מניית ORI - כמשל

הצטרף
11/1/16
שלום
ראיתי ש ORI עתידה לחלק דיווידנד מאוד גבוה
2 דולר למנייה כשמחיר המניה הוא 36 וקצת
זה בערך 10X על סכומי החלוקה הרגילים

מנסה להבין מה המוטיבציה פה ?

למה לחלק כזה סכום גבוה ולא להמשיך ולהשקיע ולפתח את החברה ?

האם שווה להשקיע במניה כזאת שחוץ מן השוטף מחלקת עוד חלוקה שנתית ? ואם כן איזה פרמטר יעזור לאתר כזאת מניה ?

תודה
 

סטרבו

Well-Known Member
הצטרף
23/4/18
יש חברות שמחלקות דיבידנדים מיוחדים מחוץ לחלוקות הרגילות. Ori אחת אבל גם Costco וגם WRB .
אני רואה שORI נוהגים לחלק דיבידנד מיוחד אחת לכמה שנים כך שזה לא נדיר.

לגבי כדאיות השקעה- אין קשר כך או כך, תלוי בחברה עצמה. אם החברה איכותית ומרוויחה שווה להשקיע בה ואם לא אז לא.- לדעתי כמובן
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
למה לחלק כזה סכום גבוה ולא להמשיך ולהשקיע ולפתח את החברה ?
אני לא בדקתי מה המקרה הפרטני של ORI אבל בגדול: תועלת שולית פוחתת.
לפעמים הדירקטוריון מחליט שאחרי שהוא השקיע כבר בצמיחה עדיין נשארו לו "יותר מדי" מזומנים שהוא כבר לא יכול להשקיע בצמיחה ולהמשיך לקבל תמורה נאותה (בעיניו) ולכן הוא יכול לבחור לחלק חלק מהמזומנים הללו למשקיעים.

תחשוב על זה כך:
אם יש לך בית מלון אחד אז בעלות של הקמת בית מלון בודד אתה מכפיל את ההכנסות.
אם יש לך 100 בתי מלון אז בעלות של הקמת בית מלון בודד אתה מגדיל את ההכנסות ב-1% בלבד.
העלות של הקמת בית מלון היא די מקובעת אבל התועלת של המהלך מתכווצת ככל שיש לך יותר בתי מלון.
 
הצטרף
11/1/16
תודה על המענה
האם יש פרמטר באקסל המפורסם או בדוחות הכספיים שמשקף תכנון לגידול בהכנסות לטווח בינוני או ארוך?
למשל השקעה ניכרת שאולי תיפגע ברווחים לטווח קצר אבל תשתלם בטווח הארוך - איך זה מתבטא באקסל?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
תודה על המענה
האם יש פרמטר באקסל המפורסם או בדוחות הכספיים שמשקף תכנון לגידול בהכנסות לטווח בינוני או ארוך?
למשל השקעה ניכרת שאולי תיפגע ברווחים לטווח קצר אבל תשתלם בטווח הארוך - איך זה מתבטא באקסל?
אולי זה מתבטא באיזשהו אופן ב ״תחזית צמיחה״
בדיווחים הכספיים חברות מציינות אם בוצעו השקעות
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
האם יש פרמטר באקסל המפורסם או בדוחות הכספיים שמשקף תכנון לגידול בהכנסות לטווח בינוני או ארוך?
לא שידוע לי.

למשל השקעה ניכרת שאולי תיפגע ברווחים לטווח קצר אבל תשתלם בטווח הארוך - איך זה מתבטא באקסל?
לא בטוח שזה מתבטא באקסל.
בשביל דברים כאלו לא מספיק אפילו לנתח את הדו"חות עצמם וצריך ממש לבצע מחקר עומק על החברה.

אולי זה מתבטא באיזשהו אופן ב ״תחזית צמיחה״
זה הצפי של האנליסטים ולא בהכרח מייצג את מה שהוא מחפש.
 
למעלה תחתית