LOW

michael123

Active Member
הצטרף
18/2/16
אני מנסה להבין מאיפה בא ה-debt/equity כזה גבוה

לחברה - לפי דוחות ישנם כמה מיליארדים מזומנים בקופה, רווחים גדלים.

לפי morningstar רמת ה-debt/equity היא ממוצעת (ממוצעת יחסית למתחרים בענף?)


איך אפשר להכנס ליותר פרטים?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני בדרך כלל מסתכל באתר גורופוקוס:
https://www.gurufocus.com/term/deb2equity/NYSE:LOW/Debt-to-Equity/Lowes-Companies-Inc

האלטרנטיבה היא לחפור בדו"חות שאני אף פעם לא טורח לעשות כי זה יותר מדי עבודה בשבילי ואני מעדיף לוותר על רכישה של חברה עם מצב שכזה.


ג.נ.
מחזיק LOW ולא מתכנן למכור לעולם.
 

quesito

Well-Known Member
הצטרף
1/5/17
אני בדרך כלל מסתכל באתר גורופוקוס:
https://www.gurufocus.com/term/deb2equity/NYSE:LOW/Debt-to-Equity/Lowes-Companies-Inc

האלטרנטיבה היא לחפור בדו"חות שאני אף פעם לא טורח לעשות כי זה יותר מדי עבודה בשבילי ואני מעדיף לוותר על רכישה של חברה עם מצב שכזה.


ג.נ.
מחזיק LOW ולא מתכנן למכור לעולם.
לא הבנתי אם יש לה הרבה חוב או לא ?
למה מכיר המניה ירדה בזמן אחרון? למה השוק מתמחר אותה ככה ?
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
היום אני מוצא אותה כפוטנציאלית לרכישה,
אני קצת חושש מהDGR המפלצתי שלה, במיוחד שבDGR 3Y הוא היה 24.1 ובDGR 1Y הוא 16.2, מה קרה שם?.
תשואת הדיבידנד היא 2.07 שזה קצת ריסקי, צפי גדילת הרווחים ל5 שנים הבאות הוא 4.4%, שנה הבאה תהיה שנה שלילית, אני לא יודע עד כמה הנתון יכול להמשיך לתמוך בDGR דו ספרתי כמו שLOW ידעה להציג. האם מינוסים בצפי רווח העתידי זו נורה אדומה? אני חושב שאני עונה לעצמי ואני אוותר כרגע עליה, בכל זאת אשאיר את השאלה כדי ללמוד.
בנוסף, אין באקסל נתונים על יחס חוב/הון, אתר מומלץ ומהימן לבדיקה?

שאלה שפחות קשורה למניה הזו, אם אני רואה חברה שמרשימה אותי מאוד אבל תשואת הדיבידנד שלה היא 0.7-0.9 מהמדד (משהו בסביבות ה1%, לפעמים פחות), מה השיקולים שעומדים בפני כנגד קניה שלה? האם קיום של חברות בעלות תשואה גבוהה כ2% ותשואה נמוכה כפחות מ1% (נכון להיום, SPY 1.42%) יכולות להתאזן ולתת לי שלווה מסוימת? או שעדיף לי להישאר בטווח של תשואת המדד ומעט יותר, גם אם זה בא על חשבון קריטריונים אחרים שאני אוהב לראות בחברות.
תודה!
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני קצת חושש מהDGR המפלצתי שלה, במיוחד שבDGR 3Y הוא היה 24.1 ובDGR 1Y הוא 16.2, מה קרה שם?.
מה היה ב-5 ו-10?
האם מינוסים בצפי רווח העתידי זו נורה אדומה? אני חושב שאני עונה לעצמי
:)

בנוסף, אין באקסל נתונים על יחס חוב/הון, אתר מומלץ ומהימן לבדיקה?
אם אין זה כנראה אומר שהון בעלי המניות הוא שלילי.

גורופוקוס, פינויז, זאקס.

אם אני רואה חברה שמרשימה אותי מאוד אבל תשואת הדיבידנד שלה היא 0.7-0.9 מהמדד (משהו בסביבות ה1%, לפעמים פחות), מה השיקולים שעומדים בפני כנגד קניה שלה?
אתה מעין "משלם מחיר מלא ומקבל תזרים מופחת".
חשוב לזכור שיותר חשובה לנו היציבות (שאינה מובטחת) מאשר המחיר ההתחלתי (שידוע מראש).
קח שיעור מוורן באפט:
עדיף לרכוש חברה מעולה במחיר סביר מאשר חברה סבירה במחיר מעולה.

