בחירת מניות

  • פותח הנושא e31
  • פורסם בתאריך

e31

Member
הצטרף
2/2/24
טוב, אז עוד שאלה שחזרה על עצמה מליון פעם אבל כשעושים את הדברים מהתחלה אני מרגיש עם הרבה יותר בטחון מאשר להעתיק מאחרים..
אז אם לא חופר לכם לעזור גם לי בבסיס, אשמח לעזרתכם.
אני יודע שיש לכל אחד את השיטה שלו ואת הבדיקות שלו, אבל בכוונה אני רוצה לראות האם זה גם יכול להיות כל כך פשוט כמו שזה נראה לי עכשיו (אחרי שבועיים שאני לא מפסיק לקרוא וללמוד על זה) רק להבין האם באמת אלו הבדיקות הבסיסיות שאם המניות עברו את כולם זה מספיק בשביל להיות רגוע בהתאם לנתונים הידועים לנו?

סד"פ בחירת מניית דיבידנד-
  • מגדילות את הדיבידנדים 30 שנה
  • תשואת דיבידנד1.4%-2.1% (גדולה מהממוצע עד פי 1.5 מהממוצע)
  • הגדלת תשואת הדיבידנד מעל 6% בכל אחת מהקטגוריות
  • אין משהו חריג בהגדלות הדיבידנד לאורך ההיסטוריה סך הכל זה די יציב לאורך כל התקופה (יש שנים עם מדרגות קצת יותר גדולות אך לא נראה לי משהו חריג)
  • יחס חלוקת רווחים (EPS) קטן מ50%
  • מכפיל רווח נמוך מ25
  • שווי שוק גדול מ2 מליארד

  • AOS 1.65%
  • BANF 1.94%
  • SEIC 1.45%
שלושתם עונות על כל הקריטריונים הנ"ל ע"פ הקובץ של ג'סטין לאו. (נכון ל31.1.24)
יש עוד משהו בסיסי שפספסתי שכדאי לבדוק שעלול להדליק לי נורה אדומה?
אתם בודקים גם בעוד אתרים? מחפשים על כל מניה דברים חשודים וכו' או שזה מספיק לכם?
המכפיל רווח של BANF הוא 13.96 האם זה אמור להדליק לי נורה אדומה שהוא כל כך נמוך יחסית למדד או שזה בגדר הסביר?
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
קצת חשבתי עם עצמי, לקראת רכישה של SEIC,GD,AOS ואשמח לשמוע מה יש לפורום לספר עליהן (הן עוברות סינון).
שים לב שBANF בעלת צפי גדילה שלילי (לדעתי לשנה הבאה) ולכן כרגע פסלתי אותה.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
רק להבין האם באמת אלו הבדיקות הבסיסיות שאם המניות עברו את כולם זה מספיק בשביל להיות רגוע
אני מקווה שאתה מבין שהתשובה על השאלה הזו טמונה בפסיכולוגיה האישית שלך ואינה "חקוקה בסלע".

בשורה התחתונה אין כאן הבטחות/התחייבויות/וודאות לגבי העתיד.
יש כאן רק רמה הבנה אישית שמאפשרת לנו לעזוב את תיק ההשקעות בשקט בשביל שהוא יעשה את עבודתו ללא הפרעתנו.

מגדילות את הדיבידנדים 30 שנה
מה היתרון של המספר 30 (כמספר קבוע)?
האם בשנת 2031 אתה עדיין תדרוש 30 שנה ובתוך חודש ייכנסו לסינון כל החברות שלא הצליחו לשרוד את בועת הדוט-קום?

באופן כללי רצוי להימנע ממספרים קבועים בתכנית העבודה כי הם לא משתנים בהתאם לתנאי השוק.

מכפיל רווח נמוך מ25
למה דווקא 25?
האם כשהמדד ייסחר במכפיל של 5 אתה עדיין תסכים לרכוש חברות עם מכפיל של 25?
מה לגבי מקרים שבהם השוק הרחב ייחסר במכפיל של 40 ולא יהיו חברות עם מכפיל של 25?

