מניות BRO ו- BMI

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
וכן יש מלא הוצאות לפחות כרגע
מניח שזה נכון לרוב (אם לא לכל) חברי הפורום היקרים כאן
לצערנו ערך הכסף נשחק וטוחן אותנו דק דק... :(

הדפיסו כסף בקורונה ללא הבחנה והגענו למצב עגום שתבנית ביצים בסופר עלתה כמעט בכ-20% (תבנית 30 ביצים מדיום מ-50₪ ל60₪), החלב "מחיר מסובסד" קפץ מ-5₪ ל-7₪ (עליה של 40%), גבינה כמעט כמו החלב 40% קפיצה (750גרם מ-12.5₪ למעל 17₪) והכי מעצבן שמנפנפים לנו שהמדד עלה רק ב-2%-3%
אפשר להמשיך ברשימת הקניות אבל זה רק יעצבן יותר

זהו פרקתי
לפחות תיק דיבידעת מתקדם לאט לטובתנו
 

סטרבו

Well-Known Member
הצטרף
23/4/18
דווקא בהייטק אתה חוסך מלא אל תשכח. 20% פנסיה, 10% קרן השתלמות. ואם יש מענקי מניות, אופציות ורכישה מסובסדת אז בכלל זה עוד כסף. ועדיין לא הוצאת שקל מהנטו.
שיהיה בהצלחה לכולנו
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
לעבור למדינה בה כמות הדיבידנדים המתקבלים כל חודש מאפשרים מחיה, מנוחה ושלווה.
צודק אבל דורות על גבי דורות רצו לגור פה, באופן אישי קשה לי לעשות את המעבר הזה


דווקא בהייטק אתה חוסך מלא אל תשכח. 20% פנסיה, 10% קרן השתלמות. ואם יש מענקי מניות, אופציות ורכישה מסובסדת אז בכלל זה עוד כסף. ועדיין לא הוצאת שקל מהנטו.
נכון אבל אני מעדיף להתעלם מזה ולא לחשב את זה בסך הכללי כדי לא להסתמך על זה
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
גם אני אבל לא ממש עוזר לי לשמוע שעוד אנשים במצב הזה
עוזר עוזר... הצרה היא של הכלל ולא של הפרט...

יש לך רעיונות מה לעשות?
רעיונות פסיכילוגיים בדר"כ הרבה יותר קשים ליישום, אבל הקושי מאפשר לנו לבנות משהו הרבה יותר משמעותי:
להמשיך לשמוח במה שיש
לנטרל מחשבות שמובילות לדכדוך
לחשוב ולהרגיש כמו עשיר
להבין שהדשא הטבעי שלי הרבה יותר ירוק מהסינטטי של השכן

לענ"ד בפרקטיקה אנחנו כבר עושים את מה שצריך:
להשקיע לעתיד יחד עם 'הבית' (או לפחות לקבל את ברכת 'הבית' כדי שההשקעות יהיו מוצלחות)
לחסוך במקומות שאפשר מבלי לפגוע באיכות חיינו
למיטיבי לכת: להתקדם בצעדים מדודים במינוף תוך כדי שמירה על ניהול סיכונים

פרקי אבות פרק א משנה ז: "נִתַּאי הָאַרְבֵּלִי אוֹמֵר: הַרְחֵק מִשָּׁכֵן רָע"
אחד הפירושים תתרחק משכן זה שלא תלמד ממעשיו, ואני הקטן מוסיף שאפשר לקחת את זה לכיוון שלנו ולאמר שלהתרחק משכן זה כדי שלא יוריד מוטיבציה ויכניס לנו דכאון ועצבות...
** כותב את זה מישהו שעד לפני 2-3 פוסטים פרק תסכול והתלונן על המצב העגום :oops:
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
פרקי אבות פרק א משנה ז: "נִתַּאי הָאַרְבֵּלִי אוֹמֵר: הַרְחֵק מִשָּׁכֵן רָע"
אחד הפירושים תתרחק משכן זה שלא תלמד ממעשיו, ואני הקטן מוסיף שאפשר לקחת את זה לכיוון שלנו ולאמר שלהתרחק משכן זה כדי שלא יוריד מוטיבציה ויכניס לנו דכאון ועצבות...
** כותב את זה מישהו שעד לפני 2-3 פוסטים פרק תסכול והתלונן על המצב העגום :oops:
אהבתי מאוד את הפרשנות :)
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
עוזר עוזר... הצרה היא של הכלל ולא של הפרט...
לטעמי כן מקשה כמו שנאמר צרת רבים נחמת שוטים (פלא יועץ)

