המניות הבאות שלי?

הצטרף
14/1/23
מאוד מורגש בקרב הציבור שאני נחשף אליו,
הציבור שאני נחשף אליו בטוח שצריך לעבוד 10 שעות ביום, 6 ימים בשבוע, לקחת משכנתא ל 35 שנה, לא לאכול מלון אחרי האוכל וללכת לישון בשעה 22:00.
אה ושכחתי, נדל"ן תמיד עולה, טבע היא המניה הכי בטוחה בעולם ובאמריקה עושים כסף קל
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
זה אולי תיאוריות אבל זה מאוד מורגש בקרב הציבור שאני נחשף אליו, המדד בשיא שלו הרבה מאוד זמן וחייב להגיע תיקון לפי מה שהבנתי
בנוסף אני אתקן מ-מקשיב להם ל-מאזין להם ואל תסכלו אותי אני מבין שצריך להפסיק :rolleyes:
רוב הזמן המדד בשיא, ומחירי המניות בעליה
אני מנתק את עצמי מזה ולא מחכה לנפילה כדי לקנות חברה שמתישהו לפני 92 יום הוספתי אותה ל״פנקס הקניות״ שלי
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
תודה, קניתי אבל קרתה פדיחה
קניתי ב2000$ במקום 1000$ o_O
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
רווחים = EPS? או דוחות רווחים של חברות? שזה קצת יותר מסובך להשוות לשוק..
רק אתה מחליט מה אתה רוצה להשוות.
אם אתה משווה EPS אז זה זמין באקסל.
אם אתה רוצה להשוות דברים שלא באקסל אז אתה תצטרך לעבוד יותר קשה בשביל להשיג את המידע הרלוונטי.

אני מקשיב לאנשים שטוענים שיהיה תיקון בשוק בקרוב
תשאל אותם מה יהיה המספר הזוכה בלוטו בהגרלה הקרובה.
אם הם לא ידעו אז אתה תדע שהם לא נביאים.

נ.ב.
אמרו לי את אותו הדבר כשהקמתי את תיק דיבידעת ב-2015.
אתה מוזמן לראות את התגובות של האנשים שאמרו זאת במאמרים הראשונים ומה קרה מאז.

צריך עזרה בלהתגבר על הבאסה שאני משלם עכשיו יותר על פחות מניות
אף אחד לא יכול לעזור לך בזה.
זה חלק מהפסיכולוגיה של המשקיעים שבגללה המשקיעים מקבלים תוצאות שונות באופן משמעותי מהתוצאות של השוק.

ההפרשים במחיר יכולים להגיע עד לקניית מניה נוספת שזה משמעותי בשבילי
גם לכיוון השני.
תחזור על הניסוי ב-2015 ותראה אם היה עדיף להקשיב להם או להתעלם.

מה אתם חושבים? להמתין? לא להמתין?
אבל קצת באסה שאני מפסיד מניה בגלל שהמחיר שלה שובר שיאים של עצמו
אם אתה משוכנע שלך ו/או להם ניתנה רוח הנבואה אז תקשיב לנביאים.
אם לא אז למה להקשיב להם?

אם השוק חושב שהמחירים בעתיד הקרוב ירדו אז הוא יתחיל למכור מניות עכשיו?
בהחלט.
כל אדם שמשוכנע שהמחיר ירד מחר יעדיף למכור היום וזה יוריד את המחיר כבר היום.

השוק לא יודע הכל. לא כל משבר עתידי חשוף לשוק.
ואתה חושב שלאנשים הספציפיים שדיברו איתך יש ידע שאין לשאר תושבי כדור הארץ - כולל המקצוענים הכי טובים בתחום?

ה אולי תיאוריות אבל זה מאוד מורגש בקרב הציבור שאני נחשף אליו,
במלים אחרות אין הבדל בינם לבין כל האנשים שטענו שהשוק ימשיך לרדת בסוף 2009 והאנשים שניבאו משבר ב-2015 כשהקמתי את תיק דיבידעת.
אתה מוזמן לראות מה קרה לשוק אחרי 2010 ואחרי 2015.

