מתי למכור?

הצטרף
19/11/24
שאלה
מתי אני רוצה למכור מניה
מעבר לסיבה שהיא מפסיקה את חלוקת הדיבידנד שלה או מקטינה אותו.

האם ירידה במחיר המניה מהווה סיבה? אם כן באיזה אחוז ירידה?
אם כל העסק נראה טוב
ופשוט המחיר יורד למה? לא יודע…
דוגמא - מנית nvo חברת באיכות טובה ונתונים טובים
פשוט מחיר יורד בשנה מעל 20 אחוז

האם יש סיבה למכור בגלל חדשות רעות על הסקטור/מניה
אני אתן דוגמא - מניית Qcom מחלקת דיבי יציב ונראת יציבה אבל לאחרונה יש תביעה מחברת arm
האם יש הגיון ב למכור חברה שכזו?

דוגמא לסקטור - מנית dlr שהסקטור שלה הוא די תחרותי ותנודתי וקשה אם קניתי האם יש סיבה למכור?


תודה לעונים
 

דחילק

Active Member
הצטרף
1/5/23
דוגמא - מנית nvo חברת באיכות טובה ונתונים טובים
פשוט מחיר יורד בשנה מעל 20 אחוז
לא יודע איפה אתה מסתכל אבל בשנה האחרונה היא עשתה עליה של 40%
אל תשכח שהשוק מתמחר את הצפי לעתיד, ולא את המצב הנוכחי.
בנוסף כמשקיע דיבידנד - ירידה במחיר כשאתה עדיין בשלב הרכישה אומר שאתה יכול לקנות יותר מניות מאותה החברה בפחות כסף.
כמובן תמיד כדאי לבדוק את הנתונים של החברה וכו'

לגבי המניות הנוספות שהבאת, לא בדקתי אבל מציע שתבדוק ב seekingalpha או gurufocus
 

Div123

Well-Known Member
הצטרף
1/4/20
האם ירידה במחיר המניה מהווה סיבה? אם כן באיזה אחוז ירידה?
אם כל העסק נראה טוב
ופשוט המחיר יורד למה? לא יודע…
דוגמא - מנית nvo חברת באיכות טובה ונתונים טובים
פשוט מחיר יורד בשנה מעל 20 אחוז
למכור את העסק הזה?

צילום מסך 2024-11-19 175628.png
 

Div123

Well-Known Member
הצטרף
1/4/20
לא הבנתי איך כתוב 27 שנים אם באתר של נאסדק אני רואה שאין העלאה קבועה?
אני מפספס משהו?
בגרף המצורף כתוב שהנתונים מוצגים במטבע המקומי של החברה הדנית.
כאמור, כמו שלופטי קישר אותך, בכל עניין ותהיה לגבי מידע מסוים,
אפשר להיכנס לאתר החברה בחלק של "משקיעים \ Investors" ולברר.


בהשוואה לתקופה המקבילה ב2023- גידול אדיר במכירות, רווחיות תפעולית דומה
למה לדעתך בכל זאת מוכרים?
אני לא יודע. יכול לשער.
לטעמי היא יקרה מדי לרכישה, ואני לא מחזיק חברות פארמה.
אני גם לא יודע להסביר למה ויליאמס סונומה נסחרה במכפילים של 7 לפני כשנתיים.

מחירי מניות הן דעה, דיבידנדים הן עובדה
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
בגרף המצורף כתוב שהנתונים מוצגים במטבע המקומי של החברה הדנית.
כאמור, כמו שלופטי קישר אותך, בכל עניין ותהיה לגבי מידע מסוים,
אפשר להיכנס לאתר החברה בחלק של "משקיעים \ Investors" ולברר.




אני לא יודע. יכול לשער.
לטעמי היא יקרה מדי לרכישה, ואני לא מחזיק חברות פארמה.
אני גם לא יודע להסביר למה ויליאמס סונומה נסחרה במכפילים של 7 לפני כשנתיים.

מחירי מניות הן דעה, דיבידנדים הן עובדה
מסכים, מעניין
חיפשתי קצת אם יש פטנטים שעומדים לפוג. אבל לדעתי הלא מלומדת פטנט שיפוג בעוד כשנתיים בסין לא יסביר את הירידה מתחילת השנה
 
הצטרף
19/11/24
בהשוואה לתקופה המקבילה ב2023- גידול אדיר במכירות, רווחיות תפעולית דומה
למה לדעתך בכל זאת מוכרים?
בדיוק!!! זה הספק שלי… הרי העסק מעולה כרגע אבל מחיר המניה רק יורד מהסיבה שאולי היא לא תצליח לעמוד בדירשות
וגם, חברות ענק מצילות לייצר מוצר כזה משלהן
והכי חשוב לזכור, זה המוצר העיקרי של החברה זאת אומרת ברגע שיש מתחרה ראוי החברה די מתה
 
הצטרף
19/11/24
מסכים, מעניין
חיפשתי קצת אם יש פטנטים שעומדים לפוג. אבל לדעתי הלא מלומדת פטנט שיפוג בעוד כשנתיים בסין לא יסביר את הירידה מתחילת השנה
הירידה היא בגלל הקושי בהספקות למוצר
ורק עכשיו היא נכנסה לסין לא?!
 
הצטרף
14/1/23
להינצל מהפסד בסוף
נכון שיש דיבי של 2 אחוז
אבל אם המחיר רק יורד
מה זה שווה
אחרי איזו ירידה ? 5% מספיק כדי למכור ? 10% ? 20% ?
וגם
מה תקנה במקום ? ואם זה בדיוק ירד גם ? תמכור שוב, וחוזר חלילה ?
למיטב הבנתי הלא מלומדה כלל,
סטטיסטית, לא למכור ולהחזיק לנצח, כולל פושטות רגל ושאר כשלונות, מנצחות "יחד" נסיונות לתזמן מתי למכור.
אבל אני לא יודע כלום.
 

Div123

Well-Known Member
הצטרף
1/4/20
'בטווח הקצר שוק המניות זה מכונת הצבעה בטווח הארוך זו מכונת שקילה'
@לופטי

צילום מסך 2024-12-21 153202.jpg
 
למעלה תחתית