אז מה קניתם החודש ?

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
CBSH - הדבר היחידי שפחות מצא חן בעיני שם זה החוב היחסית גבוה אבל מצד שני יחס חלוקה נמוך מאוד וגם תשואת הדיבידנד פחות מפי 1.5 מתשואת המדד עם 55 שנים של הגדלות ורווחים ותזרים במגמת עלייה - במקרים כאלה אני מסתכל גם בGURUFOCUS וגם ב-SIMPLY SAFE ולא ראיתי משהו מרעיש (כמובן בידיעה שאין מושלם והשוק נותן את מה שהוא נותן).
אה, והייתי אליה בחשיפת חסר אז זה גם תרם להקטנת החשיפה הכוללת בתיק.
רכשת בידיעה שההגדלה האחרונה שלה הייתה:
1.89%?
נראה שהיא נמצאת בסייקל מתמשך של אזור ה0.27 סנט:
537

חוץ מזה, היא נראית אלטרנטיבה בטוחה יותר מהמקבילות שלה בתחום הבנקים מהאלופות - RBCAA,OZK,PB שנמצאות בתשואת דיבידנד גבוהה יותר מפי 2 ועם פחות שנות הגדלה.
 

SIN

Well-Known Member
הצטרף
12/12/16
אם בחרת ללכת 5 שנים אחורה ולהתעמק, אז צריך "לחפור" בנתונים קצת, מעבר לנתון ספציפי אחד "יבש".
רמז- שים לב מה קרה לחברה בשנים שבחנת, והאם לקחת בחשבון?
לדוגמא - https://seekingalpha.com/news/3770191-commerce-bancshares-inc-declares-0_2625-dividend
בקובץ של ג'סטין-פיש, אתה יכול לראות את נתוני ההיסטוריה בגיליון Historical, וגם את העמודות של קצב ההגדלות בשנה, 3 שנים, 5 שנים ועשר שנים אחרונות - האם תואם את מה שציינת?

בנוסף, ממליץ לא לתת משקל יתר להודעה ספציפית כזאת או אחרת, כאשר מדובר בהשקעה לט"א מאוד מאוד:
https://seekingalpha.com/news/4062243-commerce-bancshares-raises-dividend-5-percent - זה מ2.2024.

אם עולה לך פער בין מה שאתה רואה במקום מסויים, לבין מה שיש במקום אחר, אז יש משהו לא הגיוני ולכן זה מצריך המשך העמקה כדי לרדת לשורש העניין.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
כשאתה שואל שאלה אל תתקמצן במידע.
קשה לענות בלי להבין מה שואלים :)
בגדול:
אני לא רואה את ההעלאה האחרונה כפי שמצויינת באקסל בהיסטוריית הדיבידנדים של CBSH.
באתרים השונים.
כמו לדוגמה:
547

איפה אותה ההעלאה כמו שמופיעה בקובץ של לאו?
יש כאן פער שאני לא מצליח להבין..
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
איפה אותה ההעלאה כמו שמופיעה בקובץ של לאו?
כפי שאתה רואה כתמונה שהעלית, ההעלאה האחרונה הייתה במרץ 2023 מ-0.265 ל-0.27 ומאז הדיבידנד נותר ללא שינוי על 0.27.
בחישוב מתמטי מדובר בהעלאה של 1.88679% מעוגל ל-1.89% וזה גם מה שמוצג באקסל.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
כפי שאתה רואה כתמונה שהעלית, ההעלאה האחרונה הייתה במרץ 2023 מ-0.265 ל-0.27 ומאז הדיבידנד נותר ללא שינוי על 0.27.
בחישוב מתמטי מדובר בהעלאה של 1.88679% מעוגל ל-1.89% וזה גם מה שמוצג באקסל.
תודה :oops: :confused:.
משום מה חשבתי שזו תהיה ההעלאה הקרובה שעדיין לא דווח עליה באתרים..
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
נדמה לי שלא הבנתי :(
מניח שמתוך היחס של עלייה במחיר=ירידה בתשואת דיבידנד
אם יורשה לשאול - מה הסיבה שקנית 2 חברות ומתכנן לקנות 4 באותו החודש? ולא רק חברה אחת
בעבר הייתי קונה בכל חודש 2, וצמצמתי ל1 כדי לשאוף לטובה ביותר בכל קנייה
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
נדמה לי שלא הבנתי :(
מחיר עולה + דיבידנד לא משתנה = צריך לשלם יותר בשביל לקנות מניות שמחלקות את אותו הדיבידנד.
אם כבר אז תאחל לנו שמחיר המניות ירד בשביל שנוכל לקבל יותר דיבידנדים על אותה ההשקעה :)
 

talco

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
מניח שמתוך היחס של עלייה במחיר=ירידה בתשואת דיבידנד
מחיר עולה + דיבידנד לא משתנה = צריך לשלם יותר בשביל לקנות מניות שמחלקות את אותו הדיבידנד.
התכוונתי לעליית הדיבידנד :)

אם יורשה לשאול - מה הסיבה שקנית 2 חברות ומתכנן לקנות 4 באותו החודש? ולא רק חברה אחת
אני גם אנהג כך בהמשך. מסיבות כאלו ואחרות הצטבר לי סכום כסף שקשה לי להשקיע בפעם אחת בחברה אחת ואני מעדיף לפצל ל-4 חברות, זוג כל שבועיים.
 
למעלה תחתית