בחירת מניות

  • פותח הנושא e31
  • פורסם בתאריך

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
בהנחה ואנחנו מדברים על הגדלה שנתית כן? לא מרבעון - לרבעון.
ברוב המוחלט של המקרים זה אותו הדבר בדיוק כי חברות מגדילות את הדיבידנד ברבעון ספציפי ואז שלושה רבעונים מחלקים את אותו הדבר.

ממליץ בחום על מאמר של הסולידית שעושה סדר בכל המושגים..
תשים לב שהיא חדשה יחסית בעולם הדיבידנדים אחרי שנים של התנגדות חריפה והיא עדיין מבצעת "טעויות של מתחילים" (כגון מלכודת דיבידנדים) שאני כבר הפקתי מהן לקחים לפני יותר מעשור.
לא מומלץ להסתמך על מתחילים כמקור ידע.
יש אתרים מעולים ללימוד התחום כגון אינווסטופדיה ועדיף להתמקד שם במקום במאמרים של בלוגרים.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
ברות מגדילות את הדיבידנד ברבעון ספציפי ואז שלושה רבעונים מחלקים את אותו הדבר.
זה דפוס? חברות עושות את זה בכוונה? בכלל עשית לי סלט, אני מאוד מבולבל מהנתון של MR% ומרגיש שאני טוחן מים והוא חייב להיות שטותי :( ..

המלצה נוספת
עברו שבועיים מאז שהקובץ פורסם. אני מציע להגמיש פרמטרים שמושפעים ממחיר המנייה (בהנחה ומתכוונים לקנות עוד החודש)
אני מאוד חם על AOS
-תשואת דיבידנד של 1.6%
-DGR גדול מ5-6 למרות שהוא במגמת ירידה (רק רגע, כאן אני מתגמש)
-חלוקת דיבידנד מFCF 30% (אגב למה דיבידנד במכנה וFCF במונה?)
-חוב של -2.3 (חישבתי במונה את החוב ובמכנה את הCASH, בהתאמת צבעים 363M,155M)
-מכפיל רווח של 21.97
-צפי גדילה מספק מאוד של יותר מ8 (לפי האקסל זה 8, 8% מהשנה שעברה כן?) גם בעבר מספק אותי
-כמובן רצף של 30 שנה שעבר את המשברים


מה דעתכם? כרגע יכול לקנות 13 אחזקות, נשמע אחלה לגמרי.
 

e31

Member
הצטרף
2/2/24
כדי שתקנה את הטובה ביותר
וואלה קיבלתי. כשחשבתי עם עצמי באמת ראיתי שהרצון לקנות כמה מניות גורם לי קצת לחפף בכמה פרמטרים למרות שהם לא מושלמים בשביל מה שחיפשתי, אמנם אני עדיין לא סגור על זה שאני מסתכל על הפרמטרים הנכונים בשבילי אבל עצם זה שזה גורם לי לעגל פינות זה מראה לי שהחיפוש שלי הופך להיות לא נקי.