המדד בשיא שלו הרבה מאוד זמן
השוק נמצא בסביבת שיא 80% מהזמן מבחינה היסטורית.
חייב להגיע תיקון לפי מה שהבנתי
בעתיד יהיה תיקון אבל מה שלא מספרים לך זה:
1. התיקון יכול להגיע אחרי שהשוק יעלה בעוד 200%
2. האנשים שמחכים לתיקון לרוב מפחדים לקנות כשהתיקון בסוף מגיע כך שהם לא מצליחים לרכוש מניות במחיר נמוך בכלל ובינתיים הם לא מקבלים דיבידנדים ולא צוברים "ניסיון מעשי" בהתמודדות עם תנודות השוק
3. גם אם צדקת ותזמנת את הכל בצורה מושלמת של נביא אתה עדיין יכול לצאת עם הפסד משמעותי לעומת משקיע שקונה בהתמדה בכל חודש

זה משחק למפסידנים ואני לא מוכן לשחק אותו.

תודה, קניתי אבל קרתה פדיחה
קניתי ב2000$ במקום 1000$ o_O
טעות של מתחילים.
עדיף עכשיו מאשר לקנות ב-200000 במקום ב-100000 :)[/QUOTE]
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
אם אתה רוצה להשוות דברים שלא באקסל אז אתה תצטרך לעבוד יותר קשה בשביל להשיג את המידע הרלוונטי.
תודה רבה.

תשאל אותם מה יהיה המספר הזוכה בלוטו בהגרלה הקרובה.
אם הם לא ידעו אז אתה תדע שהם לא נביאים.
נ.ב.
אמרו לי את אותו הדבר כשהקמתי את תיק דיבידעת ב-2015.
אתה מוזמן לראות את התגובות של האנשים שאמרו זאת במאמרים הראשונים ומה קרה מאז.
אף אחד לא יכול לעזור לך בזה.
זה חלק מהפסיכולוגיה של המשקיעים שבגללה המשקיעים מקבלים תוצאות שונות באופן משמעותי מהתוצאות של השוק.
אני בהחלט אבדוק, נחמד לקרוא שזה דבר שמתמחים כמוכם מצליחים להתמודד ולגבור עליו

ואתה חושב שלאנשים הספציפיים שדיברו איתך יש ידע שאין לשאר תושבי כדור הארץ - כולל המקצוענים הכי טובים בתחום?
תודה שאתה גורם לי בדיעבד להראות לי שאני סותר את עצמי :)

