מעבר של Inter-il לקפריסין, מהיום אמרו Mexem

FIYaacov

Active Member
הצטרף
8/1/17
אז קיבלתי מכתב מ-IB דרך מערכת ההודעות שלהם שהברוקר שלי (הם קראו לו DBM Investing House ), עובר לקפריסין ומחליף שם ל-Mexem.
כתוב שכל העובדים וכל השירותים שסופקו נשארים אותו דבר.

אז קודם שאלה ל @daat99
האם המבצע נשאר בתוקף, כלומר כל מי שבא דרכך שומר על אותם תנאים בחשבון (פטור מעמלה חודשית, וההטבות בעלויות המסחר)?

ולשאר הפורום:
לדעתכם, האם הסיכון גדל במעבר כזה לקפריסין? הטענה הרווחת הגדולה הייתה שאינטראקטיב ישראל לא מפוקחת על ידי רשות ניירות ערך. עכשיו כתוב במפורש שהם מפוקחים על ידי רשות ניירות ערך הקפריסאית.

ובכלל מה אפשר להגיד על השינויים התכופים במבנה החברה הזו?
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
מצטרף לשאלה האחרונה בהודעתך
אני מתאר לעצמי שלשאול אותם לא ממש יתן משהו כי או שאין מצב שהם יגידו שהשינוי הוא רע או שהם בעצמם לא יודעים עד הסוף את המשמעויות (above their pay grade).
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אז קיבלתי מכתב מ-IB דרך מערכת ההודעות שלהם שהברוקר שלי (הם קראו לו DBM Investing House ), עובר לקפריסין ומחליף שם ל-Mexem.
כתוב שכל העובדים וכל השירותים שסופקו נשארים אותו דבר.
אני לא קיבלתי את ההודעה הזו אבל אני אבדוק את הנושא.

טיפה רקע כללי:
DBM זה הגוף שמולו יש לך חוזה (הוא הגוף שמתואר כ-introducing broker בחוזה שמילאת בעת פתיחת החשבון) וזה השם הרשמי של החברה הראשית שמיוצגת ע"י אינטראקטיב ישראל וקוואנטום שוקי הון.


מהבנתי (הלא מטופחת במיוחד) בנושא מיסוי חברות אני מסיק שהם עוברים לקפריסין בשל תנאי מיסוי טובים יותר בצורה משמעותית (מדינת ישראל אינה ידידותית מבחינת מיסוי).
זו רק דעתי האישית ועדיין לא קיבלתי מידע על הנושא.

אז קודם שאלה ל @daat99
האם המבצע נשאר בתוקף, כלומר כל מי שבא דרכך שומר על אותם תנאים בחשבון (פטור מעמלה חודשית, וההטבות בעלויות המסחר)?
נכון להיום לא ידוע לי על הרעת תנאים לחברי הקבוצה ואני לא מצפה שתהיה הרעת תנאים שכזו.
בוא ונזכור שכאשר אינטראקטיב ישראל העלו את העמלות של כל שאר תושבי מדינת ישראל הם עדיין הסכימו לתת לקבוצה הנחה נוספת במקום לפגוע בתנאים הקיימים.

ולשאר הפורום:
לדעתכם, האם הסיכון גדל במעבר כזה לקפריסין? הטענה הרווחת הגדולה הייתה שאינטראקטיב ישראל לא מפוקחת על ידי רשות ניירות ערך. עכשיו כתוב במפורש שהם מפוקחים על ידי רשות ניירות ערך הקפריסאית.
זו טענה של אנשים שלא מבינים את מהות החוזה שבינם לבין אינטראקטיב ברוקרס/ישראל (יש כאלו שאפילו לא מבינים שהם בכלל חתמו על חוזה...).
אמרתי זאת בעבר ואני אומר זאת שוב:
אינטראקטיב ישראל לא מבצעים שום פעולה שמצריכה פיקוח של הרשות לניירות ערך.
הכספים שלנו לא עוברים דרכם והם לא יכולים למשוך אותם.
למיטב ידיעתי חברת DBM עצמה כן מפוקחת ע"י הרשות לניירות ערך בישראל ותחת הפיקוח הזה נופלות גם מחלקת אינטראקטיב ישראל (שלא מצריכה פיקוח כלל) ומחלקת קוואנטום שוקי הון (שכן מצריכה פיקוח כי הם מנהלים תיקים של לקוחות).

בינתיים כל מי שמתלונן על חוסר פיקוח לא מצליח להבין את העובדות הנ"ל.

