equity with loan value

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אשמח להסבר למה, מה הוא חשבון מרג'ין ומה היתרונות.
חשבון מארג'ין זה חשבון שמאפשר "מינוף".
יתרונות:
1. לא צריך לחכות לסליקה בשביל לרכוש מניות (עוד 3 ימים בשוק במקום להמתין)
2. אם צריך כסף בשביל הוצאה בלת"מית אז לא חייבים למכור מניות ואפשר פשוט "להלוות מעצמנו" (בתמורה לריבית שבטווח הארוך נמוכה מאבדן התשואה האלטרנטיבית של שמירת קרן חירום)
3. אם רוצים לבצע רכישות וחסרים כמה דולרים אז אפשר לעגל את הרכישה כלפי מעלה ולשלם ריבית של סנטים בודדים (אם בכלל) במקום להשאיר יתרת מזומן לא מושקעת עד ההפקדה הבאה
4. מאפשר מכירת אופציות לצורך רכישת מניות עם כסף "שבדרך" (למתקדמים בלבד)

בגדול אין אפילו חסרון אחד (שאני מכיר) אבל יש הרבה יתרונות.

חשוב להבין שהיכולת להתמנף לא מחייבת את המשקיע להשתמש בה בדיוק כמו שקיום סכין במטבח לא מחייב את האדם לדקור את עצמו למוות...
 

דחילק

Active Member
הצטרף
1/5/23
2. אם צריך כסף בשביל הוצאה בלת"מית אז לא חייבים למכור מניות ואפשר פשוט "להלוות מעצמנו" (בתמורה לריבית שבטווח הארוך נמוכה מאבדן התשואה האלטרנטיבית של שמירת קרן חירום)
הם מאפשרים למשוך כסף ממונף החוצה שלא לצורך רכישה בבורסה?
כמו כן, אתה יודע אם זה אותו המצב בבתי השקעות ישראלים?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
הם מאפשרים למשוך כסף ממונף החוצה שלא לצורך רכישה בבורסה?
בוודאי - מינוף זה מינוף.
כמו כן, אתה יודע אם זה אותו המצב בבתי השקעות ישראלים?
זה לא - וגם הריביות אינן אטרקטיביות בארץ כך שבכל מקרה זה לא מומלץ בכלל דרך גופים ישראלים.
 

bon

New Member
הצטרף
5/3/23
ניסיתי לבדוק את האפשרות בחשבון שלי:
שווי התיק - 13.5k$.
שווי לבטחונות - 10.1k.
(כוח קניה 40.4k).
מרגין - 3.4k
במשיכה היתה לי אפשרות למשוך רק 3157$.

לפי מה שהבנתי ממה שנכתב כאן, המרגין היה אמור להיות 50% מהבטחונות שזה 5.5k או משווי התיק שזה 6,750.
וגם האפשרות למשיכה היתה אמורה להיות בדיוק אותו הסכום כמו הדרישה למרג'ין שזה 3.4k.
היכן טעיתי?
 

bon

New Member
הצטרף
5/3/23
ככל הנראה רישום דיבידנדים.
אין דיבידנדים שאמורים להיכנס בתקופה הקרובה (רשום 0).
האם יכול להיות שזה בגלל שהחשבון הוא באינטרקטיב ישראל?
אציין גם כי החשבון יחסית חדש, חודשיים וחצי בערך.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
האם יכול להיות שזה בגלל שהחשבון הוא באינטרקטיב ישראל?
לא יודע מה הם משנים בהגדרות החשבון - תחשוב טוב מאוד למה אתה רוצה עוד גוף בינך לבין הכסף שלך שבמקביל מקפיץ לך את העלויות סתם.
 

bon

New Member
הצטרף
5/3/23
לא יודע מה הם משנים בהגדרות החשבון - תחשוב טוב מאוד למה אתה רוצה עוד גוף בינך לבין הכסף שלך שבמקביל מקפיץ לך את העלויות סתם.
בדיוק מהסיבה הזו פתחתי לאחרונה ממש חשבון גם בib לא דרך המתווך הישראלי.
בדקתי היום וגם שם אני רואה את אותו דבר:
שווי תיק​
3759.23​
שווי לבטחונות
2706​
מרגין​
874.25​
מזומן להעברה (כולל הלוואה)​
1581.61​
התיק מושקע כולו בvt ובivv + בערך 80$ מזומן.
האם המזומן למשיכה לא אמור להיות בדיוק כמו השווי לבטחונות?
נראה שלקנות מניות יש לי עד 3759.23 ולמשוך מזומן יש לי רק עד 1581.61.
אציין שאת היתרה להעברה אני רואה בעת שאני מנסה לבדוק אפשרות של העברה בין חשבונות.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
נראה שלקנות מניות יש לי עד 3759.23 ולמשוך מזומן יש לי רק עד 1581.61.
זה די מסתדר עם REG-T.
ניתן להתמנף בתוך היום (רכישת מניות) פי-2 יותר מאשר מינוף לילי (במשיכת מזומן הם יודעים שאתה לא תפקיד בחזרה באותו יום העסקים אחרת אתה לא תמשוך) ומכיוון שאתה כבר ממונף אז יש פער בשביל לשמר את המינוף הקיים.

תראה הסבר על הסכום שניתן למשיכה כאן:
To ensure a Reg T margin account remains margin compliant a cash withdrawal request is limited to the lesser amount of either the current Available Funds or the amount of (Reg T Equity less Reg T Margin). In addition, the funds available to withdraw must be settled from any clearing activity and have passed any applicable hold period.
 

bon

New Member
הצטרף
5/3/23
נראה שלקנות מניות יש לי עד 3759.23 ולמשוך מזומן יש לי רק עד 1581.61.
טעות שלי: נראה שלקנות מניות יש לי עד 3759.23 2706 ולמשוך מזומן יש לי רק עד 1581.61.
זה די מסתדר עם REG-T.
עדיין אני לא הבנתי לפי מה מחושב הסכום - סך 1581.61 שניתן למשיכה זה בערך 58.5% מהשווי לבטחונות, ובערך 42% משווי התיק. מה זה המספר הזה?
בנוסף בתיק שלי באינטרקטיב ישראל כפי שכתבתי בהודעה מס' 9 המספרים שונים לגמרי (הסכום למשיכה שם הוא בערך 28% משווי התיק ו37% מהשווי לבטחונות).
ומכיוון שאתה כבר ממונף אז יש פער בשביל לשמר את המינוף הקיים
למה אני כבר ממונף? ע"י המשיכה אני רוצה להיכנס למינוף.
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
למעלה תחתית