טעות של מתחילים.
עדיף עכשיו מאשר לקנות ב-200000 במקום ב-100000 :)
חח זה מעלה בי חיוך,
לפחות נקנתה המניה שאני מאמין בחוזק שלה מבין הארבעה, איזה סיכוי יש לי להפסיד עוד 30 שנה (בעצם? אף פעם) עם 25 מניות :p
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני בהחלט אבדוק, נחמד לקרוא שזה דבר שמתמחים כמוכם מצליחים להתמודד ולגבור עליו
תשים לב שפסיכולוגיה זו אינה שאלה של התמחות/ניסיון אלא של דרך חשיבה ויצירת סביבה שתומכת בה (כגון התבוננות בתזרים במקום במחיר).
תודה שאתה גורם לי בדיעבד להראות לי שאני סותר את עצמי :)
תמיד תחזור לבסיס:
1] מה המטרה שלי כמשקיע (תזרים/שווי/אחר)
2] האם מי שאני משוחח איתו השיג את המטרה שלי (אם לא אז איך הוא ידע לייעץ לי? ממי תקבל המלצות טובות על איך לרוץ במרתון, משחיין מקצועי, אצן מרתון מקצועי או פדלעה שיושב כל היום מול המחשב/טלויזיה?)
3] מה מי שאני משוחח איתו יודע על העתיד ששאר האנשים המקצועיים והטובים בעולם לא יודעים שהופך אותו לצודק ואותם לטועים?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
2] האם מי שאני משוחח איתו השיג את המטרה שלי (אם לא אז איך הוא ידע לייעץ לי? ממי תקבל המלצות טובות על איך לרוץ במרתון, משחיין מקצועי, אצן מרתון מקצועי או פדלעה שיושב כל היום מול המחשב/טלויזיה?)
3] מה מי שאני משוחח איתו יודע על העתיד ששאר האנשים המקצועיים והטובים בעולם לא יודעים שהופך אותו לצודק ואותם לטועים?
במקרים כאלה אני מקשיב לפינגווין ממדגסקר
Smile and wave boys… ;)
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
אם אתה משווה EPS אז זה זמין באקסל.
-אם EPS של חברה גדל בX מהשנה שעברה, זה אומר שהחברה הצליחה לייצר יותר רווחים על כל מניה? אפשר להגיד שהיא הייתה יותר רווחית מהשנה שעברה? (אם כן, למה בדיוק?) *עריכה עונה לעצמי בצאת שבת 22:35-אם הדיבידנד השנתי נותר זהה והEPS גדל אז אפשר להגיד שהחברה הייתה רווחית יותר.
-האם נכון להשוות EPS של חברה X לEPS של חברה Z? אישית לא חושב שזו השוואה נכונה.. *עריכה-אני חושב שתגיד לי שאני צריך להשוות לפי סקטור דומה..
-בכללי, כאשר אני רוצה להשוות למדד נתון כEPS שאיך ניתן להגיד-לא מפורסם(?), אני הולך לממוצע רשימת אלופות בעמודה זו?
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אם EPS של חברה גדל בX מהשנה שעברה, זה אומר שהחברה הצליחה לייצר יותר רווחים על כל מניה?
נכון אבל לרוב זה מידע שהוא לא כל כך עדכני.
עד שסיפרו לנו על הדו"חות המצב של החברה יכל להשתנות באופן משמעותי.

אפשר להגיד שהיא הייתה יותר רווחית מהשנה שעברה?
לא.
EPS זו פעולת חשבון שבה מחלקים את סך הרווחים בסך המניות הזמינות.
כמו כל פעולת חשבון עם שני משתנים לא ניתן להסיק מה קרה למשתנה בודד מהתוצאה.

אם הדיבידנד השנתי נותר זהה והEPS גדל אז אפשר להגיד שהחברה הייתה רווחית יותר.
לא מחייב:
יש לך משוואה עם שלושה נעלמים:
סך רווחים חלקי סך מניות שווה רווח למניה.
ויש לך נתון אחר: דיבידנד.
הידיעה של תוצאת המשוואה בנוסף למשתנה שלא קיים במשוואה לא מאפשרת להסיק מסקנות על שני המשתנים שבתוך המשוואה.

האם נכון להשוות EPS של חברה X לEPS של חברה Z?
רק אם יש שוויון במחיר המניה.

אני חושב שתגיד לי שאני צריך להשוות לפי סקטור דומה..
רק אם יש שוויון במחיר המניה.

בכללי, כאשר אני רוצה להשוות למדד נתון כEPS שאיך ניתן להגיד-לא מפורסם(?), אני הולך לממוצע רשימת אלופות בעמודה זו?
אין משמעות להשוואה שכזו.
תחשוב על מניות של שתי חברות.
אחת עולה 1000 דולר והשניה עולה דולר.
אם בשתיהן הרווח למנייה זהה מה זה אומר?
אם בראשונה הרווח למניה הוא 100 דולר ובשניה הוא 2 דולר, מי יותר רווחית ביחס להון של המשקיע?
אשמח למקור
לא זמין לידי כרגע אבל אם לא תמצא אזתזכיר לי בעוד יום/יומיים.
רמז: מחירי המדד מפורסמים לציבור: אתה יכול להשיג אותם מאתר יאהוו.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
עד שסיפרו לנו על הדו"חות המצב של החברה יכל להשתנות באופן משמעותי.
לא הבנתי כ"כ את הכוונה..
אתה אומר שיכול להיות שEPS יום לפני דוח הרווחים X וביום הדיווח לצנוח בX-50% לדוגמה. זאת הכוונה?

