LOW

הצטרף
14/1/23
במלים אחרות - קצב הגדלת הדיבידנד הממוצע (DGR) גבוה באופן חריג מקצב הגדלת הדיבידנד האחרון והוא במגמת ירידה.
כמה זמן צריך כדי לראות מגמה ?
אם החברה מ גדילה 20% בעשר שנים, 20% ב 5 שנים, 20% בשלוש שנים, ובשנתיים האחרונות רק 5%, זאת מגמה ?
תודה
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
כמה זמן צריך כדי לראות מגמה ?
זה מסוג הדברים הסובייקטיביים שבהם כל אחד מחליט לעצמו.
מכיוון שהגבתי לנתונים של 5-6 שנים אז בהקשר הזה מדובר על פחות מ-5 שנים ;)

אם החברה מ גדילה 20% בעשר שנים, 20% ב 5 שנים, 20% בשלוש שנים, ובשנתיים האחרונות רק 5%, זאת מגמה ?
רצף שכזה אומר דרשני ומהווה תמרור אזהרה מאוד גדול.
מה קרה שהם לא מצליחים להגדיל ב-20% יותר?
האם מה שקרה והוביל אותם להגדיל רק ב-5% ממשיך להתדרדר לכיוון פגיעה בדיבידנד בעתיד הקרוב?

נ.ב.
תשים לב שקצב הגדלת הדיבידנד שלהן היה בשיא ב-2021 ומאז הוא התחל להאט (בהגדלות של 2022, 2023 ו-2024).
כמו כן גם ההגדלות של לפני השיא היו נמוכות יותר (9.09% ב-2020 לעומת 33.34% ב-2021).
 
הצטרף
14/1/23
מה קרה שהם לא מצליחים להגדיל ב-20% יותר?
בוא נחזור רגע לבייסיקס בבקשה,
מה היחסים בין אחוז ההגדלה, רווחי החברה, מחיר המניה ותשואת הדיבידנד ?


רצף שכזה אומר דרשני ומהווה תמרור אזהרה מאוד גדול
למה ? בשנים הכי "גרועות" שלהם, הם מגדילים כמו השיא של הרבה חברות אחרות שעוברות סינון,
אנחנו שוב בדיון, אם כל יום מקבלים גלידה, עם פצפוצי שוקולד וקצפת, איזה גרוע זה יום של רק גלידה...

אני צופה תשובה: יום של רק גלידה, הוא סימן גדול לזה שמחר לא תהיה גלידה בכלל...:)
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
מה היחסים בין אחוז ההגדלה, רווחי החברה, מחיר המניה ותשואת הדיבידנד ?
אני לא בדקתי - התייחסתי אך ורק לנתונים שסופקו כאן בשרשור.

באופן כללי:
1. מחיר המניה מושפע ממר שוק המשוגע ויכול לעשות מה שמתחשק לו בלי קשר לשום דבר אחר.
כשיש התרסקות חריגה במחיר של מניה X ביחס למחיר השוק אז זה אומר שמר שוק המשוגע בורח ממנה כמו ממגפה ואני לא רוצה להתקרב לדברים כאלו אם אני מודע להם.

2. תשואת הדיבידנד זו תוצאה של פעולה חשבונאית שבה מחלקים את הדיבידנד במחיר המניה.
מכיוון שהדיבידנד נשאר די קבוע (לרוב משתנה פעם בשנה בחברות שאנחנו עוסקים בהן) אז שינוי חד בתשואת הדיבידנד לרוב מייצג שינוי חד במחיר של המניות ולכן ראה #1.

3. רווחי החברה זה מה שהחברה מרוויחה מהעסקים שלה - הם לא מושפעים משאר הגורמים בכלל.

4. אחוז ההגדלה הוא מספר מחושב שמתבסס על מספרים היסטוריים שכבר לא רלוונטים במציאות של היום (כמה דיבידנד היה לפני שנה חלקי כמה דיבידנד היה לפני שנתיים ושניהם לא רלוונטים למי שבא לקנות היום).
גם זה לא מושפע משאר הערכים.

בשנים הכי "גרועות" שלהם
מי אמר שאלו השנים הכי "גרועות" שלהם?
אולי הם חברת קודאק של 2003 בדרך לפשיטת רגל ב-2012 והרבה אחרי ההתפצלות של איסטמן?
אין לי איך לדעת.
מה שאני כן יודע זה שהם פעם הצליחו להגדיל בקצב מסחרר ומשיא הקצב ב-2021 הוא במגמת האטה (בכל שנה הוא יותר קטן מאשר בשנה הקודמת).
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
נתון מעניין מהדיווח הכספי לרבעון הראשון
ירידה במכירות, ב% הרווח הגולמי והתפעולי ביחס לשנה שעברה
במקביל המלאי צנח ב 700k$ ביחס לשנה שעברה
הייתי מצפה שעם קיצוץ כזה של המלאי לפחות יביאו יותר מכירות. אז לא רק שמכרו פחות, אלא גם ברווחיות פחות טובה
החוב שלהם לטווח ארוך עלה פי 2.5 ביחס לתקופה המקבילה. ואולי יתרות המזומן הגדולות מיועדות להוריד את הנתח הזה
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה תחתית