המכפיל רווח של BANF הוא 13.96 האם זה אמור להדליק לי נורה אדומה שהוא כל כך נמוך יחסית למדד או שזה בגדר הסביר?
אם הוא השתנה באופן מהותי אחרי שהדו"חות האחרונים של החברה כבר היו ידועים לציבור אז זה אומר שמשהו קרה מאז שהבריח את המשקיעים המוסדיים והוא עדיין לא בא לידי ביטוי בדו"חות.
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
טוב, אז עוד שאלה שחזרה על עצמה מליון פעם אבל כשעושים את הדברים מהתחלה אני מרגיש עם הרבה יותר בטחון מאשר להעתיק מאחרים..
אז אם לא חופר לכם לעזור גם לי בבסיס, אשמח לעזרתכם.
אני יודע שיש לכל אחד את השיטה שלו ואת הבדיקות שלו, אבל בכוונה אני רוצה לראות האם זה גם יכול להיות כל כך פשוט כמו שזה נראה לי עכשיו (אחרי שבועיים שאני לא מפסיק לקרוא וללמוד על זה) רק להבין האם באמת אלו הבדיקות הבסיסיות שאם המניות עברו את כולם זה מספיק בשביל להיות רגוע בהתאם לנתונים הידועים לנו?

סד"פ בחירת מניית דיבידנד-
  • מגדילות את הדיבידנדים 30 שנה
  • תשואת דיבידנד1.4%-2.1% (גדולה מהממוצע עד פי 1.5 מהממוצע)
  • הגדלת תשואת הדיבידנד מעל 6% בכל אחת מהקטגוריות
  • אין משהו חריג בהגדלות הדיבידנד לאורך ההיסטוריה סך הכל זה די יציב לאורך כל התקופה (יש שנים עם מדרגות קצת יותר גדולות אך לא נראה לי משהו חריג)
  • יחס חלוקת רווחים (EPS) קטן מ50%
  • מכפיל רווח נמוך מ25
  • שווי שוק גדול מ2 מליארד

  • AOS 1.65%
  • BANF 1.94%
  • SEIC 1.45%
שלושתם עונות על כל הקריטריונים הנ"ל ע"פ הקובץ של ג'סטין לאו. (נכון ל31.1.24)
יש עוד משהו בסיסי שפספסתי שכדאי לבדוק שעלול להדליק לי נורה אדומה?
אתם בודקים גם בעוד אתרים? מחפשים על כל מניה דברים חשודים וכו' או שזה מספיק לכם?
המכפיל רווח של BANF הוא 13.96 האם זה אמור להדליק לי נורה אדומה שהוא כל כך נמוך יחסית למדד או שזה בגדר הסביר?
הקריטריונים הם אישיים ובכל זאת התייחסותי
ראשית הצעה כללית - תשאל את עצמך *למה* להגביל פרמטרים מסויימים? לא בהכרח תהיה לך תשובה. אבל זה כן יתן לך כיוון מחשבה
למשל- למה להגביל דווקא לאלו שמגדילות מעל 30 שנה? למה לא 29? למה לא 31?
גבול תחתון לתשואת הדיבידנד - בד"כ אני מגביל "קרוב מספיק מלמטה" לתשואת המדד. למשל - אם תשואת המדד 1.4 אין לי בעיה לרכוש גם ב 1.3
הגדלת תשואת דיבידנד - בשבילי 6% זה קצת מחמיר בהתחשב במצב בשנים האחרונות. אני מגביל ל5% ולעיתים מרפה ל4% אבל רק לשנים האחרונות.
יחס חלוקת רווחים - בדומה להגדלת תשואת הדיבידנד. בשבילי בד"כ קטן ממש מ60. אבל עכשיו מרפה לקטן ממש מ 65

בסופו של דבר לעיתים קרובות אם תקנה בכל חודש יעלו לך פחות או יותר אותן החברות


קצת חשבתי עם עצמי, לקראת רכישה של SEIC,GD,AOS ואשמח לשמוע מה יש לפורום לספר עליהן (הן עוברות סינון).
באופן אישי אני לעיתים מסנן גם לפי ההגדלה האחרונה
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
באופן אישי אני לעיתים מסנן גם לפי ההגדלה האחרונה
אם ניקח לדוגמה את GD, ההגדלה האחרונה הינה 4.76, איך אתה יודע אם זו הגדלה מדיבידנד של Q3 לQ4 או מ2023 ל2024? ואז היא ראויה בתכלס להפוך לDGR 1Y.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
מה מופיע באתר החברה? או באתרים פיננסיים אחרים?
-לפי האקסל MR% היא 4.76.
-בגורופוס קצב ההעלאה לפי 1Y הוא 4.8 (אני לא רואה אזכור להגדלה האחרונה)
-בדוח 2023 של החברה Q4 האזכור למילה דיבידנד הייתה:
"During the year, the company reduced debt by $1.2 billion, invested $904 million in capital expenditures, paid $1.4 billion in dividends, and used $434 million to repurchase shares, ending 2023 with $1.9 billion in cash and equivalents on hand.",
DIVIDEND PAID 1428.


