מה היחסים בין אחוז ההגדלה, רווחי החברה, מחיר המניה ותשואת הדיבידנד ?
אני לא בדקתי - התייחסתי אך ורק לנתונים שסופקו כאן בשרשור.
באופן כללי:
1. מחיר המניה מושפע ממר שוק המשוגע ויכול לעשות מה שמתחשק לו בלי קשר לשום דבר אחר.
כשיש התרסקות חריגה במחיר של מניה X
ביחס למחיר השוק אז זה אומר שמר שוק המשוגע בורח ממנה כמו ממגפה ואני לא רוצה להתקרב לדברים כאלו אם אני מודע להם.
2. תשואת הדיבידנד זו תוצאה של פעולה חשבונאית שבה מחלקים את הדיבידנד במחיר המניה.
מכיוון שהדיבידנד נשאר די קבוע (לרוב משתנה פעם בשנה בחברות שאנחנו עוסקים בהן) אז שינוי חד בתשואת הדיבידנד לרוב מייצג שינוי חד במחיר של המניות ולכן ראה #1.
3. רווחי החברה זה מה שהחברה מרוויחה מהעסקים שלה - הם לא מושפעים משאר הגורמים בכלל.
4. אחוז ההגדלה הוא מספר מחושב שמתבסס על מספרים היסטוריים שכבר לא רלוונטים במציאות של היום (כמה דיבידנד היה לפני שנה חלקי כמה דיבידנד היה לפני שנתיים ושניהם לא רלוונטים למי שבא לקנות היום).
גם זה לא מושפע משאר הערכים.
מי אמר שאלו השנים הכי "גרועות" שלהם?
אולי הם חברת קודאק של 2003 בדרך לפשיטת רגל ב-2012 והרבה אחרי ההתפצלות של איסטמן?
אין לי איך לדעת.
מה שאני כן יודע זה שהם פעם הצליחו להגדיל בקצב מסחרר ומשיא הקצב ב-2021 הוא במגמת האטה (בכל שנה הוא יותר קטן מאשר בשנה הקודמת).