בלבול בין הכנסה נטו לברוטו מדיבידנדים מIBKR

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
היי לכולם, שמח לכתוב שוב בפורום האיכותי לדיבידנדים בישראל..
אחרי שוטטות במדינות עולם שלישי (טיול גדול) וקבלת פרספקטיבה שונה ממה שהייתה לי מלפני כן כיף היה לחזור ולראות שקיבלתי כסף מחברות שקניתי מרשימת האלופות בהדרכת הוותיקים כאן, גם אם זה כמה מאות בודדות של דולרים.
מודה שאני לא זוכר יותר מדי מושגים וגם לא מאוד אכפת לי מה קורה בתיק שלי מבחינת שווי המנייה. אם היום אני צריך לקנות שוב מניה, אין שיטה אחרת מלבד שיטת העצלנות של סינון באקסל...

בקיצור, לעיקר -
אני רוצה למלא טופס 1301 עקב היותי מקבל דיבידנדים מחברות אמריקאיות דרך IBKR העולמי ומבולבל מהטפסים שאני מקבל בSTATEMENTS.
יש לי TOTAL DIVIDENDS 500$ ואז TOTAL TAX 115$.
אני לא מצליח להבין אם קיבלתי 500$ כדיבידנד ועליהם שילמתי 115$ מס או שקיבלתי 615$ ומתוכם שילמתי 115$ מס ונשארתי עם 500$.

משהו נוסף, מעניין אותי אם ישנה דרך לבדוק אם חברה ספציפית הפסיקה לחלק או שמא מגלידה את הדיבידנד פחות מהאינפלציה מלבד לבדוק כל חברה בעצמה ידנית.

תודה לכם :)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
שמח לכתוב שוב בפורום האיכותי לדיבידנדים בישראל..
אני שמח שחזרת אלינו ושאתה עדיין בחיים :)

מודה שאני לא זוכר יותר מדי מושגים וגם לא מאוד אכפת לי מה קורה בתיק שלי מבחינת שווי המנייה
כל הכבוד לך!

יש לי TOTAL DIVIDENDS 500$ ואז TOTAL TAX 115$.
בדו"ח של אינטראקטיב יש שלושה מספרים רלוונטיים (ויתכן שאצלך אחד מהם הוא 0 ולכן אינו מוצג):
1. Total dividends
2. Payment in liue of dividends
3. Withholding tax
הסכום של #1 ו-#2 ביחד זה מה שהמשקיע קיבל.
מספר #3 מייצג את גביית המס במקור ממה שהמשקיע קיבל.

במקרה הנפוץ מתקיים ש-#3 הוא בדיוק 25% מהסכום של #1+#2 ובמקרה כזה אין חבות מס נוספת.
אם יש פער אז או שמשלימים ל-25% (במידה ושולם פחות) או שסופגים את הפער (במידה ושולם יותר מדי, אני באופן אישי נמנע מניסיונות לקבל את הפער בחזרה כי יכולות להיות להן השלכות ארוכות טווח מאוד יקרות וזה סיכון שאני לא מוכן לקחת על עצמי).

משהו נוסף, מעניין אותי אם ישנה דרך לבדוק אם חברה ספציפית הפסיקה לחלק או שמא מגלידה את הדיבידנד פחות מהאינפלציה מלבד לבדוק כל חברה בעצמה ידנית.
אני בודק ידנית פעם בחודש את כל החברות (כל חברה לחוד) במהלך עדכון האקסלים (גם של דיבידעת וגם של התיק המלא שלי).
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
אני שמח שחזרת אלינו ושאתה עדיין בחיים :)
:D


(ויתכן שאצלך אחד מהם הוא 0 ולכן אינו מוצג):
לא מוצא את #2
סתם מתעניין, מה זה אמור לייצג?

1. Total dividends
2. Payment in liue of dividends
3. Withholding tax
הסכום של #1 ו-#2 ביחד זה מה שהמשקיע קיבל.
מספר #3 מייצג את גביית המס במקור ממה שהמשקיע קיבל.
1# טוטאל - 500$
3# WITHHOLDING TAX - שזה 120$

אז אני ממלא בטופס שההכנסה היא 500$ ושנוכה מזה מס של 120$, זה אומר שבערך ההכנסה נטו היא 380$ וככה השאלה שלי נפתרה, אני לא טועה כאן?

אני בודק ידנית פעם בחודש את כל החברות (כל חברה לחוד) במהלך עדכון האקסלים (גם של דיבידעת וגם של התיק המלא שלי).
כי בנוסף באמת כן מעניין אותי לבדוק כמה תשואות הדיבידנד של החברות שבתיק שלי זזו ביחס לתשואת הדיב של המדד שממש השתנה אבל נשמע קצת מעייף לבדוק חברה חברה.. לא שיש לי יותר מדי מה לעשות בנידון (אני זוכר שתיק דיבידעת שאני שמח לקחת ממנו השראה לא מוכר אבל אני צריך לחזק את ה למה בעצם?)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא מוצא את #2
אז אצלך הוא 0 :)

סתם מתעניין, מה זה אמור לייצג?
זה קשור להשאלת מניות, לא כל כך חשוב.

אז אני ממלא בטופס שההכנסה היא 500$ ושנוכה מזה מס של 120$, זה אומר שבערך ההכנסה נטו היא 380$ וככה השאלה שלי נפתרה, אני לא טועה כאן?
לא.
זה אומר שאתה חייב למס הכנסה 5$ מיסוי על הדיבידנדים.
איך תתמודד עם חוב שכזה? :eek:

אני צריך לחזק את ה למה בעצם?
1. פסיכולוגיה
2. תובנה שאני לא יודע כלום על העתיד שזה אומר שכל הפעולות שקולות וכשכל הפעולות שקולות אני מעדיף לא לעשות כלום
 
למעלה תחתית