חוסר אחידות ברמת ההכנסה החודשית בתיק דיבידנדים

CompoundPathfinder

New Member
הצטרף
6/6/26
אני חדש פה בפורום וקודם כל רציתי לומר תודה רבה לדעת על ההסברים המדהימים והפירוט הרב לאורך שנים.
אני יחסית צעיר (תחילת שנות ה-30 לחיי) ולפני מספר שנים התחלתי לגבש לעצמי אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך ואני מקצה אחוז מסוים מהתיק שלי למניות דיבידנדים.
כלומר, חלק מהתיק שלי מוקצה לצמיחה וחלק אחר מוקצה לתזרים ועם השנים אחוז גדול יותר מהתיק יהפוך להיות ממוקד תזרים.

כרגע יש בתיק הדיבידנדים שלי כ-30 חברות, ושמתי לב שישנם חודשים שבהם התזרים שלי גבוהה יותר (למשל דצמבר) וישנם חודשים שבהם התזרים נמוך יותר (למשל אפריל).
מדובר בהבדל גדול מאוד, ולמשל אצלי בתיק התזרים בדצמבר 2025 גדול פי 2.5 מהתזרים באפריל 2026.
אני רואה תופעה זו כבר כמה שנים בתיק שלי, וחשבתי תחילה שמדובר בחוסר פיזור וזה יתאזן, אבל אני רואה שעם השנים הפער רק הולך וגדל. בנוסף, ראיתי שגם בתיק דיבדעת מתרחשת תופעה דומה.
אני צעיר יחסית ולא משתמש כלל בהכנסת מדיבידנדים (כלומר הם כולם מושקעים מחדש) לכן עבורי כרגע זה לא משנה. למרות זאת, אני כן תוהה האם זה יהיה רלוונטי בעתיד הרחוק שבו כן אשתמש בדיבידנדים כל חודש בתור הכנסה.

רציתי לשאול:
1. האם תופעה זו של הבדל כה קיצוני בין החודשים מתרחשת גם אצלכם בתיק?
2. אנשים שמשתמשים בהכנסות מדיבידנדים למחייתם, האם אתם עושים משהו אקטיבי כדי לאזן את זה?
 

Luisito

Member
הצטרף
16/7/25
ברוך הבא.

אין דרך לשלוט בזה קונקרטית (למעט לקנות חברות לפי חודש החלוקה, וזה ממש לא הקריטריון שאמור לעניין אותך).

1.התופעה מתרחשת אצל מרבית התיקים לדעתי.
2. דובר על זה בעבר לדעתי, ברגע שתגיע לרגע המיוחל ותתחיל להשתמש בדיבידנדים למחייתך, ניהול תזרים הוא שם המשחק.

אם כיום אתה שכיר ומקבל 10K בחודש, או 30K ברבעון, האם תדע לנהל את התזרים שלך כראוי?
או אם בחודש אחד תקבל 15K, בחודש הבא אחריו תקבל 5K ובחודש השלישי תקבל 10K, אז?

בנוסף, לפני שתגיע לרגע המיוחל של משיכת הדיבידנדים למחייה, רצוי ואף כדאי להשאיר כרית מזומנים (יש כאלה שאומרים אפילו "שמנה") על מנת להמנע מהבעיה שאתה מתאר.

בהצלחה!
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
חלק מהתיק שלי מוקצה לצמיחה וחלק אחר מוקצה לתזרים
אני באופן אישי חושב שהגישות הללו מנוגדות וצפויות להקשות עליך.
לדעתי, גישת התזרים מצריכה מהמשקיע להתעלם ממחיר השוק התנודתי בעוד שגישת המחיר ("צמיחה") מצריכה מהמשקיע להתמקד במחיר.

יש כאן אנשים שחושבים אחרת ממני בנושא זה.

אני כן תוהה האם זה יהיה רלוונטי בעתיד הרחוק שבו כן אשתמש בדיבידנדים כל חודש בתור הכנסה.
לא באמת.
מה שאני עושה זה חישוב רבעוני (על סמך צפי שנתי) וזה מאזן את החלוקות השונות.
אין הבדל מהותי בין למשוך X בחודש לבין למשוך 3X ברבעון.

1. האם תופעה זו של הבדל כה קיצוני בין החודשים מתרחשת גם אצלכם בתיק?
זו תופעה של השוק, לא של תיק ספציפי.

