Roic

הצטרף
19/11/24
שתי שאלות הקשורות לבחירת חברות

1. האם בתור משקיעי דיבי נרצה להסתכל על הנתון - Roic

למה חשבתי שכן? במעקב של משקיעי ערך סטייל באפט - הם תמיד מדברים על להסתכל על הנתון הזה כדי להעריך עסק טוב
מה זה טוב? הם רוצים מעל 15 אחוז

2. כמשקיעים - האם נרצה לבחון את החפיר החברה?
או שפשוט קונים לפי קריטריונים יבשים
(זאת אומרת להבין בגדול את הסיפור של החברה )
 

סטרבו

Well-Known Member
הצטרף
23/4/18
אני אישית לא מסתכל על זה.
יש גם כמה וריאציות (גם אם לא נולדו יחד) , ולצערי לא הצלחתי לרדת לעומקן של דברים שיעשו לי גם שכל.
אבל אשמח לשמוע דם מחברים נוספים פה אם מישהו מסתכל ולמה.
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
1. האם בתור משקיעי דיבי נרצה להסתכל על הנתון - Roic

למה חשבתי שכן? במעקב של משקיעי ערך סטייל באפט - הם תמיד מדברים על להסתכל על הנתון הזה כדי להעריך עסק טוב
מה זה טוב? הם רוצים מעל 15 אחוז
אני לא מסתכל עליו. אגב למה דווקא 15%?


2. כמשקיעים - האם נרצה לבחון את החפיר החברה?
או שפשוט קונים לפי קריטריונים יבשים
(זאת אומרת להבין בגדול את הסיפור של החברה )
אני לא בוחן את הנתון הזה- במיוחד כי אין לי שום יכולת להסיק מהעבר דבר על העתיד. האם בידול של חברה ב50 שנים האחרונות ימשיך גם מחר? אין לי מושג
לפעמים אני נכנס קצת יותר וקורא על הסיפור של החברה (או סרטונים שהיא מוציאה ביוטיוב). זה לא משפיע על הרכישה, עושה את זה מתוך סקרנות, וגם כי זה עוזר לחבר את הדור הבא לחברות שיש לנו בעלות עליהן מעבר לגיבוב של אותיות
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
1. האם בתור משקיעי דיבי נרצה להסתכל על הנתון - Roic
יש כאלה שכן.

הם רוצים מעל 15 אחוז
מספרי קסם לא עובדים במציאות.
15% של פעם זה לא 15% היום.
מה זה 15% של פעם במונחים של היום?
אין לי שמץ של מושג...

2. כמשקיעים - האם נרצה לבחון את החפיר החברה?
אין לי מושג איך בוחנים דבר שכזה.
 
הצטרף
19/11/24
אני לא מסתכל עליו. אגב למה דווקא 15%?



אני לא בוחן את הנתון הזה- במיוחד כי אין לי שום יכולת להסיק מהעבר דבר על העתיד. האם בידול של חברה ב50 שנים האחרונות ימשיך גם מחר? אין לי מושג
לפעמים אני נכנס קצת יותר וקורא על הסיפור של החברה (או סרטונים שהיא מוציאה ביוטיוב). זה לא משפיע על הרכישה, עושה את זה מתוך סקרנות, וגם כי זה עוזר לחבר את הדור הבא לחברות שיש לנו בעלות עליהן מעבר לגיבוב של אותיות


שאלה טובה למה דווקא 15
התשובה שלהם היא - ממוצע החברות בספיי הוא 15
אז מה שמעל כנראה זו חברה טובה

לא אומר שזה באמת כך
אלא משהו לאורך שנים כך
 
הצטרף
19/11/24
לא טענתי שלא ניתן, אמרתי שאני לא יודע איך.


הרבה אנשים תקועים בהיסטוריה העתיקה, אז מה?
תראה, אם משקיעים כמו קרל מרקס, ביל אקמן, ועוד טוענים שזה נתון היותר מעניין אצל חברות

וחוץ מזה, אם אינך יודע איך
מדוע בחלק מהחברות אתה כן בוחן את הנתון הזה?
 
למעלה תחתית