אין שום קשר בין הכרה באפשרות להתקיימות מקרה לבין פרנואידיות.
האם יכול להיות שנמות ע"י כריש באמצע המדבר? כן - הוא יכול ליפול ממטוס בדיוק עלינו.
האם אני אנקוט באמצעי הגנה נגד מוות מכרישים שנופלים ממטוסים בכל פעם שאני אהיה במדבר? לא...
האם יכול להיות שנמות בתאונת דרכים שלא באשמתנו? כן - נהג משאית עייף יכול למעוך אותנו כשאנחנו עומדים ברמזור או סתם לסטות מהנתיב שלו אל הנתיב שלנו בלי שיהיה לנו לאן לברוח.
האם אני לא אעלה על הכביש יותר לשארית חיי? לא...
יש פער גדול מאוד בין הכרה באפשרות שמקרה יכול לקרות לבין התייחסות אליו כמקרה שיקרה *לנו*.
יש משהו שאני יכול לעשות לגבי זה?
הימנעות מחשיפה בינלאומית בכלל ע"י הימנעות מ:
1. השקעה בנכסים שממוקמים ו/או מייצרים את רווחיהם מחוץ לגבולות המדינה (כולל נכסים וקרנות שנסחרים בבורסה הישראלית עם חשיפה שכזו)
2. החזקת מט"ח
תשים לב ש-#1 כולל את כל החברות הישראליות כי כולן מייצרות את רווחיהן ע"י חשיפה כלשהי לנכסים זרים.
אין שום קשר לאזרחות.