מניות BRO ו- BMI

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
לא אמרתי זאת מעולם.
השתמע כך או לפחות אני ככה הבנתי

אני לא מתקרב לחברות שהדיבידנד שלהן מתומחר בצורה נמוכה באופן קיצוני ביחס לשוק ואתה יכול לראות זאת במאמרי הרכישה השונים שבהם התייחסתי לתשואות דיבידנד גבוהות ביחס ל-SP500.
לא הבנתי למה התכוונת פה "בצורה נמוכה" או "תשואות דיבידנד גבוהות", תוכל בבקשה להסביר?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא הבנתי למה התכוונת פה "בצורה נמוכה" או "תשואות דיבידנד גבוהות", תוכל בבקשה להסביר?
לפי האתר הזה, תשואת הדיבידנד של ה-SP500 כיום היא סביב ה-1.06%.
אם חברה מציגה תשואת דיבידנד נוכחית (קרי: מחיר של היום, דיבידנד של פעם) של יותר מפי-1.5 אז אני שואל את עצמי: למה לא קונים אותה?
מכיוון שאין לי תשובה לשאלה הזו אז אני שואל את עצמי: אם מי שטורחים לחקור ויש להם את ההון לחקור לעומק לא קונים אז למה להתעקש לקנות בעצמי?
מכיוון שאני לא מוצא סיבה טובה אז אני לא קונה...
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
BRO עם יחס חוב קצת גבוה יחסית לחברת ביטוח
למרות שלא מתאים לכותרת של השרשור, אבל בדקת את ROP?
יחס חוב יותר נוח מ-BRO, וקצב הגדלות די דומה ל-2 הנ"ל

במידה והאופציה תתממש זו רכישה בכמעט 35K$
יפה, אהבתי את הגישה וההשקפה, שיהיה המון בהצלחה !
 

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אז היית רוכש את BMI או BRO החודש?
הם כביכול עומדים בתנאי הסף שלך (טרם פרסמת מאמר רכישה החודש).
קוראי הבלוג והפורום כבר מכירים את הסינון שאני מבצע.
אם הם עולים בסינון ותשואת הדיבידנד אינה מוגזמת אז אני לא רואה עם זה בעיה (לא סיננתי ולא בדקתי בעצמי).
 

אין כפית

Active Member
הצטרף
4/2/20
מבחינתי, לראות גרף כזה גורם לי לא לרכוש את המניה, אפילו שהיא עולה לי בסינון.

כמו שדעת אומר על מניות עם דיבידנד גבוה: ״אם המוסדיים לא קונים אותם, אז גם אני לא רוצה לקנות״

מבחינתי יש כאן את אותה הלוגיקה: אם במשך התקופה האחרונה (שנה, 5 שנים) אנשים קונים אותה פחות, וחושבים שהיא לא שווה את המחיר, אז אני גם מפחד לקנות אותה (אני לא יודע משהו שהם לא יודעים, ואין לי ציפייה שמחיר שלה יעלה).

יש מניות עם גרפים יותר נעימים לעין שעולות בסינון, אז אני מעדיף אותן
 
נערך לאחרונה ב:

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
אותי, לראות גרף כזה גורם לי לא לרכוש את המניה, אפילו שהיא עולה לי בסינון.

כמו שדעת אומר על מניות עם דיבידנד גבוה: ״אם המוסדיים לא קונים אותם, אז גם אני לא רוצה לקנות״

מבחינתי יש כאן את אותה הלוגיקה: אם במשך התקופה האחרונה (שנה, 5 שנים) אנשים קונים אותה פחות, וחושבים שהיא לא שווה את המחיר, אז אני גם מפחד לקנות אותה (אני לא יודע משהו שהם לא יודעים, ואין לי ציפייה שמחיר שלה יעלה).

יש מניות עם גרפים יותר נעימים לעין שעולות בסינון, אז אני מעדיף אותן
השאלה מה קרה בתחילת השנה/סוף 2025 שגרם למחיר להחתך בחצי, למחיר ב 2022
 

אין כפית

Active Member
הצטרף
4/2/20
השאלה מה קרה בתחילת השנה/סוף 2025 שגרם למחיר להחתך בחצי, למחיר ב 2022
אני לא יודע! אבל צריך תשובה טובה בשביל שאשתכנע לקנות את המניה... בהינתן שיש מניות אחרות שעלו (וזה לא נפילה גורפת של השוק בכללותו)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
כמו שדעת אומר על מניות עם דיבידנד גבוה: ״אם המוסדיים לא קונים אותם, אז גם אני לא רוצה לקנות״
תשואת הדיבידנד מראה שהמניה כן נרכשת אז מבחינתי זה טיפה הפוך :)

השאלה מה קרה בתחילת השנה/סוף 2025 שגרם למחיר להחתך בחצי, למחיר ב 2022
כנראה משהו עם ה-AI.

הגרף הזה מבוסס על מקור אמין כלשהו עם נתונים רציניים?
לוגיקה פשוטה ופסיכולוגיה אנושית.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אם היא נרכשת אז למה המחיר שלה יורד?
המחיר לא מעניין אותי בפני עצמו.
היחס בין תשואת הדיבידנד של החברה לתשואת הדיבידנד של השוק (שמושקפת בתשואת הדיבידנד של המדד בהינתן שיש חוסר בכלי שמודד את כל השוק) הוא מה שמעניין אותי והיחס הזה אומר שבהינתן הבחירה בין לקבל את תשואת הדיבידנד של השוק לבין תשואת הדיבידנד של החברה אז מניות החברה עדיין נרכשות (עם פרמיית סיכון קלה שמקורה בעובדה שמדובר בחברה בודד ולא בכל השוק).

עד כמה שאני יודע, ספקולנטים יכלו לקפיץ את מחיר המניות של חברה כלשהי לפי-200 "מהשווי ההוגן" וכשהספקולנטים החליטו לברוח המחיר התרסק.
כל עוד התרסקות המחיר נבלמה באזור התמחור של השוק הרחב (בהקשר שלנו מדובר בתמחור התזרים. קרי: תשואת הדיבידנד) אז ממש לא מעניין אותי שהמהמרים ברחו כי המשקיעים כנראה נשארו.

כמובן שאני לא יודע כלום על העתיד וזו רק השערה שלי אבל כמו כל דבר בחיים, גם כאן, אני מקבל החלטות על סמך ההשערות שלי ובלי לדעת כלום על העתיד.
 
למעלה תחתית