CompoundPathfinder
New Member
- הצטרף
- 6/6/26
אני חדש פה בפורום וקודם כל רציתי לומר תודה רבה לדעת על ההסברים המדהימים והפירוט הרב לאורך שנים.
אני יחסית צעיר (תחילת שנות ה-30 לחיי) ולפני מספר שנים התחלתי לגבש לעצמי אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך ואני מקצה אחוז מסוים מהתיק שלי למניות דיבידנדים.
כלומר, חלק מהתיק שלי מוקצה לצמיחה וחלק אחר מוקצה לתזרים ועם השנים אחוז גדול יותר מהתיק יהפוך להיות ממוקד תזרים.
כרגע יש בתיק הדיבידנדים שלי כ-30 חברות, ושמתי לב שישנם חודשים שבהם התזרים שלי גבוהה יותר (למשל דצמבר) וישנם חודשים שבהם התזרים נמוך יותר (למשל אפריל).
מדובר בהבדל גדול מאוד, ולמשל אצלי בתיק התזרים בדצמבר 2025 גדול פי 2.5 מהתזרים באפריל 2026.
אני רואה תופעה זו כבר כמה שנים בתיק שלי, וחשבתי תחילה שמדובר בחוסר פיזור וזה יתאזן, אבל אני רואה שעם השנים הפער רק הולך וגדל. בנוסף, ראיתי שגם בתיק דיבדעת מתרחשת תופעה דומה.
אני צעיר יחסית ולא משתמש כלל בהכנסת מדיבידנדים (כלומר הם כולם מושקעים מחדש) לכן עבורי כרגע זה לא משנה. למרות זאת, אני כן תוהה האם זה יהיה רלוונטי בעתיד הרחוק שבו כן אשתמש בדיבידנדים כל חודש בתור הכנסה.
רציתי לשאול:
1. האם תופעה זו של הבדל כה קיצוני בין החודשים מתרחשת גם אצלכם בתיק?
2. אנשים שמשתמשים בהכנסות מדיבידנדים למחייתם, האם אתם עושים משהו אקטיבי כדי לאזן את זה?
אני יחסית צעיר (תחילת שנות ה-30 לחיי) ולפני מספר שנים התחלתי לגבש לעצמי אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך ואני מקצה אחוז מסוים מהתיק שלי למניות דיבידנדים.
כלומר, חלק מהתיק שלי מוקצה לצמיחה וחלק אחר מוקצה לתזרים ועם השנים אחוז גדול יותר מהתיק יהפוך להיות ממוקד תזרים.
כרגע יש בתיק הדיבידנדים שלי כ-30 חברות, ושמתי לב שישנם חודשים שבהם התזרים שלי גבוהה יותר (למשל דצמבר) וישנם חודשים שבהם התזרים נמוך יותר (למשל אפריל).
מדובר בהבדל גדול מאוד, ולמשל אצלי בתיק התזרים בדצמבר 2025 גדול פי 2.5 מהתזרים באפריל 2026.
אני רואה תופעה זו כבר כמה שנים בתיק שלי, וחשבתי תחילה שמדובר בחוסר פיזור וזה יתאזן, אבל אני רואה שעם השנים הפער רק הולך וגדל. בנוסף, ראיתי שגם בתיק דיבדעת מתרחשת תופעה דומה.
אני צעיר יחסית ולא משתמש כלל בהכנסת מדיבידנדים (כלומר הם כולם מושקעים מחדש) לכן עבורי כרגע זה לא משנה. למרות זאת, אני כן תוהה האם זה יהיה רלוונטי בעתיד הרחוק שבו כן אשתמש בדיבידנדים כל חודש בתור הכנסה.
רציתי לשאול:
1. האם תופעה זו של הבדל כה קיצוני בין החודשים מתרחשת גם אצלכם בתיק?
2. אנשים שמשתמשים בהכנסות מדיבידנדים למחייתם, האם אתם עושים משהו אקטיבי כדי לאזן את זה?