לענ"ד בפרקטיקה אנחנו כבר עושים את מה שצריך:
להשקיע לעתיד יחד עם 'הבית' (או לפחות לקבל את ברכת 'הבית' כדי שההשקעות יהיו מוצלחות)
לחסוך במקומות שאפשר מבלי לפגוע באיכות חיינו
למיטיבי לכת: להתקדם בצעדים מדודים במינוף תוך כדי שמירה על ניהול סיכונים

פרקי אבות פרק א משנה ז: "נִתַּאי הָאַרְבֵּלִי אוֹמֵר: הַרְחֵק מִשָּׁכֵן רָע"
אחד הפירושים תתרחק משכן זה שלא תלמד ממעשיו, ואני הקטן מוסיף שאפשר לקחת את זה לכיוון שלנו ולאמר שלהתרחק משכן זה כדי שלא יוריד מוטיבציה ויכניס לנו דכאון ועצבות...
** כותב את זה מישהו שעד לפני 2-3 פוסטים פרק תסכול והתלונן על המצב העגום :oops:
לגמרי מסכים החיים ממשיכים ולזכור להגיד תודה כי כמו שבעל הבית נוהג להגיד זה שאנחנו כבר פה ובמודעות אז זה כבר שינוי גדול
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
אני מאוכזב, כי המטרה שלי בסוף היא להגדיל את התזרים שלי ולא להיות מהמר אופציות.

זו פעם ראשונה שאני מתנסה באופציות ואני מרגיש שזו סטיה מההתנהלות הכלכלית הרגילה שלי ואני מרגיש עם זה פחות בנוח. כלומר, אני מרגיש שעברתי מהתנהלות של משקיע להתנהגות של מהמר ואני לא מרוצה מכך.
נכון שקיבלתי בבת אחת סכום של 800$, שהייתי מקבל בשנתיים במידה והייתי רוכש את המניה במחיר השוק, אבל זה לא שווה את ההפסד במידה והמניה הייתה בורחת כלפי מעלה (זכור לי הסיפור שלך לגבי JNJ).
מפה והלאה אחזור לרכישה רגילה במידה והתנאים שלי מתקיימים.
למה לדעתך כל מי שמתעסק באופציות נקרא "מהמר"?
איך יכול להיות שאקבל משכורת היום מראש לשנתיים קדימה ועדיין אהיה מאוכזב?!

ברשותך בוא נפרק את זה רגע:
יש לך ביד תוספת של 800$ שלא היו לך לפני חודש וחצי
בזמן שמכרת את האופציה מחיר המניה היה 124$, כיום עומד על 133$, הפרש של 9$
בעזרת ה-800$ הנוספים אתה יכול לרכוש עוד כ-88 יחידות
ה-88 יחידות יעניקו לך תוספת דיבידנד שנתית של 140$ מעתה והלאה

תיק דיבידנדים הוא אחד מתוך שאר התוכניות הקיימות להגדלת תזרים, אין תוכנית אחת עבור "להגדיל את התזרים"
לענ"ד עשית פה מהלך מבריק, שידרגת את החשבון, ראית את המספרים וניצלת אחלה הזדמנות , טפו טפו בהצלחה ב"ה

ואני הקטן שואל - האם זו באמת אכזבה?
 

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20
ואני הקטן שואל - האם זו באמת אכזבה?
תודה על התגובה.