כל אחד מגדיר לעצמו מה נחשב "סביר" ומה נחשב "מעולה" אבל המסר הוא ברור - החברה יותר חשובה מהמחיר.

האם קיום של חברות בעלות תשואה גבוהה כ2% ותשואה נמוכה כפחות מ1% (נכון להיום, SPY 1.42%) יכולות להתאזן ולתת לי שלווה מסוימת?
בשביל זה יש את המדד :)

או שעדיף לי להישאר בטווח של תשואת המדד ומעט יותר
זה מה שאני מעדיף.

גם אם זה בא על חשבון קריטריונים אחרים שאני אוהב לראות בחברות.
תלוי אם מדובר בקריטריונים של יציבות (לא) או תמחור (כן).
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
היום אני מוצא אותה כפוטנציאלית לרכישה,
אני קצת חושש מהDGR המפלצתי שלה, במיוחד שבDGR 3Y הוא היה 24.1 ובDGR 1Y הוא 16.2, מה קרה שם?.
תשואת הדיבידנד היא 2.07 שזה קצת ריסקי, צפי גדילת הרווחים ל5 שנים הבאות הוא 4.4%, שנה הבאה תהיה שנה שלילית, אני לא יודע עד כמה הנתון יכול להמשיך לתמוך בDGR דו ספרתי כמו שLOW ידעה להציג. האם מינוסים בצפי רווח העתידי זו נורה אדומה? אני חושב שאני עונה לעצמי ואני אוותר כרגע עליה, בכל זאת אשאיר את השאלה כדי ללמוד.
בנוסף, אין באקסל נתונים על יחס חוב/הון, אתר מומלץ ומהימן לבדיקה?

שאלה שפחות קשורה למניה הזו, אם אני רואה חברה שמרשימה אותי מאוד אבל תשואת הדיבידנד שלה היא 0.7-0.9 מהמדד (משהו בסביבות ה1%, לפעמים פחות), מה השיקולים שעומדים בפני כנגד קניה שלה? האם קיום של חברות בעלות תשואה גבוהה כ2% ותשואה נמוכה כפחות מ1% (נכון להיום, SPY 1.42%) יכולות להתאזן ולתת לי שלווה מסוימת? או שעדיף לי להישאר בטווח של תשואת המדד ומעט יותר, גם אם זה בא על חשבון קריטריונים אחרים שאני אוהב לראות בחברות.
תודה!
שים לב שההגדלה האחרונה הייתה נמוכה משמעותית כ4.8%
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
מה היה ב-5 ו-10?
DGR 5Y 19.3
DGR 3Y 24.1
DGR 1Y 16.1

אני יכול לשאול את עצמי מה קרה פה, אני חושב שזה מעט מחשיד.

שים לב שההגדלה האחרונה הייתה נמוכה משמעותית כ4.8%
בדיוק, אגב אשמח לחישוב שעשית מ24.1 ל16.1 בשביל להציג את התוצאה ב% ואפילו במספר עשרוני, נטו כדי ללמוד.


אם אין זה כנראה אומר שהון בעלי המניות הוא שלילי.
תודה על החידוש.

אתה מעין "משלם מחיר מלא ומקבל תזרים מופחת".
למה בדיוק מקבל תזרים מופחת? כי האופציה השניה שלי היא לקנות את הקרן?
אני לא חושב ששאלתי, למה לא לקנות את SPY ב1000$ בדיוק כמו כל מנית דיבידנד אחרת? אני יודע לענות לעצמי על כך חלקית, צריך חיזוק..


חשוב לזכור שיותר חשובה לנו היציבות (שאינה מובטחת) מאשר המחיר ההתחלתי (שידוע מראש).
אני פחות מדבר על קריטריון התמחור שבעיני המשקל שלו לא משמעותי מאוד בעת קנייה אישית של מנית דיבידנד, אלא על שאר המכלול..
אתה רוצה לספר לי שתשואת דיבידנד נמוכה מהמדד היא פחות יציבה בדיוק כמו תשואת דיבידנד גבוהה מהמדד? אני אבקש להתעכב על זה אם נכון, מאוד מעניין..

