מינוף?

צ"ע

New Member
הצטרף
14/5/25
(אקדים ואומר שאני עוד לא משקיע בפועל, אני בשלבים אחרונים של בחירת סגנון ההשקעה)

חשבתי על השקעה בדיבידנדים צומחים בשילוב עם מינוף.
הרעיון הוא מינוף לא גדול מאוד (לא יותר משלושים אחוז) בצורה כזאת שהדיבידנדים אחרי מיסים יכסו את הריבית על החוב.
בכל הפקדה או פעם בשנה מסוודאים שיחס המינוף נשמר ולקראת סוף תקופת החיסכון מקטינים את המינוף כדי ליצור תזרים חופשי.
הרציונל פה הוא הגדלה מבוקרת של הסיכון כדי להשיג צמיחה יותר גבוהה.
מחשבות?
 
נערך לאחרונה ב:

צ"ע

New Member
הצטרף
14/5/25
מצד אחד זה נכון, מצד שני זה לצד הריבית דריבית שתי הדרכים האפקטיביות להצמיח הון.
אני חושב שזה מינוף בגבול הסביר, אני אשמח לנימוקים יותר מפורטים...
 

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20
כיום תשואת הדיבידנד של הסנופי היא קצת מעל 1% לפני מס.
הריבית על המינוף היא מעל 3%.

במצב כזה המינוף רק ילך ויגדל.

מכיוון שטרם התחלת להשקיע, אני לא חושב שהשקעות ממונפות זה המקום הנכון להתחיל בו.
כפי שלא תתחיל ללמוד נהיגה על פורמולה 1.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
בשילוב עם מינוף.
אני לא מעודד שימוש במינוף באופן קבוע.
לראייתי, מינוף יכול לשמש ככלי להתמודדות עם בלת"מים בצורה יעילה אבל כמצב קבוע הסיכון בו עצום.

הרעיון הוא מינוף לא גדול מאוד (לא יותר משלושים אחוז)
זה מינוף עצום.
ירידה של 40% בלבד תוביל למימוש נכסים בכפיה ע"י הברוקר גם אם הוא לא יחריף את דרישות הביטחון של המינוף (מה שהוא עושה כדרך קבע כשהשוק מתחיל להיות תנודתי באופן חריג).

סיכון עצום עם סבירות שהולכת וגדלה להתממשות הסיכון ככל שטווח ההשקעה מתארך.
 
למעלה תחתית