אז, מה דעתכם על DRIP?

  • פותח הנושא Mat
  • פורסם בתאריך

Mat

Member
הצטרף
15/7/25
יש מניות/קרנות שהפעלתי את זה בהן, יש כאלו שלא.

אני תוהה אם אני פועל בצורה חכמה?

מחד אני נותן למניה לעבוד למען עצמה ללא קשר להפקדות שלי, היא שוחה קדימה (לאיטה) ומגדילה את גובה האחזקה שלי תוך כדי שאני ממשיך ליהנות מ-DGR.

מאידך, אם אני צובר את הכסף שלי (רוב הרבעוניות משלמות באותן התקופות), אני אוכל לרכוש במרוכז מניה שבחרתי לחזק ולהימנע מלתרום עמלות לברוקר שלי.

יכלתי לשאול AI כזה או אחר, אבל אין חכם כבעלי ניסיון, אז אשמח לתובנות והאם אתם מפעילים/לא מפעילים את המנגנון במניות שלכם!

תודה רבה.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני לא רוצה לקנות מניות של חברה X היום רק בגלל שרכשתי אותה בעבר והיא בחרה לתת לי בחזרה כסף היום.
אני רוצה את המזומן אצלי ולבחור אם אני רוצה לרכוש איתו מניות של חברה X או Y בהתאם לסינון שלי שמותאם למצב השוק הנוכחי.
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
יכלתי לשאול AI כזה או אחר, אבל אין חכם כבעלי ניסיון, אז אשמח לתובנות והאם אתם מפעילים/לא מפעילים את המנגנון במניות שלכם!
לא מפעיל מאותה סיבה של בעל הבית וגם לא אוהב שברי מניות (פסיכולוגי וקל לי לעקוב אחרי שלמים אני מנטר את הכל באקסל)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא מפעיל מאותה סיבה של בעל הבית וגם לא אוהב שברי מניות (פסיכולוגי וקל לי לעקוב אחרי שלמים אני מנטר את הכל באקסל)
כתושב ישראל, אינטראקטיב מבצעים DRIP רק על יחידות שלמות ואם אין מספיק אז עדיין מקבלים מזומן.
 

Mat

Member
הצטרף
15/7/25
כתושב ישראל, אינטראקטיב מבצעים DRIP רק על יחידות שלמות ואם אין מספיק אז עדיין מקבלים מזומן.
רק אציין שאינטראקטיב ישראל דווקא רוכשת שברי מניות באמצעות דריפ.

כמו כן, תודה רבה על הפידבק, ביטלתי את המנגנון כרגע.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא הכרתי, תודה
תשים לב שההערה שלי היתה רק עבור ישראלים שבמקרה שלהם אין תמיכה בחלקי מניות.

שאינטראקטיב ישראל
תשים לב שאין חברה כזו וזה רק מותג של חברה שממוקמת בקפריסין והיא לא באמת עושה כלום.
הטענה שמי שפותח דרכם חשבון יכול לעקוף את הרגולציה שמוחלת על ישראלים באינטראקטיב ברוקרס רק מוסיפה עוד סיבה לא להתקרב אליהם...
 
  • אהבתי
Reactions: Mat

Mat

Member
הצטרף
15/7/25
תשים לב שההערה שלי היתה רק עבור ישראלים שבמקרה שלהם אין תמיכה בחלקי מניות.


תשים לב שאין חברה כזו וזה רק מותג של חברה שממוקמת בקפריסין והיא לא באמת עושה כלום.
הטענה שמי שפותח דרכם חשבון יכול לעקוף את הרגולציה שמוחלת על ישראלים באינטראקטיב ברוקרס רק מוסיפה עוד סיבה לא להתקרב אליהם...
אני דרכם בעיקר כי לפחות את הקיזוז של הדיבידנד נעשה דרכם, אבל העמלות אכן זולות מהשאר בארץ.
אני מודע להבדלים אבל תודה בכל זאת על ההתראה.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
עיקר כי לפחות את הקיזוז של הדיבידנד נעשה דרכם
הקיזוז של הדיבידנד נעשה באינטראקטיב ברוקרס האמריקאי עצמו, אין שום קשר לחברה הקפריסאית שמציגה את עצמה כאילו היא ישראלית למרות שרשום במפורש באתר שלהם שהם לא בישראל, לא כפופים לרגולציה הישראלית ולא ניתן לתבוע אותם בבתי משפט בישראל.
כמו כן, בגלל שאתה מאפשר להם גישה לחשבון שלך (מעצם העובדה שפתחת אותו דרכם) אז לפי דברי ה-SIPC, פעולות הונאה שיבוצעו על ידם או על ידי עובד ממורמר/לשעבר שלהם בחשבון שלך אינן מכוסות ע"י הביטוח שנהנים ממנו שאר הלקוחות של אינטראקטיב ברוקרס.
בנוסף, לדברי ה-SEC, הפעולות שהם עושים אינם מפוקחות על ידם כלל.

אתה תחליט עד כמה אתה סומך עליהם כך שאתה מוכן לתת להם גישה לכספים שלך (אפקטיבית: בלתי מוגבלת עם יכולת למחוק לך את תיק ההשקעות ולהשאיר אותך עם חובות).

בניגוד לפעם, אני באופן אישי כבר לא סומך עליהם בכלל (וזה בעיקר בגלל שנחשפתי באופן אישי להתנהגות שאני רואה אותה כבעייתית אצל חברי הנהלה שלהם, אני לא אפרט מעבר לכך).
 
למעלה תחתית