2. אנשים שמשתמשים בהכנסות מדיבידנדים למחייתם, האם אתם עושים משהו אקטיבי כדי לאזן את זה?
לא.
אני לא נותן לזנב לכשכש בכלב.

בנוסף, לפני שתגיע לרגע המיוחל של משיכת הדיבידנדים למחייה, רצוי ואף כדאי להשאיר כרית מזומנים (יש כאלה שאומרים אפילו "שמנה") על מנת להמנע מהבעיה שאתה מתאר.
אני לא תומך של הגישה הזו.
כל כרית מזומנים שנשמרת בצד מייצרת הפסד תשואה אלטרנטיבית שגדל בצורה מעריכית לאורך זמן.
כמובן שיש הבדל משמעותי בין תיאוריה למציאות וניתן לראות זאת בדחיינות שלי ברכישות שבתיק דיבידעת.
רצוי גם לזכור שככל שהתיק ההוליסטי גדל כך החשיבות שמייחסים לפערים הללו קטנה (אם נקצין: 100 שקל הרבה יותר חשובים למי שכל חסכונותיו מסתכמים ב-1000 שקל מאשר 100 אלף למי שמחזיק תיק של מיליארדים).
 

Luisito

Member
הצטרף
16/7/25
אני לא תומך של הגישה הזו.
כל כרית מזומנים שנשמרת בצד מייצרת הפסד תשואה אלטרנטיבית שגדל בצורה מעריכית לאורך זמן.
כמובן שיש הבדל משמעותי בין תיאוריה למציאות וניתן לראות זאת בדחיינות שלי ברכישות שבתיק דיבידעת.
רצוי גם לזכור שככל שהתיק ההוליסטי גדל כך החשיבות שמייחסים לפערים הללו קטנה (אם נקצין: 100 שקל הרבה יותר חשובים למי שכל חסכונותיו מסתכמים ב-1000 שקל מאשר 100 אלף למי שמחזיק תיק של מיליארדים).
אחדד למה התכוונתי:
את כרית המזומנים מכינים רגע לפני הפרישה, לא בזמן החיסכון.
אם לצורך הדוגמה אני מעוניין לצאת לעצמאות כלכלית בשנת 20XX, בשנה-שנתיים לפני, במקום להשקיע את כל הכסף הפנוי, חלקו יוקצה לכרית הביטחון כך שכשאגיע לרגע המיוחל, יש לי בצד סכום של מספר חודשי מחייה, דבר שיקל פסיכולוגית על הפחד מ.. (השלם את החסר).
את כרית הביטחון מבזבזים תחילה, הדיבידנדים ימלאו אותה בחזרה חיש מהר.

אני כמוך, לא מאמין במזומן שיישב ולא יצבור ריבית או יגדל בערכו, לכן כל כספי כרגע מושקע במניות דיבידנד.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
את כרית המזומנים מכינים רגע לפני הפרישה
היא עדיין נשארת בצד למשך כל תקופת הפרישה.
ככל שמאריכים ימים כך הנזק הפיננסי גדל.

את כרית הביטחון מבזבזים תחילה, הדיבידנדים ימלאו אותה בחזרה חיש מהר.
מה שמשמר הון לא מושקע לכל תקופת הפרישה ומייצר את אותו אבדן של תשואה אלטרנטיבית.
 

Luisito

Member
הצטרף
16/7/25
היא עדיין נשארת בצד למשך כל תקופת הפרישה.
ככל שמאריכים ימים כך הנזק הפיננסי גדל.


מה שמשמר הון לא מושקע לכל תקופת הפרישה ומייצר את אותו אבדן של תשואה אלטרנטיבית.
מתמטית אתה צודק, זה רק מחזיר אותי לאיזה בחור חכם בעל בלוג שטוען בנחרצות שהשקעות זה תרגיל פסיכולוגי ולא מתמטי.
כותב השרשור העלה בעיה מתמטית ונתתי לו כלים פסיכולוגיים להתמודד איתה.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לפעמים אני נוטה להיכנס לכל מיני "פינות", וזה בדיוק משפט המפתח שצריך לזכור.
בתחילת הדרך, כשתיק ההשקעות מזערי, ה"פינות" הללו נראות מאוד משמעותיות וחשובות.
ככל שמשקיעים יותר זמן ותיק ההשקעות טופח, כך מבינים ש"הפינות" הללו כמעט ולא משפיעות על התוצאה.
 
למעלה תחתית