עדיף לרכוש חברה מעולה במחיר סביר מאשר חברה סבירה במחיר מעולה.
אתה חושב שבפועל זה באמת מתקיים כיום? תמיד? מה הסיכוי שלי בתור פרט למצוא את חברה במחיר סביר שהשוק לא עלה עליה ותמחר אותה בהתאם?

כל אחד מגדיר לעצמו מה נחשב "סביר" ומה נחשב "מעולה" אבל המסר הוא ברור - החברה יותר חשובה מהמחיר.
זה ברור.. אבל האם תרכוש חברה שמאוד מוצאת חן בעיניך במכפיל רווח שגבוה פי 2 מהמדד? אם כן, למה?

תלוי אם מדובר בקריטריונים של יציבות (לא) או תמחור (כן).
תודה רבה. מדובר על קריטריונים של יציבות כמובן ואיתנות של חברה.
 
הצטרף
14/1/23
חשוב לזכור שיותר חשובה לנו היציבות
לאורך זמן ארוך (10, 20, 30 שנה), עם ההבנה שיש תנודתיות גבוהה בדרך, ולכן לפעמים יש הזדמנויות כי גם היציבות ביותר והחזקות ביותר, סופגות מדי פעם ירידות משמעותיות ועדיין נשארות בגדר "יציבות כמו סלע בים סוער".

לדוגמא, גם PEP וגם KO וגם JNJ נמצאות כרגע עם תשואה של יותר מפי 2 מתשואת המדד, אז זה הופך אותן לחברות לא יציבות ? לא באמת
 
נערך לאחרונה ב:

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
בדיוק, אגב אשמח לחישוב שעשית מ24.1 ל16.1 בשביל להציג את התוצאה ב% ואפילו במספר עשרוני, נטו כדי ללמוד.
ראשית אתה יכול לראות את זה בעמודה r בגיליון
שנית אתה יכול להכנס לעמוד קשרי משקיעים באתר החברה. ולראות את היסטוריית הדיבידנדים
בחישוב שעשיתי היה 1.1/1.05=1.0476
תפחית ב1 ותקבל במספרים עשרוניים את שיעור השינוי 0.0476
תכפיל ב100 ותקבל 4.76%

אגב שים לב שתחזיות הצמיחה היא פחות מ5%
למרות שיחס חלוקת רווחים עדיין מצויין
משהו כמכלול קצת מחשיד.. יהיה מעניין לראות את הדיווח הפיננסי לסגירת 2023
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
לדוגמא, גם PEP וגם KO וגם JNJ נמצאות כרגע עם תשואה של יותר מפי 2 מתשואת המדד, אז זה הופך אותן לחברות לא יציבות ? לא באמת
אז מה ההסבר שלך לזה?
גם הטיטניק טבעה… חשבו שהגורל ישתנה אם יוציאו את הסרט ב 3d
 
הצטרף
14/1/23
אז מה ההסבר שלך לזה?
גם הטיטניק טבעה… חשבו שהגורל ישתנה אם יוציאו את הסרט ב
ההסבר שלי הוא שגם אוניות יציבות מאד, שמפליגות עשרות שנים, מיטלטלות מצד לצד בסערות.
העובדה שהטיטאניק טבעה, רק אומרת, שמי שחכם לא שם את כל הונו על אוניה אחת, הוא מחזיק צי של אותיות (ואניות), שמפליגות באוקיינוסים שונים, בתקופות שונות של השנה, עם צוותים מגוונים ומפרשים מחומרים שונים.
כך שאם הטיטאניק טובעת בצד אחד של העולם, הסימפוני אוף דה סיז, ממשיכה להפליג בקריביים ולארח נופשים, והארי טרומן ממשיכה לפטרל עם מטוסים מוכנים לתקיפה בצד שני של האוקיינוס.

"A ship is safe in port but that's not what ships are for"

אנחנו (אני) מחפשים פיזור של הכי יציבות בים שלפעמים מאד סוער. זה לא מבטיח שהן לא יחוו סערות גדולות גם כן, זה רק מבטיח שהסיכוי שלהן לשרוד סטטיסטית יהיה גדול יותר. כנראה.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
ראשית אתה יכול לראות את זה בעמודה r בגיליון
חשבתי שהעמודה הזו מתייחסת לשינוי העדכני ביותר מדיבידנד לדיבידנד, כלומר אפילו מרבעון לרבעון, לא כך?