מבחינתי האישית אני לקוח של אינטראקטיב ישראל ולא של קוואנטום שוקי הון כך ששינוי הפיקוח אינו רלוונטי עבור החשבון האישי שלי.

ובכלל מה אפשר להגיד על השינויים התכופים במבנה החברה הזו?
חברות משתנות ומתפתחות כל הזמן.
ראה את כל השינויים בשנים האחרונות בבתי ההשקעות הישראליים - כל ההתאחדויות, שינויי השמות, שינויי מסלולי העמלות וכו'.
אפילו חברת ACE שנרכשה בתיק דיבידעת רכשה את חברת CB ושינתה את שמה ואני עדיין ממשיך להחזיק במניות שלה.

אני באופן אישי רואה זאת כיתרון של חברה שמצליחה לצמוח ולהראות לכולם שהיא לא סטטית/דועכת.


נכון להיום אני לא מוטרד מידיעה זו כלל (בעיקר אם ההנחה שלי שהמעבר הוא לצרכי הטבות מס תתברר כנכונה).

כל אחד כמובן צריך לקבל את ההחלטה עבור עצמו ולהחליט מה הוא רוצה לעשות.
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
בעיקר אם ההנחה שלי שהמעבר הוא לצרכי הטבות מס תתברר כנכונה
כתבת שכרגע זה בגדר ניחוש, על מה הוא מתבסס?
להבנתי, לא מדובר במעבר של DBM לקפריסין אלא לחברה אחרת בשם MEXEM שיושבת בקפריסין, כלומר אתה כבר לא לקוח של DBM יותר.

אני לא קיבלתי את ההודעה הזו אבל אני אבדוק את הנושא.
בעוד שאת כל ההודעות קיבלתי גם למייל שלי, דווקא את זו לא קיבלתי. כן ראיתי אותה ב account management -> messages
 

sparkl

Active Member
הצטרף
11/10/16
אני רוצה להמשיך עם IB אבל אני לא רוצה להתעסק לא עם חברה כפריסאית וכבר לא עם Inter-il, כל זה לא נישמה טוב.

מה האפשרויות?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
כתבת שכרגע זה בגדר ניחוש, על מה הוא מתבסס?
זה מתבסס על הידע האישי שלי לגבי מיסוי חברות בישראל ובקפריסין.

להבנתי, לא מדובר במעבר של DBM לקפריסין אלא לחברה אחרת בשם MEXEM שיושבת בקפריסין, כלומר אתה כבר לא לקוח של DBM יותר.
זה לא אומר כלום.
יש הרבה דרכים להקטין את חבות המס ע"י מעבר לקפריסין כגון רכישה של חברה שם או מכירה של נכסי החברה לחברה שממוקמת בקפריסין.
בכל אופן לפי ההודעה הרשמית מאינטראקטיב ברוקרס השירותים שאני אקבל צריכים להישאר אותו הדבר גם בהמשך.
לארח קריאה של החוזה החדש ביני לבין MAXEM ראיתי שהוא זהה לחוזה הנוכחי שקיים ביני לבין אינטראקטיב ישראל כך שגם מבחינה זו אני לא רואה הבדלים מהותיים.

אני רוצה להמשיך עם IB אבל אני לא רוצה להתעסק לא עם חברה כפריסאית וכבר לא עם Inter-il, כל זה לא נישמה טוב.
לא ברור לי בכלל מה לא נשמע לך טוב בזה.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
כרגע סיימתי שיחה עם המנכ"ל של אינטראקטיב ישראל והוא ביאר את התמונה כלהלן.

אינראקטיב ישראל מעוניינת להתרחב ולתת שירותים גם לאירופה ובשל אילוצים רגולטוריים היא צריכה שחדר המסחר יהיה מפוקח ע"י רגולטור אירופאי.
קושי נוסף שהם מתמודדים איתו הוא מתן מענה של חדר מסחר ללקוחות בימי שישי בשל מגבלות בחוק הישראלי שמונעים מהם להעסיק יהודים בשבתות.

בשביל להתמודד עם הנ"ל הבעלים של אינטראקטיב ישראל החליטו להקים חברה חדשה בשם MEXEM ביחד עם שותפים חדשים.

החברה החדשה תהיה אחראית אך ורק לשירותים שסיפק חדר המסחר הישראלי ותמשיך לספק את השירותים הנ"ל בעברית לכל הלקוחות הקיימים.