EPS זו פעולת חשבון שבה מחלקים את סך הרווחים בסך המניות הזמינות.
כמו כל פעולת חשבון עם שני משתנים לא ניתן להסיק מה קרה למשתנה בודד מהתוצאה.
כלומר יכול להיות שמחיר המניה השתנה ואני לא יכול להסיק בעצמי מה השתנה אלא אם כן אני בודק.

הידיעה של תוצאת המשוואה בנוסף למשתנה שלא קיים במשוואה לא מאפשרת להסיק מסקנות על שני המשתנים שבתוך המשוואה.
תודה.

אם בשתיהן הרווח למנייה זהה מה זה אומר?
זה אומר שיותר משתלם לי לרכוש את החברה שמנייתה עולה 1$. זה אומר משהו נוסף שלא קלטתי?

אם בראשונה הרווח למניה הוא 100 דולר ובשניה הוא 2 דולר, מי יותר רווחית ביחס להון של המשקיע?
חברה הראשונה: 100:1000 שווה 0.1$.
חברה שנייה: 2:1 שווה 2$.
אני מתאר את התהליך מפני שבכללי אני מתבלבל איזה משתנה אני שם איפה (מונה/מכנה) כשמדובר בחישובים כמו EPS,DIV YIELD ועוד.

רמז: מחירי המדד מפורסמים לציבור
איך מחירי המדד המפורסמים לציבור עוזר לי להבין שהמדד נמצא 80% מהזמן בשיא שלו?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא הבנתי כ"כ את הכוונה..
אתה אומר שיכול להיות שEPS יום לפני דוח הרווחים X וביום הדיווח לצנוח בX-50% לדוגמה. זאת הכוונה?
יותר גרוע.
הדו"חות מפורסמים בעיקוב ביחס לנתונים (לפחות כמה שבועות, לעתים אפילו יותר).
בהחלט היו מקרים בעבר שבהם החברה כבר ידעה שהרווחים ירדו (למשל בתחילת הקורונה) אבל בפרסום הדו"חות רשומים הרווחים שגדלו בעבר כל שניתוח פשוט של הדו"חות כמו שאנחנו עושים מתבסס על מידע ישן.
זו הסיבה המרכזית שאני מייחס חשיבות כל כך גדולה להימנעות מחברות עם תשואת דיבידנד גבוהה - המוסדיים כבר יודעים שקרה משהו ואם הם ברחו אז אני לא רוצה לקנות את המניות רק בשביל לגלות בעוד חודשיים מה קרה אתמול...

כלומר יכול להיות שמחיר המניה השתנה ואני לא יכול להסיק בעצמי מה השתנה אלא אם כן אני בודק.
נכון.

זה אומר שיותר משתלם לי לרכוש את החברה שמנייתה עולה 1$. זה אומר משהו נוסף שלא קלטתי?
מכיוון שכל הדיון וכל הנתונים היו רק על רווחים ועל מחיר אז כל מה שאתה יודע זה שאתה משלם פחות בשביל אותה כמות רווחים שהחברה הרוויחה.
זה עדיין לא אומר שזה "משתלם" כי זה כבר תלוי בהרבה מאוד דברים אחרים כגון מה החברה עושה עם הרווחים הללו (אולי המנכ"ל ישרוף את הכסף ואתה כמשקיע לא תקבל אותו?).

חברה הראשונה: 100:1000 שווה 0.1$.
0.10 = 10%
התוצאה של החילוק היא יחסית (אחוזים) ולא ממונית (דולרים).

חברה שנייה: 2:1 שווה 2$.
2.00 = 200%
התוצאה של החילוק היא יחסית (אחוזים) ולא ממונית (דולרים).

אני מתאר את התהליך מפני שבכללי אני מתבלבל איזה משתנה אני שם איפה (מונה/מכנה) כשמדובר בחישובים כמו EPS,DIV YIELD ועוד.
שמת את המשתנים במקום הנכון.
התוצאה במקרים הללו היא יחסית ונמדדת באחוזים (1.00 מייצג את "הקרן" אם זה רלוונטי) ולא בדולרים.