בחישוב שעשיתי היה 1.1/1.05=1.0476
מה ה1.1 מייצג?
מה ה1.05 מייצג?
תשואה? dgr? של מה?
תודה על ההמחשה, אחכה לתשובה :) .

אגב שים לב שתחזיות הצמיחה היא פחות מ5%
למרות שיחס חלוקת רווחים עדיין מצויין
שמתי לב, זה לא נתון מעודד כאשר הסינון מצפה שקצב הגדלת הדיבידנד יהיה לפחות 5% (פי 2 ממוצע האינפלציה בארה״ב, אגב אני שופך מידע במטרה שיתוקן ואלמד מכך, קח הכל בערבון מוגבל אני עדיין בחיתולים ;)) אשמח ללמוד מה הקשר של הנתון צמיחה העתידי בהשפעת יחס חלוקת הרווחים. מה שמת לב, איפה חשדת, אני אשמח לדעת הכל.

יהיה מעניין לראות את הדיווח הפיננסי לסגירת 2023
ובדיווח הזה, מה אתה רוצה לדעת מהחברה? איזה מידע תחפש בו?

אז מה ההסבר שלך לזה?
בגדול, כאשר אנחנו קונים חברה עם תשואת דיבידנד זהה למדד, אנחנו מצפים שהיא תנסה לשמור על כך לאורך זמן? האם זה בכלל אינטרס של חברה להיות בעלת תשואת דיבידנד זהה למדד? כלומר, קשה לי להאמין שמנכ״ל חברה יהיה גרידי למדד הspy ולתשואה שלו בכל רגע וינסה להתאים את החברה שלו למדד.
גם אם הוא עולה פי 2 כפי ש @לומד מהר כשמסבירים לאט תיאר לנו כאן, החברה יודעת שזה מסוכן ותנסה לתקן את העליה הזו או באמצעות buyback של המניות שלה או בכך שהיא תחלק פחות דיבידנד ($)?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
ההסבר שלי הוא שגם אוניות יציבות מאד, שמפליגות עשרות שנים, מיטלטלות מצד לצד בסערות.
העובדה שהטיטאניק טבעה, רק אומרת, שמי שחכם לא שם את כל הונו על אוניה אחת, הוא מחזיק צי של אותיות (ואניות), שמפליגות באוקיינוסים שונים, בתקופות שונות של השנה, עם צוותים מגוונים ומפרשים מחומרים שונים.
כך שאם הטיטאניק טובעת בצד אחד של העולם, הסימפוני אוף דה סיז, ממשיכה להפליג בקריביים ולארח נופשים, והארי טרומן ממשיכה לפטרל עם מטוסים מוכנים לתקיפה בצד שני של האוקיינוס.

"A ship is safe in port but that's not what ships are for"

אנחנו (אני) מחפשים פיזור של הכי יציבות בים שלפעמים מאד סוער. זה לא מבטיח שהן לא יחוו סערות גדולות גם כן, זה רק מבטיח שהסיכוי שלהן לשרוד סטטיסטית יהיה גדול יותר. כנראה.
עזוב את התיאורים הציוריים
נתת 3 דוגמאות של חברות עם תשואת דיבידנד גבוהה מפי 2 מהמדד
למה לדעתך? מה הסיבה שהכסף הגדול מעדיף חברות אחרות?
 
הצטרף
14/1/23
מה הסיבה שהכסף הגדול מעדיף חברות אחרות?
דעתי הלא מלומדת כלל ומבוססת על מחשבות בלבד,
הכסף הגדול התרגל לזיקוקים, חברות כמו selina ו wework שמבטיחות להם תשואות חלומיות ושווי שוק של מיליארדים עם 0 אחיזה במציאות. שיום אחרי שהונפקו לציבור, הבעלים מוכרים את המניות והציבור גוסס לאורך זמן. Selina היתה שווה מיליארד פלוס והיום סביב 36 מיליון. ו softbank שהם ענקיים ובטח לא טיפשים, הפסידו עם wework את התחתונים...
הכסף הגדול חמדן, מהמר ואין לו סבלנות לראות כמו באפט ומאנגר, ריבית דריבית עוד 25 שנה.
הכסף הגדול רוצה תוצאות עוד שעה.
ובסביבת ריבית עולה, כשמקבלים 4% ו 5% בבנק, הם חייבים להבטיח למשקיעים שלהם כסף מהיר. ו1.9% תשואת דיבידנד בחברת מים במרכז ארה"ב זה סקסי ומוכר כמו מצות יום אחרי פסח. מזין, אבל מי יקנה ?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
חשבתי שהעמודה הזו מתייחסת לשינוי העדכני ביותר מדיבידנד לדיבידנד, כלומר אפילו מרבעון לרבעון, לא כך?
תסתכל את החישוב באקסל והכותרות (current dividend/previous payos) = דיבידנד נוכחי/דיבידנד קודם