אשמח לשמוע באמת איך אתה מתקדם
המהלך שעברתי עד עכשיו הוא כזה-
אחרי שהחכמתי פה המון ושמעתי את העצות המאוד חכמות פה,
בתור התחלה החלטתי שאני בינתיים לא מזיז שום השקעה שיש לי כרגע בשום מקום עד שאסגר ב100% על דרך שאני שלם איתה לחלוטין לכן בינתיים אשקיע רק כספים שלא מושקעים בשום מקום וללכת צעד צעד על מנת לבנות את האסטרטגיה שלי כמה שיותר בצורה שמתאימה לי.
החלטתי שלמרות ששאני עוד לא יודע מה הפרמטרים שאני רוצה לבחון כל מניה, ואני עוד לא מספיק מבין לעומק את משמעותו של כל פרמטר אלא רק הבנה בסיסית כדי להתניע את 10 המניות הראשונות אלך ע"פ ההמלצות פה וההמלצות של הסולידית במאמר שהבאתי מקודם ותוך כדי תנועה אסגר על הדרך הברורה שלי.
החלטתי שאני משקיע 2,500$ בכל מניה שאני קונה כרגע עד שאגיע ל10 מניות ואז אחשוב מה הלאה.
החלטתי להשקיע 55,000 ש"ח פנויים שלא היו מושקעים כרגע והחלטתי להתחיל איתם.
החלטתי להשקיע דרך אקסלנס למרות שזה לא הדרך האופטימלית כדי להתגבר על בעיית האנגלית והממשק שאני מכיר.
המרתי את ה55,000 ש"ח ל15,000$ דולר כדי שיהיו לי זמינים להשקעה ברגע שאסגר על מה אני רוצה. (מספיק לי כרגע ל6 מניות)
חשבתי לקנות כמה מניות יחד- (את AOS, BANF, SEIC) כיוון ששלושתם ענו על הפרמטרים שפה בפורום המליצו להסתכל בעיקר. למרות שאני עוד לא בטוח שאלה הפרמטרים שמתאימים לי במאה אחוז אך זה מספיק טוב לי כדי להתחיל ולהרגיש שקט בתור סכומים ראשוניים ותוך כדי תנועה אלמד יותר לעומק איך מתאים לי לבחון ולסנן מניות.
עכשיו אחרי ההמלצה של לופטי שקיבלתי בחום רב ובהבנה רבה בדקתי אם אני מעגל פינות איפשהו בפרמטרים שהמליצו פה וראיתי שלגבי BANF הP/E נמוך מידי-13.65 ויחד עם תשואה של כ1.99% זה עלול לעורר נורת הזהרה מסויימת (עוד לא מספיק מבין עד הסוף אך כיון שהחלטתי ללכת ע"פ ההמלצות פה בשלב הראשון של התנעת התיק זה מה שהבנתי.) ולגבי SEIC שהיתה מועמדת מצויינת אך מספר הצ'אודר שלה נמוך מ11 (8.9) ותשואת המניה נמוכה בטיפה מהתשואה הממוצעת. כיוון שאני עדיין הולך רק ע"פ ההמלצות זה מתחת הפרמטרים שבדקתי ולכן נשארה לי רק AOS שעמדה בכל הפרמטרים בלי להתגמש בכלום.
לכן היום אקנה את מניית הדיבידנד הראשונה שלי- AOS ב2,500$
מחר אחשוב עם עצמי שוב מתי המניה הבאה שאקנה ואיך אני מתקדם מכאן לגבי קצב קניית המניות וקצב הגדלת התיק.
אצלי עיקר ההתמודדות היא לעצור את עצמי לעשות את הדברים לאט ובצורה שקולה כי הבעיה הגדולה שלי היא סיבולת גדולה מידי להפסדים שעלולה לגרום לי לעשות דברים מתוך פזיזות.
אמנם ברור לי שבהמשך אקצה חלק קטן מהתיק כדי לתת מקום גם ליצר הרע שלי אך הוא יהיה בסוף רק אחרי שהתיק יהיה מספיק יציב והדרך שלי תיהיה לי מספיק ברורה. כרגע מתקדם בצעדים קטנים ויציבים גם אם זה אומר שיש לי כסף ששוכב בצד ולא מושקע או כסף שמושקע בצורה לא אופטימילית על פי החלטות שקיבלתי בעבר שכיום אני מבין את הבעיתיות שבהם, מתוך הבנה ששינוי חד מידי עלול להסב לי נזקים גדולים יותר מאשר הבעיות שמצאתי בהחלטות העבר (שאמנם נראה לי לא היו כל כך גרועות אך לאט לאט אלמד לשפר אותם).
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
וואלה קיבלתי. כשחשבתי עם עצמי באמת ראיתי שהרצון לקנות כמה מניות גורם לי קצת לחפף בכמה פרמטרים למרות שהם לא מושלמים בשביל מה שחיפשתי, אמנם אני עדיין לא סגור על זה שאני מסתכל על הפרמטרים הנכונים בשבילי אבל עצם זה שזה גורם לי לעגל פינות זה מראה לי שהחיפוש שלי הופך להיות לא נקי.