לא כל מי שמתעסק באופציות הוא מהמר בדיוק כמו שלא כל מי שקונה מניות הוא מהמר.

זו הייתה פעם ראשונה שמכרתי אופציה והרגשתי שהגעתי לשטח לא מוכר ובהלך רוח לא נכון.
לאחר מכן עשיתי קצת חושבים ואימצתי את הגישה של דעת גם בנושא הזה, והחודש השתמשתי באסטרטגיה הזו לנסות ״להקדים״ רכישה של ROP במחיר של 320$ (במועד המכירה מחיר המניה היה 337$), ובעצם התחייבתי לקנות 100 מניות במחיר של 320$ למניה בתאריך 18.07. על האופציה הזו קיבלתי 700$ כך שהמחיר האפקטיבי במידה והאופציה תתממש יהיה בערך 313$.

עד לתאריך מימוש האופציה צפוי להיות לי מספיק כסף בחשבון במידה והאופציה תתממש.

מה הוא הרוויח ואיך ?
מה היה מפסיד אם המניה היתה עפה למעלה כמו שהוא פחד שיקרה ?
האם יש גבול להפסד שיכול היה להפסיד ?
אני בעצם התחייבתי לקנות 300 מניות של BMI במחיר של 115$ למניה בעוד כחודש. באותו זמן מחיר המניה היה 124$.
עבור ההתחייבות שלי קיבלתי 800$ במועד ההתחייבות ישירות לחשבון הברוקר.

אם במועד פקיעת האופציה מחיר המניה היה מעל 115$ היא הייתה פוקעת ואף אחד לא היה ממשש את ההתחייבות שלי כי הוא יכול למכור במחיר גבוה יותר. שזה התרחיש שקרה בפועל.

הפחד שלי היה שהמניה בעצם הגיעה לתחתית והיה עדיף לי לרכוש אותה במחיר השוק, למשל אם המניה הייתה מגיע ל200$ זה היה מבאס.

אם המחיר היה מתחת 115$ האופציה הייתה מתממשת והייתי קונה את המניות.

המקרה הכי גרוע זה שהחברה פושטת רגל או יורדת באופן משמעותי מתחת למחיר שהתחייבתי. למשל אם המניה הייתה יורדת ל1$ עדיין הייתי חייב לשלם 115$. במקרה הזה הייתי יכול לשלם 34,500 דולר על מניות ששוות 300 דולר.
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
איך יכול להיות שאקבל משכורת היום מראש לשנתיים קדימה ועדיין אהיה מאוכזב?!
אין דבר כזה.
מקבלים תשלום היום בשביל התחייבות לכסות על נזק שיכול להיגרם למישהו אחר במהלך התקופה.

במלים אחרות:
מקבעים רווח מקסימלי ידוע מראש היום ולוקחים את הסיכון להפסד עתידי לא ידוע שיכול להיות מאוד משמעותי.


אם במועד פקיעת האופציה מחיר המניה היה מעל 115$ היא הייתה פוקעת ואף אחד לא היה ממשש את ההתחייבות שלי כי הוא יכול למכור במחיר גבוה יותר.
@לומד מהר כשמסבירים לאט
במקרה הזה ישנו הפסד של תשואה אלטרנטיבית.
אם המניה עלתה ל-1000 אז המשקיע נמצא מחוץ לשוק עם ה-800 דולר שלו ובלי יכולת לקנות את המניות.
זה מה שקרה לי בעבר עם JNJ (במקום לקנות אותה ב-95, בסוף שילמתי מעל 130).

אם המחיר היה מתחת 115$ האופציה הייתה מתממשת והייתי קונה את המניות.
@לומד מהר כשמסבירים לאט
במקרה הזה, כמו ברכישת מניות רגילה, המניה יכולה להמשיך ולהתרסק ואפילו לפשוט את הרגל כך שכל ההשקעה יכולה ללכת לאיבוד אבל המשקיע שילם עליה פחות כך שהוא מפסיד טיפה פחות.
 
למעלה תחתית