מה ה1.1 מייצג?
מה ה1.05 מייצג?
תשואה? dgr? של מה?
תודה על ההמחשה, אחכה לתשובה :) .
1.1 דיבידנד נוכחי (על כל מניה שאתה מחזיק תקבל 1.1$) (עמודה K)
1.05 דיבידנד קודם (על כל מניה שאתה מחזיק קיבלת 1.05$ (עמודה O)
dividend growth rate = שיעור השינוי בדיבידנד ובמקרה הזה 4.76%
ראה גם כאן

שמתי לב, זה לא נתון מעודד כאשר הסינון מצפה שקצב הגדלת הדיבידנד יהיה לפחות 5% (פי 2 ממוצע האינפלציה בארה״ב, אגב אני שופך מידע במטרה שיתוקן ואלמד מכך, קח הכל בערבון מוגבל אני עדיין בחיתולים ;)) אשמח ללמוד מה הקשר של הנתון צמיחה העתידי בהשפעת יחס חלוקת הרווחים. מה שמת לב, איפה חשדת, אני אשמח לדעת הכל.
נתון צמיחה עתידי זו נבואה של אנליסטים ואתה תבחר איך להתייחס לנתון הזה
ב5 השנים האחרונות החברה צמחה 19.98, עכשיו נחתך ל 4.4. למה?
החברה הגדילה את הדיבינד ב 4.76% ושמרה על יחס חלוקת רווחים של 33. למה?
האם היא יודעת שיהיה לה קשה לשמור על ההעלאות הגדולות שהיו בעבר?

אין לי תשובה לשאלות האלה. ויש לא מעט חברות אחרות שהיום נראות טובות יותר לטעמי

תראה את הדיווח של Q3/23
ירידה במכירות, %עלות המכר דיי דומה, אבל הייתה *התייעלות* (לכאורה. לפי המספרים) בהוצאות התפעול שהצילו את הרווח התפעולי
2M$ פחות במזומן לעומת התקופה המקבילה

כאמור יהיה מעניין לראות את הדיווח לסוף השנה...

בגדול, כאשר אנחנו קונים חברה עם תשואת דיבידנד זהה למדד, אנחנו מצפים שהיא תנסה לשמור על כך לאורך זמן? האם זה בכלל אינטרס של חברה להיות בעלת תשואת דיבידנד זהה למדד? כלומר, קשה לי להאמין שמנכ״ל חברה יהיה גרידי למדד הspy ולתשואה שלו בכל רגע וינסה להתאים את החברה שלו למדד.
גם אם הוא עולה פי 2 כפי ש @לומד מהר כשמסבירים לאט תיאר לנו כאן, החברה יודעת שזה מסוכן ותנסה לתקן את העליה הזו או באמצעות buyback של המניות שלה או בכך שהיא תחלק פחות דיבידנד ($)?
תשואת המדד מהווה ממוצע
כאשר אנחנו קונים חברה עם תשואת דיבידנד זהה למדד אנחנו קונים חברה שנמצאת על הממוצע
אין לי שום ציפייה שהיא תנסה לשמור על כך לאורך זמן. הרצון היחידי שלי שהחברה תמשיך לחלק דיבידנד יציב וגדל. כשה*גדל* צריך לשמור על איזון של מצד 1 מעל האינפלציה, ומצד שני שלחברה תשאר היכולת לחלק ולהגדיל לאורך שנים. אני לא מחפש חברה שתגדיל במשך 5 שנים ב 15% ולאחר מכן תעלם. אני מחפש יציבות (חיובית).
אחד התפקידים של המנכל הוא לשמור על בעלי המניות מרוצים. שזה אומר בין היתר הגדלה של המכירות והרווח בכל שנה
 
למעלה תחתית