המהלך שעברתי עד עכשיו הוא כזה-
אחרי שהחכמתי פה המון ושמעתי את העצות המאוד חכמות פה,
בתור התחלה החלטתי שאני בינתיים לא מזיז שום השקעה שיש לי כרגע בשום מקום עד שאסגר ב100% על דרך שאני שלם איתה לחלוטין לכן בינתיים אשקיע רק כספים שלא מושקעים בשום מקום וללכת צעד צעד על מנת לבנות את האסטרטגיה שלי כמה שיותר בצורה שמתאימה לי.
החלטתי שלמרות ששאני עוד לא יודע מה הפרמטרים שאני רוצה לבחון כל מניה, ואני עוד לא מספיק מבין לעומק את משמעותו של כל פרמטר אלא רק הבנה בסיסית כדי להתניע את 10 המניות הראשונות אלך ע"פ ההמלצות פה וההמלצות של הסולידית במאמר שהבאתי מקודם ותוך כדי תנועה אסגר על הדרך הברורה שלי.
החלטתי שאני משקיע 2,500$ בכל מניה שאני קונה כרגע עד שאגיע ל10 מניות ואז אחשוב מה הלאה.
החלטתי להשקיע 55,000 ש"ח פנויים שלא היו מושקעים כרגע והחלטתי להתחיל איתם.
החלטתי להשקיע דרך אקסלנס למרות שזה לא הדרך האופטימלית כדי להתגבר על בעיית האנגלית והממשק שאני מכיר.
המרתי את ה55,000 ש"ח ל15,000$ דולר כדי שיהיו לי זמינים להשקעה ברגע שאסגר על מה אני רוצה. (מספיק לי כרגע ל6 מניות)
חשבתי לקנות כמה מניות יחד- (את AOS, BANF, SEIC) כיוון ששלושתם ענו על הפרמטרים שפה בפורום המליצו להסתכל בעיקר. למרות שאני עוד לא בטוח שאלה הפרמטרים שמתאימים לי במאה אחוז אך זה מספיק טוב לי כדי להתחיל ולהרגיש שקט בתור סכומים ראשוניים ותוך כדי תנועה אלמד יותר לעומק איך מתאים לי לבחון ולסנן מניות.
עכשיו אחרי ההמלצה של לופטי שקיבלתי בחום רב ובהבנה רבה בדקתי אם אני מעגל פינות איפשהו בפרמטרים שהמליצו פה וראיתי שלגבי BANF הP/E נמוך מידי-13.65 ויחד עם תשואה של כ1.99% זה עלול לעורר נורת הזהרה מסויימת (עוד לא מספיק מבין עד הסוף אך כיון שהחלטתי ללכת ע"פ ההמלצות פה בשלב הראשון של התנעת התיק זה מה שהבנתי.) ולגבי SEIC שהיתה מועמדת מצויינת אך מספר הצ'אודר שלה נמוך מ11 (8.9) ותשואת המניה נמוכה בטיפה מהתשואה הממוצעת. כיוון שאני עדיין הולך רק ע"פ ההמלצות זה מתחת הפרמטרים שבדקתי ולכן נשארה לי רק AOS שעמדה בכל הפרמטרים בלי להתגמש בכלום.
לכן היום אקנה את מניית הדיבידנד הראשונה שלי- AOS ב2,500$
מחר אחשוב עם עצמי שוב מתי המניה הבאה שאקנה ואיך אני מתקדם מכאן לגבי קצב קניית המניות וקצב הגדלת התיק.
אצלי עיקר ההתמודדות היא לעצור את עצמי לעשות את הדברים לאט ובצורה שקולה כי הבעיה הגדולה שלי היא סיבולת גדולה מידי להפסדים שעלולה לגרום לי לעשות דברים מתוך פזיזות.
אמנם ברור לי שבהמשך אקצה חלק קטן מהתיק כדי לתת מקום גם ליצר הרע שלי אך הוא יהיה בסוף רק אחרי שהתיק יהיה מספיק יציב והדרך שלי תיהיה לי מספיק ברורה. כרגע מתקדם בצעדים קטנים ויציבים גם אם זה אומר שיש לי כסף ששוכב בצד ולא מושקע או כסף שמושקע בצורה לא אופטימילית על פי החלטות שקיבלתי בעבר שכיום אני מבין את הבעיתיות שבהם, מתוך הבנה ששינוי חד מידי עלול להסב לי נזקים גדולים יותר מאשר הבעיות שמצאתי בהחלטות העבר (שאמנם נראה לי לא היו כל כך גרועות אך לאט לאט אלמד לשפר אותם).
תודה רבה על השיתוף, כיף לראות שוותיקי הפורום מחבקים ומלמדים כל אחד שמבקש לדעת בלי לשפוט.

