ETF - DGRO

  • פותח הנושא Mat
  • פורסם בתאריך

Mat

Member
הצטרף
15/7/25
אני יודע שבפורום הנ"ל, ETF פחות מתקבלים בברכה, אבל אשמח לחוות דעת על ה-ETF המסוים הזה.

בהגדרתו מיועד להוות ETF המאגד חברות המגדילות את הדיבידנד שלהן ותמורת סכום סמלי של 0.08% בדמי ניהול, ישנה גישה ל-403 אחזקות.

TR -
1Y - 29.09%
3Y - 54.7%
5Y - 63.75%
10Y - 246.15%

DGR -
1Y - 6.19%
3Y - 25.93%
5Y - 42.96%
10Y - 130.7%

הנתונים היבשים נראים טובים, מה אני מפספס?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
לא מכיר את ה etf הספציפי
מה עומד מאחורי הממוצעים? למה הם במגמת ירידה כזו?
 

Mat

Member
הצטרף
15/7/25
לא מכיר את ה etf הספציפי
מה עומד מאחורי הממוצעים? למה הם במגמת ירידה כזו?
היא מגדילה בהתאם לחברות המוחזקות בה. היעד של המנהלים הוא חברות שמגדילות דיבידנד בצורה עקבית, העליות והירידות ב-DGR תלויות באחזקות.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני יודע שבפורום הנ"ל, ETF פחות מתקבלים בברכה,
מאוד מצער אותי לקרוא שזה מה שאתה חושב על הפורום :(

אני משתדל שכל דיון מועיל יתקבל פה בברכה, בלי קשר לדעתי האישית.
חשוב לזכור שבסופו של יום, השקעות זה מבחן בפסיכולוגיה ולא במתמטיקה תיאורטית ולכן השקעה שמתאימה לפסיכולוגיה עדיפה בהרבה מהשקעה שברמה התיאורטית צפויה להניב תוצאה טובה יותר.

אבל אשמח לחוות דעת על ה-ETF המסוים הזה.
לעניות דעתי: הרע משני העולמות
* פחות מפוזר ממדד רחב ולכן חשוף יותר לפגיעה בשל פשיטות רגל
* התזרים לא יציב כמו במניות שנבחרות בשל הגדלת תזרים עקבית וארוכת טווח

הנתונים היבשים נראים טובים, מה אני מפספס?
העבר לא עוזר בהווה (ואפילו פחות אם הוא חלקי מלכתחילה).
תתחיל בלבדוק:
1. לפי מה הוא בוחר את החברות
2. לפי מה הוא ממשקל את החברות
3. מתי ולמה הוא מוכר חברות
4. מה היה רצף הגדלות הדיבידנדים שלו בפועל (רבעונית)

מה עומד מאחורי הממוצעים? למה הם במגמת ירידה כזו?
אני חושב שהוא הציג מספרים מצרפיים ולא ממוצעים.

היא מגדילה בהתאם לחברות המוחזקות בה.
אני לא חושב שזה נכון.

+1
התשובות הן בערך אותו הדבר כי אין הבדל מהותי בין התעודות הללו.
 

Mat

Member
הצטרף
15/7/25
מאוד מצער אותי לקרוא שזה מה שאתה חושב על הפורום :(
למען הסר ספק דעת, אני מעריך ומאוד אוהב את הפורום וטעיתי בניסוח אם זה היה המשתמע.
חשוב היה לי להדגיש את זה מעבר לכל שאר המענה.

אקח זאת לתשומת ליבי, אבל בכנות שאני לא מצליח למצוא את דרך המלך שתתאים לי והיו לי חששות לגביו ואחרים, כי למעט SCHD (שברדיט גובל בכת) לא מצאתי/איתרתי אחד שחשבתי שיתן מה שחסר לתיק שלי.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני לא מצליח למצוא את דרך המלך שתתאים לי
זו באמת משימה מאוד קשה.
לקח לי שנים רבות (מעל עשור) בשביל להגיע ל-"דרך המלך" שלי.
למעט SCHD (שברדיט גובל בכת) לא מצאתי/איתרתי אחד שחשבתי שיתן מה שחסר לתיק שלי.
אני חושב שכדאי שתתחיל בלהגדיר את מה שאתה מנסה להשיג מהתיק שלך.
אתה יכול לראות בקישור ש @refaelsh קישר אליו איך אני הגדרתי את המטרה שלי.
לפעמים הגדרת המטרה ובחינת האפשרויות מול המטרה מסייע בסינון אפשרויות שלא עונות עליה בכלל ומקל על התהליך הכולל.
 

Mat

Member
הצטרף
15/7/25
זו באמת משימה מאוד קשה.
לקח לי שנים רבות (מעל עשור) בשביל להגיע ל-"דרך המלך" שלי.

אני חושב שכדאי שתתחיל בלהגדיר את מה שאתה מנסה להשיג מהתיק שלך.
אתה יכול לראות בקישור ש @refaelsh קישר אליו איך אני הגדרתי את המטרה שלי.
לפעמים הגדרת המטרה ובחינת האפשרויות מול המטרה מסייע בסינון אפשרויות שלא עונות עליה בכלל ומקל על התהליך הכולל.
מה שאני מנסה להשיג? תיק ששווה להעביר לילדים אבל עדיין כזה שאוכל ליהנות ממנו בעוד 15-20 שנה. בחרתי בדרך הנוכחית כי אני לא רוצה לממש את התיק כדי ליהנות ממנו (מעבר להנאה הפיסקלית במספרים).
שאר האפיקים שלי מוכווני צמיחה (קג"ש, פנסיה, קרנות השתלמות), אז אני מרשה לעצמי להיכנס לעולם הזה בתיק הברוקר שלי עם תקווה בלב.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
תיק ששווה להעביר לילדים אבל עדיין כזה שאוכל ליהנות ממנו בעוד 15-20 שנה. בחרתי בדרך הנוכחית כי אני לא רוצה לממש את התיק כדי ליהנות ממנו (מעבר להנאה הפיסקלית במספרים).
זו הגדרה מאוד כוללנית ולא באמת מצמצת אותך.
תנסה לחשוב אם אתה יכול למקד אותה טיפה יותר, זה יכול לעזור לך.
 
  • אהבתי
Reactions: Mat
למעלה תחתית