IB מול בית השקעות ישראלי עכשיו שסיימתי "לפזר" את הכסף

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
היי

בתחילת הדרך היו לי הרבה רכישות ולכן הפער בין IB לבית השקעות היה גבוה מבחינת העמלות. עכשיו סיימתי את פיזור הכסף ולכן תדירות הרכישות קטנה באופן משמעותי ואני תוהה האם לא שווה לעבור לבית השקעות ישראלי ואמנם לשלם עמלה (פעם ב) גבוהה יותר אבל הם פותרים לי (כספית ובעיקר כאב ראש-ית) את כל נושא הגשת הדו"ח בסוף שנה.

האם יש סיבות נוספות שאני מפספס ליתרון ב IB לעומת בית השקעות ישראלי?

אני אדם פרטי ולכן לא צריך למלא דוח בכל מקרה. כמו כן הרווחים המדוברים הם מזעריים ואם העיקרון יעבוד, הרוווחים היחידים שיהיו לי, יהיו מדיבידנדים שגם ככה רובם מנוכים במקור כך שבעצם אני ממלא דוח (ומגיש וכו') על סכומים קטנים ביותר.

תודה
 

FIYaacov

Active Member
הצטרף
8/1/17
האם יש סיבות נוספות שאני מפספס ליתרון ב IB לעומת בית השקעות ישראלי?
אם בעתיד תרצה/תצטרך למכור מניות (אל תמעיט בערך של ההנחה הזו - shit happens), דרך IB תוכל לבחור את סדר המכירה, ואילו בבית השקעות ישראלי יעשו לך FIFO בלי לשאול אותך ובלי שתהיה לך אופציה לשנות. זה מתכון לחבות מס הרבה יותר גדולה.
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
תודה.

השאלה היא אם עד שאצטרך/ארצה לעשות זאת, השיטה הזו לא תהיה גם בבית השקעות ישראלי. המטרה שלי היא להישאר עם המניות לנצח אלא אם מניה תקטין דיבידנד וגם אז, למכור את הכל ולא רק חלק כך שאין משמעות לסדר המכירה.

כמו כן, אם אגיע למצב שבו אצטרך להוציא את הכסף (זה לא הכסף היחיד שלי ובטח לא כזה שמשמש למקרי חירום) תמיד אוכל לעבור ל IB כדי לבצע את זה. אני יודע שזה לא הוגן ואולי קצת כאב ראש אבל בסופו של דבר זה יהיה תלוי בפער הכספי. מאותה סיבה העברתי כסף מהבנק למיטב רק כדי לבצע המרה והעברה של דולרים ל IB, במקום ישירות מהבנק.
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
מכיוון שאי אפשר לדבר על IB בלי לדבר על מס ירושה אז הנה זה בא: האם זה נכון שכאשר סוחרים בבית השקעות ישראלי, המניות כתובות על שם בית ההשקעות ולא על שם המשקיע עצמו?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
האם יש סיבות נוספות שאני מפספס ליתרון ב IB לעומת בית השקעות ישראלי?
1. צורת רישום המניות (על שימך באינטראקטיב ועל שם הגוף שמייצג אותך במקרים שהוא לא חבר בבורסה האמריקאית בעצמו).
2. טיפול בפיצולים/התפצלויות/מיזוגים - חוויתי על בשרי את הטעויות הקריטיות שמתבצעות בארץ בנושא הזה ועד היום לא קיבלתי חלק מהמניות שהייתי צריך לקבל בעקבות התפצלות של מניית דיבידנד שהחזקתי (הייתי צריך לריב הרבו מאוד בשביל לקבל מניות בעקבות התפצלות של מניית דיבידנד אחרת).
3. סדר מכירה לא בהכרח יישמר אם תעבור לבית השקעות ישראלי ואז תחזור לאינטראקטיב - הם יכולים למחוק אותו ולשמור רק עלות ממוצעת.

השאלה היא אם עד שאצטרך/ארצה לעשות זאת, השיטה הזו לא תהיה גם בבית השקעות ישראלי.
יש יותר סיכוי שאתה תהיה הפגר הראשון עלי אדמות שהאמריקאים ירדפו אחרי יורשיו לשלם מס ירושה וגם זה שואף ל-0...

אם אגיע למצב שבו אצטרך להוציא את הכסף (זה לא הכסף היחיד שלי ובטח לא כזה שמשמש למקרי חירום) תמיד אוכל לעבור ל IB כדי לבצע את זה.
עלויות העברת תיק מניות זרות מבית השקעות ישראלי לבית השקעות אחר לרוב יותר יקרות ממכירת הניירות עצמן (הם רוכבים על כך שאם תמכור תספוג מאורע מס ולכן תהיה מוכן לשלם יותר על העברה ללא מכירה).

מכיוון שאי אפשר לדבר על IB בלי לדבר על מס ירושה
אם אתה כבר מזכיר את מס הירושה (שלא מצאתי תיעוד של אף אחד שנרדף ע"י ה-IRS בשביל לשלם אותו לעומת כל האנשים ש"התנדבו" לשלם אותו בגלל שהגוף שבו הכספים היו חייב אותם להציג מסמך שמעיד על התשלום שלו או לעומת האנשים שהיו מחוייבים להגיש דו"חות שנתיים ל-IRS ללא קשר) אז הסיכון שלך לשלם אותו יותר גדול בבנקים ישראליים מאשר באינטראקטיב.
חבר לעבודה הראה לי מכתב שקרוב משפחתו קיבל מבנק ישראלי (שאיני זוכר את שמו) שבו הם ציינו שהם יחייבו את יורשיו לשלם מס ירושה אמריקאי לאחר מותו (והמליצו לו לשוחח עם יועץ בשביל להעביר את התיק לנכסים שאינם חשופים למס ירושה).
אינטראקטיב ברוקרס לעומת זאת הצהירו בצורה מאוד מפורשת שהם לא מחייבים את היורשים להציג תיעוד של תשלום מס ירושה לפני שחרור הנכסים.