ככל שתתרגל ותחשף יותר לחישובים הללו כך אתה תתרגל ותבין מה לעשות באופן אינטואיטיבי.

איך מחירי המדד המפורסמים לציבור עוזר לי להבין שהמדד נמצא 80% מהזמן בשיא שלו?
מאוד פשוט:
בכל יום אנחנו יודעים מה היה המחיר הכי גבוה לפניו.
אם המחיר של אותו היום הוא לפחות בערך 90%-95% (תלוי מי בדק, אני לא זוכר את שמות החוקרים) מהמחיר הכי גבוה אז אנחנו "בסביבת שיא".

אתה יכול להוריד את המחירים של המדד לקובץ אקסל למשל.
תוסיף עמודה חדשה שמחשבת מה המחיר הכי גבוה "עד לאותה השורה".
בנוסף תוסיף עוד עמודה שבה אתה בודק אם המחיר של אותה השורה הוא לפחות 0.9 כפול מה שרשום בעמודת המחיר הכי גבוה מאותה השורה.
כל השורות שתקבל תוצאה "TRUE" זה סביבת שיא.
כל השורות שתקבל תוצאה "FALSE" זה לא בסביבת שיא.
תספור את השורות ותראה מה יצא.

ניתן לעשות זאת עם הנתונים מכאן למשל (מתבסס על הנתונים של רוברט שילר).
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
הדו"חות מפורסמים בעיקוב ביחס לנתונים (לפחות כמה שבועות, לעתים אפילו יותר).
בהחלט היו מקרים בעבר שבהם החברה כבר ידעה שהרווחים ירדו (למשל בתחילת הקורונה) אבל בפרסום הדו"חות רשומים הרווחים שגדלו בעבר כל שניתוח פשוט של הדו"חות כמו שאנחנו עושים מתבסס על מידע ישן.
לא קלטתי.
הדוחות מפורסמים בעקבות הנתונים (איזה נתונים? בדוגמה שלנו הEPS הנוכחי לתקופת זמן?), כאשר הם מפורסמים (הדוחות) אני רואה שהרווחים גדלו בעבר (מה הכוונה?) וניתוח של חברות מתבסס על מידע ישן?..
אני אנסה לכתוב שהבנתי שהEPS נקבע בגדול מפרסום של רווחים של חברה שלא תמיד הם מהימנים (לא הבנתי למה הם אינם אמינים והסברתי לעיל), לכן להתבסס על נתון שכזה הוא לא משהו שאנחנו עושים (לדוגמה כל עוד הוא חיובי הוא עובר סינון דיבידעת).. צריך כאן עזרה בבקשה.

התוצאה של החילוק היא יחסית (אחוזים) ולא ממונית (דולרים).
התוצאה במקרים הללו היא יחסית ונמדדת באחוזים (1.00 מייצג את "הקרן" אם זה רלוונטי) ולא בדולרים.
למה התוצאה יחסית? מה זה בכלל אומר תוצאה יחסית בהקשר זה? בכל אתר שאני בודק הEPS מוצג בתור $. למה בחרת להשתמש ב%?
לצורך העניין, EPS של 10% בתרגום מילולי: החברה מרוויחה 10% (ממחיר המניה) על כל מניה שאני קונה. (נכון?)

ככל שתתרגל ותחשף יותר לחישובים הללו כך אתה תתרגל ותבין מה לעשות באופן אינטואיטיבי.
אני מרגיש את זה אט אט.. תודה על כל החשיפה והתרגילים הבונים!

בנוסף: אשמח לדעת למה תשואת דיבידנד של המדד נמדדת באמצעות BPS(מה זו יחידת המידה הזו):
393
כיצד זה מתבצע בגדול..