לא אומר לי יותר מדי.. איך אתה בודק את מה ששאלתי?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
לא אומר לי יותר מדי.. איך אתה בודק את מה ששאלתי?
שאלת
איך אתה יודע אם זו הגדלה מדיבידנד של Q3 לQ4 או מ2023 ל2024?
והתשובה: בודק מה הדיבידנד למניה הנוכחי, ומה היה הקודם. בודק מתי הייתה ההגדלה

ואז היא ראויה בתכלס להפוך לDGR 1Y.
שים לב לנוסחא בקובץ (במיוחד לכותרות מהן הנתון מחושב)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אם ניקח לדוגמה את GD, ההגדלה האחרונה הינה 4.76, איך אתה יודע אם זו הגדלה מדיבידנד של Q3 לQ4 או מ2023 ל2024? ואז היא ראויה בתכלס להפוך לDGR 1Y.
אם חלפה "שנה פיננסית" (פרסום דו"חות שנתיים) אז זה הופך ל-DGR1.
עד שתחלוף "שנה פיננסית" זה יישאר "הגדלה אחרונה".
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
אם חלפה "שנה פיננסית" (פרסום דו"חות שנתיים) אז זה הופך ל-DGR1.
עד שתחלוף "שנה פיננסית" זה יישאר "הגדלה אחרונה".
בהנחה ואנחנו מדברים על הגדלה שנתית כן? לא מרבעון - לרבעון.
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
בהנחה ואנחנו מדברים על הגדלה שנתית כן? לא מרבעון - לרבעון.
אין קשר להגדלות, סה״כ בכל שנה
אנחנו בשנת 2024 וב dgr1 יופיע סה״כ של 2023
קח את gd בתור תרגיל- תבדוק מה היה הדיבידנד ב2023
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
אין קשר להגדלות, סה״כ בכל שנה
אתה קצת מבלבל אותי עם הMR% :oops:. לא הבנתי ל-מה התכוונת במשפט.
אוקיי בוא ננסה, כתבת לבדוק מה היה הדיבידנד ב2023, קדימה להלן:

371

כל השנה הדיבידנד היה זהה, זה אומר שהDGR הוא 0%? רגע מה?!

-אגב, זה באמת לא אמור להטריד שהDGR במגמה כזו (לפי האקסל)?
DGR 10Y 9.1
DGR 5Y 7.5
DGR 3Y 6.5
DGR 1Y 5.0


-פחות קשור לדיון אבל לא אניח לעצמי, הרווח התפעולי, מה הוא אומר לי? נגיד 20% בשנה. מה הכוונה בתפעולי? מה ההבדל בינו לבין רווח בלבד?

-אני ממש מתכנן לקנות אותה בשעות הקרובות(גם את AOS,SEIC), יש נתון שאני צריך להיזהר ממנו ברפרוף זריז (במידה ויש לך הכרות עם החברה)?
 
נערך לאחרונה ב:

סטרבו

Well-Known Member
הצטרף
23/4/18
הרווח התפעולי
רווח תפעולי הוא רווח מפעילות החברה בלבד. משמיטים הוצאות על מיסים וריביות. זה בד״כ יותר גבוה מרווח למניה.
ההיגיון הוא למדוד את ההיגיון העסקי של החברה. אם העסק הבסיסי יש לו זכות קיום והוא מרוויח כסף.
 

e31

Member
הצטרף
2/2/24
הרווח התפעולי, מה הוא אומר לי? נגיד 20% בשנה. מה הכוונה בתפעולי?
ממליץ בחום על מאמר של הסולידית שעושה סדר בכל המושגים.. (אגב, בזכות המאמר הזה נחשפתי לעולם הדיבדנדים והתברר לי שזה הרבה יותר מתאים לי מאשר עולם המדדים.. וככל שאני לומד יותר אני יותר מכיר בכך..)