החשבונות של הלקוחות נשארים אצל אינטראקטיב ברוקרס תחת הפיקוח של הרגולטור האמריקאי עדיין ללא יכולת של אינטראקטיב ישראל ו/או MEXEM למשוך כספים מחשבונות הלקוחות.
שירותי חדר המסחר עצמו שעד היום לא היו מפוקחים כלל מתחילים להיות תחת הפיקוח של רגולטור האירופאי.




לאור המידע החדש אני מסיק שהמצב הוטב לעומת מה שהיה קודם ולכן אני ממשיך לפעול כרגיל.

כל אחד צריך לפעול לפי אמונתו.
 

Enosh

New Member
הצטרף
16/7/17
***הודעה מטעם אינטראקטיב ישראל***


לחברי הפורום שלום,


ללקוחות חברת אינטרקטיב ישראל אשר הצטרפו לחברת אינטרקטיב ברוקרס העולמית באמצעות בתי ההשקעות דיביאם וקוואנטום שוקי הון נמסרה הודעה בדבר העברת פעילות של חדר העסקאות לחברת MexeM LTD


חברת MexeM הינה חברה מפוקחת למתן שירותי ברוקראז תחת Cysec אשר כפוף לחוק האירופאי (Mifid), להלן פרטי הרשיון: http://www.cysec.gov.cy/en-GB/entities/investment-firms/cypriot/43366/?uuid=12072017100402.



לקוחות החברה ימשיכו לקבל שירות ותמיכה מהחברה בישראל כפי שהיה עד היום, ללא כל שינוי בתנאי החשבון.


בנוסף יהנו לקוחות החברה משירותי חדר העסקאות של חברת MEXEM.



למען הסר ספק, כל חשבונות הלקוחות ימשיכו להתנהל תחת ענק הברוקראז העולמי Interactive Brokers LLC המפוקח ע"י מספר רגולטורים ברחבי העולם, לרבות FINRA וה-SEC (רשות לני"ע האמריקאית) וכמובן שתנאי החשבון ישארו כפי שהם.


מיותר לציין שכל חשבונות הלקוחות הנמצאים ב-Interactive Brokers LLC האמריקאית מבוטחים ע"י ה-SIPC, וכן כל הקשור להתנהלות הכספית של החשבון, שנשארת מול Interactive Brokers LLC.


שימו לב כי הרגולציה האירופאית רלוונטית אך ורק לחדר העסקאות בלבד.


בהתאם לדרישות הרגולציה בישראל ובחו"ל קיבלנו החלטה לקיים את פעילות חדר העסקאות תחת רגולציה מחמירה בעלת תקן אירופאי.


מהלך זה יביא איתו ערך מוסף ויתרון שירותי אדיר עבור קהל הלקוחות שלנו.


אחד מהיתרונות הבולטים הוא פעילות חדר העסקאות במהלך ימי שישי בכל שעות המסחר ללא מגבלת שעות.


אנו השקענו משאבים רבים על מנת לשדרג את השירות עבור הלקוחות שלנו ואנו בטוחים כי תצאו נשכרים מכך.


אנו קשובים לכם ומזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכל שאלה בכל עת.

בברכה,

אנוש אהרוני
מנכ"ל אינטראקטיב ישראל
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אנוש,

תודה רבה לך על כך שטרחת להגיע לפורום ולהגיב באופן רשמי בנושא.

אם לאחד מחברי הקבוצה יש שאלות או שהוא רוצה הבהרות נוספות הוא מוזמן לתקשר כאן עם אנוש באופן פרטי או פומבי כרצונו.
 

michael123

Active Member
הצטרף
18/2/16
שלום

מבחינת טלפונים, שרות, מיילים, העברת כספים לסיטי בארץ ובחו"ל - הכל נשאר אותו הדבר?
יש איזה שינוי שאני צריך לעשות?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
ההבדל היחיד הוא שאם אתה תתקשר לחדר המסחר אז השיחה תועבר לחדר המסחר בקפריסין שבו יענה לך אדם שאינו יהודי ודובר עברית.
כל השאר נשאר זהה לחלוטין למה שהוא היום.
 

FIYaacov

Active Member
הצטרף
8/1/17
@Enosh
אשמח לכמה שאלות:

1) מדוע ההודעה הזו הועברה רק בצינורות שקטות? אמנם היא הגיעה לאזור ההודעות באזור האישי שלי באתר, אך לא התקבל כל חיווי במייל שמחכה הודעה, למרות שמסומן אצלי בהגדרות לקבל מייל על כל סוגי ההודעות.

