החרמה של חשבון

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
היי

רציתי לשאול במקרה שיש החלטה באום נגד ישראל
וארהב לא מטילה ווטו כך שההחלטה עוברת.

האם יכול להיות שיהיה כמו שקרה ברוסיה ויחרימו חשבונות של ישראלים באינטראקטיב העולמי?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
האם יכול להיות שיהיה כמו שקרה ברוסיה ויחרימו חשבונות של ישראלים באינטראקטיב העולמי?
הכל יכול להיות כולל:
* החרמת חשבונות
* הלאמת נכסים (כולל קרנות מחקות!)

הדברים הללו כבר קרו בהיסטוריה כך שיש להם תקדים.
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
חשבתי שאני הפרנואיד!

יש משהו שאני יכול לעשות לגבי זה?
בתור אזרח ישראלי?

תודה
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
חשבתי שאני הפרנואיד!
אין שום קשר בין הכרה באפשרות להתקיימות מקרה לבין פרנואידיות.

האם יכול להיות שנמות ע"י כריש באמצע המדבר? כן - הוא יכול ליפול ממטוס בדיוק עלינו.
האם אני אנקוט באמצעי הגנה נגד מוות מכרישים שנופלים ממטוסים בכל פעם שאני אהיה במדבר? לא...

האם יכול להיות שנמות בתאונת דרכים שלא באשמתנו? כן - נהג משאית עייף יכול למעוך אותנו כשאנחנו עומדים ברמזור או סתם לסטות מהנתיב שלו אל הנתיב שלנו בלי שיהיה לנו לאן לברוח.
האם אני לא אעלה על הכביש יותר לשארית חיי? לא...

יש פער גדול מאוד בין הכרה באפשרות שמקרה יכול לקרות לבין התייחסות אליו כמקרה שיקרה *לנו*.
יש משהו שאני יכול לעשות לגבי זה?
הימנעות מחשיפה בינלאומית בכלל ע"י הימנעות מ:
1. השקעה בנכסים שממוקמים ו/או מייצרים את רווחיהם מחוץ לגבולות המדינה (כולל נכסים וקרנות שנסחרים בבורסה הישראלית עם חשיפה שכזו)
2. החזקת מט"ח

תשים לב ש-#1 כולל את כל החברות הישראליות כי כולן מייצרות את רווחיהן ע"י חשיפה כלשהי לנכסים זרים.

בתור אזרח ישראלי?
אין שום קשר לאזרחות.
 

bon

New Member
הצטרף
5/3/23
הדברים הללו כבר קרו בהיסטוריה כך שיש להם תקדים.
אשמח לקבל הרחבה, היכן ומתי?
אין שום קשר לאזרחות.
עד כמה שידוע לי באינטרקטיב אין אפשרות לישראלים להחזיק נכסים ישראליים , ולכן לא הבנתי, אם אין קשר לאזרחות, אז למה כן יש קשר? הנכסים גם ככה לא ישראליים.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אשמח לקבל הרחבה, היכן ומתי?
* מלחמת עולם 1
* מלחמת עולם 2
* משבר 2008
* המלחמה באוקראינה
* נחשפתי לעוד מקרים בין-לבין אבל אני לא קיבעתי אותם לזיכרון

בכל אחד מהמאורעות הללו נכסים של משקיעים זרים הולאמו ע"י מדינות אחרות.

עד כמה שידוע לי באינטרקטיב אין אפשרות לישראלים להחזיק נכסים ישראליים
לא עבור תושבי ישראל אבל מצד שני אין גם נכסים ישראלים שמצדיקים השקעה מלכתחילה ללא חלופות שכן נסחרות בארצות הברית.
רוב החברות ש-"שוות משהו" בישראל הן דואליות בכל מקרה כך שאפשר לרכוש אותן גם בבורסות אחרות כגון ארצות הברית.
ואם לא מדובר בחברות בודדות אלא בקרן השקעות אלטרנטיבית אז יש קרנות השקעות אלטרנטיבית שמשקיעות באותה הגישה אבל הרבה יותר יעילות מבחינת עלויות מעבר לים כך ששוב חזרנו לכך שאין סיבה להיצמד לבורסה המקומית.

אם אין קשר לאזרחות, אז למה כן יש קשר?
לתושבות.
 
למעלה תחתית