מצרף גם קובץ אקסל שסיכמתי בו את המאמר של הסולידית בצורה די מפורטת- שם המושג, הסבר, ומה הסולידית כתבה שהיא בודקת...
הקובץ הזה הוא לא עבודה מוגמרת אלא עבודה ראשונית שעזרה לי לעשות סדר בכל המושגים ומאמין שיכול לעזור לעוד אנשים.
אם מישהו מוצא טעויות אשמח שיגיד לי ואתקן.
*כל מה שכתוב בקובץ כתבתי לפני שהגעתי לאתר דיבידעת ואך ורק כסיכום למאמר של הסולידית.. אשמח לשדרג אותו בהזדמנות

 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
-אני ממש מתכנן לקנות אותה בשעות הקרובות(גם את AOS,SEIC), יש נתון שאני צריך להיזהר ממנו ברפרוף זריז (במידה ויש לך הכרות עם החברה)?
אני יודע שזה מפתה, אבל מציע לקנות רק חברה אחת בכל פעם

אתה קצת מבלבל אותי עם הMR% :oops:. לא הבנתי ל-מה התכוונת במשפט.
אוקיי בוא ננסה, כתבת לבדוק מה היה הדיבידנד ב2023, קדימה להלן:

צפה בקובץ המצורף 371

כל השנה הדיבידנד היה זהה, זה אומר שהDGR הוא 0%? רגע מה?!

-אגב, זה באמת לא אמור להטריד שהDGR במגמה כזו (לפי האקסל)?
DGR 10Y 9.1
DGR 5Y 7.5
DGR 3Y 6.5
DGR 1Y 5.0
בוא נעשה הפרדה
בשנת 2022 חברה חילקה 3 רבעונים 1$ למניה, ובאחרון חילקה 1.1. בסה״כ 2022 4.1$
בשנת 2023 חברה חילקה 3 רבעונים 1.1$ למניה, ובאחרון חילקה 1.2. בסה״כ 2023 4.5$
במקרה כזה בקובץ יופיע %mr של 1.2/1.1 כ 9% (הכרזה נוכחית לחלק הכרזה קודמת )
ב dgr יופיע 4.5/4.1 כ9.7% (סה״כ 2023 לחלק סה״כ 2022)
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
*כל מה שכתוב בקובץ כתבתי לפני שהגעתי לאתר דיבידעת ואך ורק כסיכום למאמר של הסולידית.. אשמח לשדרג אותו בהזדמנות
מרשים.. תודה רבה!

אני גם בדיוק בהתלבטות איך להתנהל עם קנית המניות.
אשמח לשמוע באמת איך אתה מתקדם, מה בדקת וממה נרתעת כי אני מבין ששנינו לוטשים עיניים אל אותן המניות.. אצטרף לשאלה שלך כמובן ללופטי.

במקרה כזה בקובץ יופיע %mr של 1.2/1.1 כ 9% (הכרזה נוכחית לחלק הכרזה קודמת )
ב dgr יופיע 4.5/4.1 כ9.7% (סה״כ 2023 לחלק סה״כ 2022)
תודה על הדוגמה, זה ברור לי מלפני.
אשאל עדיין שאלה (מתמטיקה) כי למה לא, למה אני מחלק את שנת 2022 ב2023 ולא ההפך? כי בתכלס אני מחלק את 2023 מ2022.. וזה לא יחס כאן?

כל השנה הדיבידנד היה זהה, זה אומר שהDGR הוא 0%? רגע מה?!
אז בדיעבד שאני קצת יותר מרוכז, אין קשר לDGR(לא קשר ישיר), פשוט ההגדלה בכל שנת 2023 הייתה (MR%) 0%. נכון?

-אגב, זה באמת לא אמור להטריד שהDGR במגמה כזו (לפי האקסל)?
דעתך?

