רו"ח לדו מס שנתי

  • פותח הנושא tala
  • פורסם בתאריך

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
תודה על התגובה אבל חבל לי
לא רק לך אז אם תצליח למצוא מישהו שבאמת מבין את רזי המיסוי הרלוונטיים ולא גובה מחיר שודים אני אשמח מאוד אם תבחר לשתף את שאר מבקרי הפורום.
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
לא הצלחתי לצערי למצוא רו"ח טוב
מצאתי את התגובה של הילה (המייסדת של אלפי) בסולידית
מישהו יכול להסביר לי את תגובה מספר 3

"""
באלפי אנחנו יודעים לחשב לפי פיפו/ ליפו/ שיטת שכבות ועוד אבל הבעיה שלאחר שיחה עם המחלקה המקצועית של מס הכנסה מדובר על שיטות חישוב שמוגדרות כפוזיצית מס, ולכן בסיכום עם מס הכנסה מי שבשנים קודמות הגדיר ששיטת החישוב שלו היא לא פיפו עדין יכול להגיש עם אלפי אבל מתחייב לשנות את שיטת החישוב לפיפו, הבהרנו למס הכנסה שמי שכבר הגדיר זאת לא נוכל לשנות את הפעולות רטרו אבל הלקוחות שלנו מתחייבים לשנות את שיטת המיסוי לשיטה המוכרת והמקובלת ע"י מס הכנסה מכן הלאה. ולא לפעול בפוזיציות מס.
""" --- הילה

מה זה אומר שהם לא מסכימים?
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
קראת את כל השרשור? במידה וכן, תסביר מה לא היה לך ברור. לפי דעתי כל התשובות כבר נכתבו פה.
למה מס הכנסה מחייבים לשנות לשיטה המוכרת והמקובלת על ידם אז זה אומר שחייבים FIFO?
 

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20
לפי אלפי מס הכנסה מחייבים אותם לדווח FIFO ולכן הם מחייבים גם את לקוחותיהם לדווח רק LIFO.
לעומת זאת, בתקנה שדעת צירף אין חובה כזו, כך שאתה יכול להגיש לבד ולדווח LIFO.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא הצלחתי לצערי למצוא רו"ח טוב
אני באותה הצרה :(

מה זה אומר שהם לא מסכימים?
זה אומר שאם אתה רוצה להשתמש באלפי אז אתה חייב למכור לפי FIFO ולא לפי חבות מס מינימלית כמו שאתה יכול לעשות אם תבחר להגיש דו"ח לבד או באמצעות מייצג אחר.
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
לא הצלחתי לצערי למצוא רו"ח טוב
בלי ח"ו לפגוע, אני מניח שאתה לא בעל הון של מליארדים ולכן הדיווח אמור להיות יחסית פשוט: משכורת מעבודה, ביטוח חיים (משכנתא), פנסיה, קהש (שכולם מופיעים ב-106) ואולי קצת תרומות...
עצה שלי תלמד את הנושא, ותדווח לבד... זה הופך להיות פשוט אחרי הפעם הראשונה ומקנה סיפוק לא קטן

אני באותה הצרה :(
צרה יותר גדולה זה לשלם לרו"ח כ-1000₪ לדוח שנתי ולגלות שעשה טעויות
או לשלם לאלפי כ300₪ ולגלות שזה רק FIFO

אני משתמש בשירותי רו״ח
ציטוט של @לופטי משרשור אחר אי שם ב-2023... שווה יהיה לשמוע את דעתו
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
בלי ח"ו לפגוע, אני מניח שאתה לא בעל הון של מליארדים ולכן הדיווח אמור להיות יחסית פשוט: משכורת מעבודה, ביטוח חיים (משכנתא), פנסיה, קהש (שכולם מופיעים ב-106) ואולי קצת תרומות...
עצה שלי תלמד את הנושא, ותדווח לבד... זה הופך להיות פשוט אחרי הפעם הראשונה ומקנה סיפוק לא קטן
אני משוכנע שאתה צודק ב-100% אבל הפער בין "לרצות לעשות משהו" לבין "לעשות אותו במציאות" הוא גדול מאוד.
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
אני משוכנע שאתה צודק ב-100% אבל הפער בין "לרצות לעשות משהו" לבין "לעשות אותו במציאות" הוא גדול מאוד.
"כל מלין דעלמא לא תליין אלא ברעותא"
כנראה שאנחנו לא רוצים מספיק... לצערי יש לי המון דוגמאות אישיות על "אני (לא באמת) רוצה..." :confused:

עדיין משתמש
ויש המלצה? תובנות לפות"ש? טווח מחיר?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
תובנות לפות"ש?
בקצרה: סוגר לי פינה
הדוח שלנו בסהכ דיי פשוט: שכירים, ביטוח חיים, הכנסה מעבודה ותיק השקעות
הטרחה היחידה שלי היא איסוף המסמכים ובדיקה וחתימה על הדוח
את הזמן הנותר משקיע במשפחתי ובעצמי
 
למעלה תחתית