2) אתם שולחים כל שבוע עדכון שבועי, שבין היתר כולל שעות מסחר ונתונים נוספים. אירוע כזה הייתי מצפה שיופיע בעדכון השבועי. בתור חברה שרוצה לתת שירות לקהל דובר עברית, רצוי שההודעה תגיע גם בעברית.

3) האם לא יהיה מעכשיו דוברי עברית בחדר המסחר?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני אשאיר לאנוש לענות על #1 ו-#2 ואני אענה על #3:

3) האם לא יהיה מעכשיו דוברי עברית בחדר המסחר?
ההבדל הוא שלא יהיו יהודים שיעבדו ביום שישי לאחר כניסת השבת אבל הנציגים שכן יעבדו עדיין יהיו דוברי עברית שמתגוררים בקפריסין.
 

Enosh

New Member
הצטרף
16/7/17
שלום לכולם,

ראשית, חשוב לי להדגיש לצערי אין ביכולתי להיות זמין בצורה שוטפת בפורום ולכן כל שאלותיכם ייענו בשמחה ע"י נציגי החברה בהרחבה.

חשוב לציין כי החשבונות באינטראקטיב ישראל נשארו כשם היו. חשבון הלקוחות רשומים באינטראקטיב ברוקרס תחת כל ההגנות והפיקוח של הרשויות בארה"ב.

בעקבות בקשות של אינטראקטיב ברוקרס ובהתאם לחוק האמריקאי כל התקשרות רשמית בנושאים רשמיים חייבת להישלח -Message Center בתוך החשבון מטעמים אשר ברורים לכל. ערוצי התקשרות כמו מייל אינה נחשבים לערוץ תקשורת רשמי שניתן לוודא שליחה.
לפני מספר חודשים שלחנו הודעה לכל הלקוחות כי כל ההודעות הנוגעות לחשבון יישלחו ל-MC וזהו הערוץ הרשמי להתקשרות.
אם אינך מקבל חיווי לקבלת הודעה ב-MC יש לבדוק זאת עם המחלקה שלנו ונשמח לעזור לך.

חשוב לי להדגיש כי זהו אינו צינור שקט אלא הצינור היחידי בו אנו יכולים לוודא כי כל בעל חשבון קיבל בוודאות את ההודעה כפי שהרגולטור והברוקר מבקשים מאיתנו לעשות.

סקירת שוק ההון שאנו שולחים אינה מכילה פרטים אודות החשבונות ואינה מייל הכרחי לצורך פעילות הלקוחות - יתרה מזאת אנו משדרגים כעת את אתר האינטרנט שלנו ואת הפעילות התקשורתית עם הלקוחות (דבר שיבוא לידי ביטוי בשבועות הקרובים). הרגולטור מבקש לשלוח הודעות חשובות בשפה שבה כולם יוכלו להבין מכיוון שאנו משרתים לקוחות ממדינות נוספות מרחבי העולם ולקוחות אשר אינם מבינים את פשר ההודעה מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנו נענה בשמחה רבה על כל שאלה שרק תעלה.

חשוב להבין כי רק העסקאות יתבצעו דרך קפריסין ואילו התמיכה לחשבונות באמצעות חדר המסחר (שאינו חדר עסקאות) תתבצע בישראל ואף תורחב.

מעתה נוכל לתמוך גם בימי שישי עבור לקוחות אשר נדרשים בתמיכה וזאת תחת פיקוח ותקן אירופי.

לכל שאלה אנו זמינים בחדר המסחר שלנו ובמידת הצורך ואשמח לדבר עם כל מי שרק יבקש גם טלפונית.
 

שפם ארוך

Active Member
הצטרף
2/3/17
חשוב לציין כי החשבונות באינטראקטיב ישראל נשארו כשם היו. חשבון הלקוחות רשומים באינטראקטיב ברוקרס תחת כל ההגנות והפיקוח של הרשויות בארה"ב.
שלום,

בדקתי ובהודעה יש את הנוסח הזה:

Unless we are notified by you in writing to the contrary within 30 days from the date you receive this letter (i.e., by Aug 15, 2017), and you (or the successor firm that you select) provide us with express written instructions as to where to deliver the assets in your account, the assets in your account will be transferred from DBM to Mexem after the close of business on Aug 15, 2017.