משמיטים הוצאות על מיסים וריביות.
-אם רווח תפעולי הוא רווח מפעילות החברה בלבד, אז רווח הוא רווח מ? יש רווח שהוא לא מפעילות של חברה? (אני יכול לחשוב על כמה כמו למשל קניית חברת בת וקניית מניות אבל לא יודע אם זו הכוונה)
-הכוונה במיסים וריביות של החברה היא מה שגובים ממנה נכון? האם יש חברה (מהאלופות לדוגמה) שגובה מיסים וריביות?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
למה?
אני גם בדיוק בהתלבטות איך להתנהל עם קנית המניות.
כדי שתקנה את הטובה ביותר

תודה על הדוגמה, זה ברור לי מלפני.
אשאל עדיין שאלה (מתמטיקה) כי למה לא, למה אני מחלק את שנת 2022 ב2023 ולא ההפך? כי בתכלס אני מחלק את 2023 מ2022.. וזה לא יחס כאן?
כי 2023 ״חדשה״ יותר. Dgr 1 עונה על השאלה מה היה שיעור השינוי בין שנה x לשנה x-1 (במילים פשוטות: באיזה אחוז הדיבידנד השתנה בשנה האחרונה)

אז בדיעבד שאני קצת יותר מרוכז, אין קשר לDGR(לא קשר ישיר), פשוט ההגדלה בכל שנת 2023 הייתה (MR%) 0%. נכון?
בהקשר של gd? שלילי. הייתה הגדלה בין 23 ל22

אולי זה מטריד ולראייה ההגדלה האחרונה שנמוכה מ5%

-אם רווח תפעולי הוא רווח מפעילות החברה בלבד, אז רווח הוא רווח מ? יש רווח שהוא לא מפעילות של חברה? (אני יכול לחשוב על כמה כמו למשל קניית חברת בת וקניית מניות אבל לא יודע אם זו הכוונה)
-הכוונה במיסים וריביות של החברה היא מה שגובים ממנה נכון? האם יש חברה (מהאלופות לדוגמה) שגובה מיסים וריביות?
דוגמא פשוטה ומופשטת:
@לומד מהר כשמסבירים לאט מוכר פלאפל =מכירות=sales
העלויות הישירות כוללות חומרי גלם להכנת הפלאפל והפיתות+שכר עבודה של העובדים בסניף = עלות המכר=cost of goods sold
ואז מתקבל הרווח הגולמי=gross profit (מכירות פחות עלות המכר)

ואז יש הוצאות תפעול (הוצאות שמסייעות לעסק להתקיים ואינן מקושרות באופן ישיר למכירה שהייתה) שכוללות ארנונה ושכר עבודה ש @לומד מהר כשמסבירים לאט מושך לעצמו

מפחיתים מהרווח הגולמי את הוצאות התפעול ומתקבל הרווח התפעולי operational profit

מזה מפחיתים הוצאות ריבית (אם נלקחה הלוואה) ובסוף מקבלים את הרווח

אותי באופן אישי מעניין השלב של הרווח התפעולי ועלות המכר. ובאופן מדויק יותר-היחס של כל אחד מהם מהמכירות בהשוואה לשנים קודמות
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
כי 2023 ״חדשה״ יותר. Dgr 1 עונה על השאלה מה היה שיעור השינוי בין שנה x לשנה x-1 (במילים פשוטות: באיזה אחוז הדיבידנד השתנה בשנה האחרונה)
אז 2023 במכנה ו2022 במונה? אני עדיין לא ככ מבין..

בהקשר של gd? שלילי. הייתה הגדלה בין 23 ל22
אם הייתה הגדלה, למה שלילי (אני מבין שיש מצבים שהגדלות לא אומר שהקצב חיובי אבל זה לא המקרה כאן לדעתי..)?

ולראייה ההגדלה האחרונה שנמוכה מ5%
אבל איך הראנו שהנתון הזה (4.76) מתייחס להגדלה בין השנים ולא להגדלה בין רבעונים? אם זו הגדלה מרבעון לרבעון 4.76% חייב להיות נתון די טוב..

אותי באופן אישי מעניין השלב של הרווח התפעולי ועלות המכר.
עלות המכר אני יכול להבין.
הרווח התפעולי:
-למה מעניין אותך לראות מה המספר לאחר כלל החיסורים האלו של הוצאות תפעול מהרווח הגולמי?
-אתה רוצה לראות שהרווח גדל משנה לשנה? למה דווקא בחרת ברווח התפעולי ולא ברווח רגיל / גולמי?
(אגב תודה רבה על ההמחשה לשלבים, עושה סדר)
 
למעלה תחתית