תודה על השאר.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
הדוחות מפורסמים בעקבות הנתונים (איזה נתונים? בדוגמה שלנו הEPS הנוכחי לתקופת זמן?)
הדו"חות שמפורסמים לציבור הם תוצאה של סיכומים ו-"אקסלים" שהחברה אספה על המכירות שלה, ההוצאות שלה, ההכנסות שלה וכו'.
לצורך ההמחשה נניח וחברה מתחילה את הרבעון בראשון לינואר ומסיימת אותו בסוף מרץ.
הדו"ח של הרבעון הראשון צריך לכלול בתוכו גם את המכירות שבוצעו ביום האחרון של מרץ וגם את ההוצאות ששולמו ביום האחרון של מרץ בנוסף לכל הנתונים החל מהראשון לינואר.

לחברה לוקח זמן לאסוף את כל הנתונים הללו ולעבד אותם אל תוך דו"ח רשמי שהם מגישים לרשויות (ה-SEC) - נניח לצורך ההפשטה שזה לוקח שבועיים (במציאות זה צפוי להיות יותר ארוך).
אחרי שהחברה מגישה את הדו"ח הרשמי לרשויות לוקח זמן לאתרים הפיננסיים כגון פינויז לעדכן את בסיס הנתונים שלהם עם הנתונים החדשים - נניח לצורך ההפשטה שזה לוקח עוד חצי שבוע.

בין היום האחרון של מרץ עד שהאתרים הפיננסיים מציגים את הנתונים חלפו אותם שבועיים וחצי ובמהלך אותם שבועיים וחצי החברה כבר יודעת כמה היא הרוויחה בתחילת אפריל ויכולה לשער אם הרווחים של הרבעון השני ירדו או יעלו.
למשל אם הייתה קורונה והחברה הושבתה אז היא יודעת כמעט בוודאות שברבעון השני היא תרוויח פחות באופן משמעותי מאשר ברבעון הראשון.

הציבור הפשוט (אני, אתה וכו') שלא מעורה בפרטי התעשיה שבה החברה פועלת רואה את הנתונים של ינואר-מרץ כשהם כבר לא רלוונטיים כי הנתונים החדשים של אפריל לא משוקפים בהם.
המוסדיים שמעסיקים מערכי מחקר מקיפים ואנשים שמתמחים ב-"כמה עולה לייצר בקבוק פלסטיק שלתוכו מוזגים קולה" כבר יודעים שמשהו השתנה ברווחי החברה (למשל אם מחירי הפלסטיק זינקו ב-500% אז מחירי בקבוקי הפלסטיק שקוקה קולה ופפסי קונות יזנקו ב-500% והציבור לא יספוג העלאה של 500% במחיר הקולה בתוך שבוע כך שרווחי קוקה קולה ופפסי יתכווצו).

את פער המידע הזה אנחנו לא יכולים לאמוד בלי להעסיק את אותם מערכי מחקר מסועפים שהמוסדיים מעסיקים.
הדרך היחידה שלנו לנסות להבין אם קרה משהו שלא ידוע לנו היא לבדוק אם היה שינוי מהותי במחיר המניות של חברה ספציפית שלא ניתן להסבר ע"י שינוי במחירי המדד.

בהקשר שלנו מכיוון שהדיבידנד יציב והמחיר תנודתי אז אנחנו יכולים להבין זאת בקלות אם משווים את תשואת הדיבידנד של המדד לתשואת הדיבידנד של החברה.
אם יש שינוי משמעותי ביחס שביניהם אז זה אומר שיש סיכוי גבוה שהמוסדיים זיהו משהו שאנחנו לא שמענו עליו עדיין.

הEPS נקבע בגדול מפרסום של רווחים של חברה שלא תמיד הם מהימנים
ה-"רווחים" זה מונח חשבונאי (תואר בכלכלה) וניתן לעוות אותו אם רוצים כך ששני רואי חשבון שונים יכולים להציג מספר שונה עבור אותה החברה עם אותם הנתונים הגולמיים (הוצאות/הכנסות/מכירות וכו').
בהקשר שלנו לא התייחסתי לאמינות הנתונים אלא לעובדה שעד שאני רואה אותם באתרים כגון פינויז ו/או באקסל הם מייצגים מידע מאוד ישן שזמין לציבור הרחב בעוד מחיר המניה מייצג מידע עדכני יותר שזמין למשקיעים המוסדיים.

