק הנוכחי לא היה כדאי שלא לפלטר במשתנים התלויים במחיר המניה?

    1. אני מרפה את הקריטריונים הלא קריטיים (דברים שלא קשורים ליכולת של החברה להמשיך ולחלק דיבידנד יציב וגדל) אחד אחד ורואה איזה קריטריון מוסיף חברה שאני מעוניין לרכוש לרשימה.
      הגישה הזו מייצגת את החשיבות הרבה שאני מייחס ליציבות וגדילת הדיבידנד העתידית ונקטתי בה גם לפני שהתחלתי לחיות מהתזרים.

      הסינון של החברות לפי נתונים שקשורים למחיר המניה מוודא שאני ארכוש חברות שהן אטרקטיביות בהינתן מצב השוק הנוכחי ולכן אין לי סיבה מוצדקת להפסיק לעשות זאת.

    1. חדשה משמחת 🙂

השאר תגובה