כי בעצם כל בעלי המניות הפרטיים נטשו, ומי שנשאר זה רק מי שמחזיק את המדד עצמו?
משקיעי המדד לא משנים את התמחור, לא ללמעלה ולא ללמטה.
מי שמשנים את התמחור הם המהמרים והמשקיעים.
למשקיעים הכבדים יש עלות גבוהה של כניסה/יציאה מהשקעה ולכן הם מעדיפים השקעות ארוכות טווח (אם נצטט את וורן באפט: נצחיות) ועם עדיפות לקבלת תזרים שהם יכולים להשתמש בו בלי למכור מניות בשוק ולהצניח את המחיר.
כשהמשקיעים הכבדים לא מאמינים בחברה אז הם לא רוכישם אותה בכלל וכשמשלבים את המהמרים שבורחים אז המחיר יורד באופן דרסטי.
כשהמשקיעים הכבדים כן מאמינים בחברה אז הם מוכנים לרכוש אותה אם הם חושבים שהם יצליחו לקבל ממנה את הרווחים שלהם בדמות התזרים.
שילוב סך ההחלטות של המשקיעים הללו מייצר את מחירי כל המניות בשוק ומסיבה זו, תשואת הדיבידנד של השוק מייצגת את המוכנות שלהם לקבל תזרים.
כשהם באים ואומרים "אנחנו לא מוכנים לקבל פי-2 מחברה X" אז אני לא טורח לשאול למה ופשוט נמנע ממנה.
במקרה הנוכחי הם לא אמרו זאת.