המניות כתובות על שם בית ההשקעות ולא על שם המשקיע עצמו?
לא רלוונטי.
מבחינת הבנק הישראלי המניות הן שלך ולכן הוא יכול לדרוש ממך לשלם מס ירושה אמריקאי גם אם הן רשומות על שמו בספרי הבורסה.
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
תודה על תשובה מפורטת. אכן נשמע כמו הרבה כאב ראש, בעיקר הלרדוף אחריהם בזמן פיצול/מניות/דיבידנדים וכו'. אחרי ששאלתי גם התקשרתי בעצמי לשני בתי השקעות ואכן זה נשמע קצת פחות רלוונטי.

יפה שידעת שאתה בכלל צריך לרדוף אחריהם כדי לקבל סימבול חדש (מסימבול קיים), אני לא מזמן נכנסתי לתיק שלי ופתאום ראיתי 3 סימבולים שלא קניתי ולא הבנתי למה הם שם.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
יפה שידעת שאתה בכלל צריך לרדוף אחריהם כדי לקבל סימבול חדש (מסימבול קיים)
תשים לב לכמה סוגי מקרים שונים:
1. פיצול מניות - הלכת לישון עם X יחידות של מניית XYZ ולמחרת יש לך Y יחידות של מניית XYZ (Y יכול להיות קטן או גדול מ-X המקורי).
2. התפצלות חברות - היו לך X יחידות של מניית XYZ ולמחרת יש לך Y יחידות של מניית XYZ ו-Z יחידות של מניית ZYX (במקרה הזה גם Y וגם Z יכולים להיות שונים או שווים ל-X המקורי).
3. שינוי שם/התמזגות לתוך חברה אחרת - היו לך X יחידות של מניית XYZ ולמחרת יש לך Y יחידות של מניית ZYX (גם כאן Y יכול להיות שונה או שווה ל-X המקורי).

נתקלתי על בשרי בבית השקעות ישראלי עם בעיות בשל #2 ו-#3 כאשר ביום העוקב לא היו ברשותי כל היחידות של כל המניות שהייתי אמור לקבל מראש (לא חוויתי מאורע מסוג #1 לפני שהעברתי את התיק לאינטראקטיב ברוקרס אבל כן חוויתי את כל הסוגים הנ"ל בשנה האחרונה והכל התנהל בצורה תקינה באינטראקטיב ברוקרס ללא התערבות כלשהי).

דבר נוסף שלא התייחסת אליו ואני לא יודע אם הוא רלוונטי אליך אבל אם יש לך חשבון באינטראקטיב ברוקרס דרך אינטראקטיב ישראל אז אין לך עלות חודשית בכלל בעוד שבבתי השקעות/בנקים בישראל לרוב תהיה לך עלות חודשית גם ללא ביצוע פעולות כלל.
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
העלות היא 20 שקל במקום אחד, או 15 שקל שמתקזזים מעמלות במקום אחר. אבל יש מספיק סיבות אחרות שהורידו אותי מהרעיון :)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
העלות היא 20 שקל במקום אחד, או 15 שקל שמתקזזים מעמלות במקום אחר. אבל יש מספיק סיבות אחרות שהורידו אותי מהרעיון :)
במילים אחרות אתה רצית לשלם 180 שח בשביל לא להגיש טופס הצהרה על רווחי הון.
גם בלי כל הסיבות האחרות זו נראית לי עלות גבוהה מאוד בשביל לא להגיש טופס פשוט כמו הקובץ המצורף.
 

קבצים מצורפים

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
מעניין, בחיפוש לא מצאתי טופס כזה באתר המיסים והלינק שמופיע בתמונה מוביל לדף לא קיים
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
אז זה מחזיר אותי ל"צריך רואה חשבון" :)
אם אין טופס כזה באתר שלהם, יש מצב שהם בעצמם ישאלו אותי מה זה החרטא הזה כשאגיש להם אותו (בהנחה שאמצא אחד כזה ברחוב)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
"צריך רואה חשבון"
בפעם הראשונה אני מסכים.
בפעם השניה ואילך - למה?

אתה בעצמך אמרת שבכל מקרה בהתחלה אתה עם אינטראקטיב בשביל להוזיל עלויות מסחר ורק בהמשך תשקול לעבור לחשבון בארץ בשביל לא להגיש דו"ח שנתי.
אם אתה בכל מקרה מתחיל עם אינטראקטיב וצריך למלא את הדו"ח לפחות פעם אחת אז מה מונע ממך להגיש את אותו הטופס בכל שנה רק עם נתונים עדכניים?

נ.ב.
אני בכל מקרה חושב שכדאי מאוד שתתייעץ עם רו"ח בשביל שתדע לא לפחד מאנשים שלא דיברו עם רו"ח וטוענים שאסור לבצע מכירה לפי חבות מינימלית או שטוענים שאין דרכים להימנע ממס ירושה אמריקאי גם אם הוא ייאכף בעתיד.
 

StockDiv

Active Member
הצטרף
15/12/15
מכיוון שלעבור לבית השקעות בארץ לא רלוונטי, נשארתי עם נושא מילוי הדו"ח.
עכשיו אני תוהה אם בשביל למלא דוח (גם בפעם הראשונה) כזה בכלל צריך רואה חשבון ואני מבין שהסיבה היחידה לכך היא שאפשר להשיג את הטופס הזה רק מרואה חשבון.
 
למעלה תחתית