לכן להתבסס על נתון שכזה הוא לא משהו שאנחנו עושים (לדוגמה כל עוד הוא חיובי הוא עובר סינון דיבידעת).. צריך כאן עזרה בבקשה.
אני מתייחס לרווחי החברה בהקשר של "האם החברה מרוויחה מספיק בשביל לשלם לי דיבידנדים גם אם רווחיה יתכווצו".
במלים אחרות אני מתייחס לרווחי החברה ע"י התבוננות ב-"יחס חלוקת רווחים".
מעבר לכך הנתון הזה הוא חסר משמעות עבורי.

למה התוצאה יחסית?
מכיוון שביצעת פעולת חילוק חשבונית.
חילקת מספר אחד במספר אחר => בדק מה היחס בין שני המספרים וקיבלת תוצאה מספרית:
* 1.00 מייצג שוויון
* מספר גדול מ-1.00 מייצג מכנה גדול ממונה
* מספר קטן מ-1.00 מייצג מונה גדול ממכנה

מה זה בכלל אומר תוצאה יחסית בהקשר זה?
בלי לדעת מה היחס בין מחירי המניות זה לא אומר כלום.
אתה בחרת לחלק רווחים בין חברות מיוזמתך :)

בכל אתר שאני בודק הEPS מוצג בתור $
הרווחים נמדדים בדולרים.
כשאתה מחלק בין רווחים של חברה A לרווחים של חברה B אתה בודק את הייחס ביניהן והתוצאה היא באחוזים.

פעולת החילוק משנה את היחידות מדולרים לאחוזים.

EPS של 10% בתרגום מילולי: החברה מרוויחה 10% (ממחיר המניה) על כל מניה שאני קונה. (נכון?
הרווחים של חברה A עצמם נמדדים בדולרים כך שאם רשום 0.10 זה אומר 10 סנט.
אם אתה מחלק את הרווחים של חברה A (0.1) שמרוויחה 10 סנט ברווחים של חברה B (0.2) שמרוויחה 20 סנט אז אתה מקבל תוצאה 0.50 שהיא 50%: חברה A מרוויחה חצי מחברה B.
תשים לב שלמרות שהתוצאה היא 0.50 היא כבר לא מייצגת 50 סנט אלא 50%.

התחלנו עם דולרים, חילקנו ביניהם => קיבלנו אחוזים.

אני מרגיש את זה אט אט.. תודה על כל החשיפה והתרגילים הבונים!
בשמחה.

בנוסף: אשמח לדעת למה תשואת דיבידנד של המדד נמדדת באמצעות BPS(מה זו יחידת המידה הזו):
היא לא.
זה הדרך של התקשורת לנסות ולדחוף לנו "אקשן" לתוך נתון משעמם.
BPS מייצג "נקודות בסיס" שזה בגדול "מאית האחוז" או "מאית הסנט" כתלות במספר שאליו מצרפים את ה-BPS.
מה שאתה רואה בתמונה זה שבמהלך יום המסחר האחרון תשואת הדיבידנד של המדד ירדה ב-0.05%.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
ם יש שינוי משמעותי ביחס שביניהם אז זה אומר שיש סיכוי גבוה שהמוסדיים זיהו משהו שאנחנו לא שמענו עליו עדיין.
תודה רבה על ההסבר המפורט הבנתי!

מה שאתה רואה בתמונה זה שבמהלך יום המסחר האחרון תשואת הדיבידנד של המדד ירדה ב-0.05%.
ואם היא עלתה ב4%, אז אפשר להגיד שהעליה הייתה 4% ביחידת מידה BPS? או 0.01*400?