מה הכוונה שהנכסים בחשבון שלי יועברו לקפריסין?
הנכסים הרי מצויים בחשבונות אינטרקטיב הלא כן?

תודה
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
@Enosh נמצא בחו"ל כרגע אבל הוא ישתדל להעביר לי תשובה על השאלה בהקדם.

עד שתקבל ממנו תשובה רשמית אני אספק את התשובה שלי בנושא (לאחר השיחה הטלפונית עמו).

"הנכסים שלך" קרי מניות/מזומן/חוזים/אופציות היו ונשארים באינטראקטיב ברוקרס האמריקאי.

יתרה מכך - כל עוד אתה ממשיך לבצע את כל הפעילות שלך בשוק ההון דרך מערכת TWS שמקושרת ישירות לשרתים של אינטראקטיב ברוקרס או דרך אתר המסחר האינרטרנטי של אינטראקטיב ברוקרס אז אין לך שום תקשורת עם MEXEM בשום צורה שהיא והם לא מהווים חלק בתהליך.

המקרים היחידים שבהם חברת MEXEM נכנסת בהם לתמונה הם כאשר אתה מתקשר לחדר העסקאות ומורה להם לבצע עבורך עסקה טלפונית שלא דרך המערכת של אינטראקטיב ברוקרס.
אך ורק במקרה הזה נציגי MEXEM יבצעו את הפעולה עבורך דרך המערכת של אינטראקטיב ברוקרס תחת הפיקוח של הרגולטור.
 

Enosh

New Member
הצטרף
16/7/17
שלום לכולם,
למען ההבהרה חשבונות כל הלקוחות באינטראקטיב ישראל הן תחת אינטראקטיב ברוקרס העולמית כפי שמצויין במייל שנשלח.

כידוע לכם אינטראקטיב הינה מתמקדת בטכנלוגיית המסחר, התמחור וחיבור הגלובלי לכלל בורסות העולם.
אינטראקטיב ישראל משלימה את המעטפת הזאת בתמיכה והליווי שלה למשקיעים הישראלים ללקוחות אינטראקטיב ברוקרס.

הנכסים המדוברים בהודעה הינם לגבי חדר העסקאות של החברה כאשר התמיכה והליווי נשארים בישראל.

למען הסר ספק במייל שנשלח אין מדובר בנכסים פיננסים של הלקוחות בחשבון! חשבונות הלקוחות היו ויישארו לעד באינטראקטיב ברוקרס תחת הפיקוח האמריקאי של ה-SEC, FINRA, NFC ומבוטחים ע"י ארגון ה-SIPC עד ל-500K$ לכל חשבון.

כפי שציינו לקוחותינו ימשיכו להנות מכלל השירות של החברה רק שכעת חדר העסקאות יעבוד במתכונת משודרגת עבור קהל אשר דרש זאת לצורך פעילותיו השונות ובנוסף יעבוד תחת תקן ופיקוח אירופאי דבר שאינו קיים כלל במדינת ישראל במסגרת פעילות שירותי ברוקראז.

חברים יקרים,
אנו לא נוהגים להגיב בפורומים ועם זאת הגבתי בפורום מכיוון שאני מאוד מעריך את פעילותו והקו של הפורום ואני עוקב אחריו באופן אישי כבר תקופה ארוכה.

כל שאלה שלכם כזאת או אחרת תענה בשמחה ובחפץ לב דרך ערוצי התקשורת של החברה בטלפון או דוא"ל.
אנא אל תהססו לפנות אלינו בכל עת!

תוכלו כתמיד גם לבקש לדבר איתי באופן אישי במידת הצורך.
 

jones

Member
הצטרף
21/7/17
יש ידיעה ש IB עומדת להיות חברת בורסה בארץ , האם זה קשור לאינטראקטיב ישראל ?
 

FIYaacov

Active Member
הצטרף
8/1/17
יש ידיעה ש IB עומדת להיות חברת בורסה בארץ , האם זה קשור לאינטראקטיב ישראל ?
חבר בורסה אומר שניתן יהיה לקנות דרך IB ניירות הנסחרות בבורסת ת"א (בין היתר קרנות נאמנות ותעודות סל ישראליות, כמו מניות פרטניות ואג"ח).
אין לי מושג כמה פקטור Mexem שיחקו בתהליך. אולי הם עזרו בתרגומים ובתנהלות בעברית מול הרשות לניירות ערך.

בכל מקרה לדעתי יקח זמן (חודשים) עד שזה יתבצע בפועל.
 
למעלה תחתית