מלבד זה הכל מובן לי תודה!!
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
מה האלטרנטיבה להנחה הזאת ?
* מה שקרה עם מניות ה-meme ברדדיט
* מה שקרה למניות של חברה עם הסימול ZOOM בתחילת הקורונה (שאין ולא היה לה שום קשר לאפליקציית ZOOM)
* מה שקרה למחיר של קרן עם הסימול CUBA בשהאמריקאים הודיעו על שיפור היחסים עם מדינת קובה (שאין ולא היה לה שום קשר למדינת קובה ו/או לחברות שקשורות לקובה וליחסי המסחר בין המדינות)
מישהו הריץ את המניה וגרם להמוני אנשים שלא מבינים כלום בהשקעות לקנות/למכור :)

ואם היא עלתה ב4%, אז אפשר להגיד שהעליה הייתה 4% ביחידת מידה BPS? או 0.01*400?
4% = 400 BPS
0.01% = 1 BPS
 
הצטרף
14/1/23
מישהו הריץ את המניה וגרם להמוני אנשים שלא מבינים כלום בהשקעות לקנות/למכור
אני מניח שזה קצת יותר מורכב מאשר מוסדיים והשאר, כשקבוצה אחת קונה ומוכרת רק על סמך מידע מהימן ליכולת של חברה להביא רווחים והשניה רק מריצה מניות אופנה.
בסוף היום, לאורך זמן, לא אלו ולא אלו נותנים תשואה עודפת למיטב הבנתי.
כל יחידות המחקר, כל הנתונים והניתוחים, ובסוף פספסו את משבר 2008 כמו כל עקרת בית מנברסקה.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני מניח שזה קצת יותר מורכב מאשר מוסדיים והשאר
הכל יותר מורכב מאשר הפישוט שאנשים מייחסים לדברים בשיחות.
תיאוריית הכאוס גורסת שאפילו פרפר בקצה השני של כדור הארץ יכול לשנות תוצאות באופן מהותי.

כשקבוצה אחת קונה ומוכרת רק על סמך מידע מהימן ליכולת של חברה להביא רווחים והשניה רק מריצה מניות אופנה.
זו לצערי המציאות.
לציבור הפשוט אין מידע זמין ועדכני על "מה קרה היום" אלא רק על "מה קרה לפני כמה שבועות".
לגופים עם הכסף השמן ומחלקות המחקר העצומות יש מידע גם על "מה קרה היום" וגם על "מה קרה לפני כמה שבועות".

הציבור הפשוט ניזון ממאמצי השיווק של בעלי אינטרס (שלוב לא מיושר עם האינטרס של הציבור הפשוט).
הגופים עם הכסף השמן ומחלקות המחקר העצומות ניזונים בעיקר ממאמצי המחקר של מחלקות המחקר שלהם.

בסוף היום, לאורך זמן, לא אלו ולא אלו נותנים תשואה עודפת למיטב הבנתי.
מה בסיס ההבנה הזו?
אני לא מכיר אפילו מחקר בודד שהראה זאת ויש לא מעט דוגמאות שמראות את ההיפך.

כל יחידות המחקר, כל הנתונים והניתוחים, ובסוף פספסו את משבר 2008 כמו כל עקרת בית מנברסקה.
אז מה?
השאלה היא לא אם הם "פספסו" (וממש לא כולם "פספסו") אלא אם הם "צדקו יותר מהממוצע".
בנוסף הם לא צריכים להיבחן על שנה ספציפית אלא על טווח ארוך.

לצורך ההמחשה של הנקודה נניח ובא אדם מהעתיד וסיפר לך שקרן השקעות X תנצח את המדד ב-10% בכל שנה זוגית אבל תפסיד לו ב-0.01% בכל שנה אי-זוגית.
האם זו השקעה יותר טובה או פחות טובה מהמדד?
האם אתה מגדיר את הקרן כקרן שמנצחת את המדד או כקרן שמפסידה למדד.
מבחינתי היא מנצחת, מבחינת SPIVA שממומן ע"י S&P היא מפסידה.
כמובן שאין לנו ידיעה על העתיד אבל ההסתמכות על מחקר שטוען את ההיפך מההיגיון הבריא של כל בן-תמותה ששאלתי אותו את השאלה הזו עד כה היא שגויה מיסודה.

בנוסף חשוב לזכור ש-"ציפיות האנליסטים" זה המידע שמשווק לציבור הרחב ולא המידע שעל בסיסו פועלים הגופים המוסדיים.
 
למעלה תחתית