לגבי BANF הP/E נמוך מידי-13.65 ויחד עם תשואה של כ1.99%
בדיוק הבנתי שזה אכן מעט מחשיד, אני משער שהמחיר צנח ולכן שני הגורמים האלה הם כפי שהם (עדיין עובר את הסינון אבל מחשיד לחלוטין ואני נמנע)

ולגבי SEIC שהיתה מועמדת מצויינת אך מספר הצ'אודר שלה נמוך מ11 (8.9) ותשואת המניה נמוכה בטיפה מהתשואה הממוצעת.
אני לא חושב שמישהו כאן מייחס חשיבות לנוסחאות של האנשים האלו, האמת שאני בעצמי לא מכיר ולא מתעניין בעיקר עקב הקשבה למבינים ממני בפורום.. תשואת מניה? התכתב לתשואת דיבידנד? אם כן אתה אכן צודק

לכן היום אקנה את מניית הדיבידנד הראשונה שלי- AOS ב2,500$
אני איתך וקונה גם ב1040$ :)
 

e31

Member
הצטרף
2/2/24
רק אחרי שכתבתי את התגובה הקודמת ראיתי שפספסתי בינתיים כמה הודעות...

המלצה נוספת
עברו שבועיים מאז שהקובץ פורסם. אני מציע להגמיש פרמטרים שמושפעים ממחיר המנייה (בהנחה ומתכוונים לקנות עוד החודש)
אני עובד עם הסקריפט של מומו ככה שהנתונים אמורים להיות מעודכנים..

תשים לב שהיא חדשה יחסית בעולם הדיבידנדים אחרי שנים של התנגדות חריפה והיא עדיין מבצעת "טעויות של מתחילים" (כגון מלכודת דיבידנדים) שאני כבר הפקתי מהן לקחים לפני יותר מעשור.
לא מומלץ להסתמך על מתחילים כמקור ידע.
יש אתרים מעולים ללימוד התחום כגון אינווסטופדיה ועדיף להתמקד שם במקום במאמרים של בלוגרים.
תודה!
טוב לדעת את זה ואקח לתשומת ליבי. (האמת היו לי כמה חשדות על דברים שכתבה אבל לא מספיק מבוססים)
הבאתי את המאמר בעיקר בשביל הסברת המושגים הטובה שיש בו ואקח לתשומת ליבי לחשוד בהמלצות שלה.

תודה רבה על השיתוף, כיף לראות שוותיקי הפורום מחבקים ומלמדים כל אחד שמבקש לדעת בלי לשפוט.
ממש תודה רבה לכולם!

מה מחשיד ?
לא יודע אם מחשיד זו המילה אך פה בהמלצות קודמות דובר על זה שמחיר נמוך בקיצוניות יכול להעיד על בעיתיות שהמוסדיים הגדולים יודעים ואנחנו לא...
לא יודע אם לא הייתי מתגמש על זה אם זו היתה האופציה היחידה אבל אם יש לי אופציה יותר טובה, כרגע בתור התחלה אני מעדיף ללכת על הדרך עם הכי פחות סימני שאלה
 
הצטרף
14/1/23
(אולי אתה לא חושב שזה מחשיד כי המספרים עדיין עוברים סינון
אם היא עוברת את הסינון, אז היא עוברת את הסינון.
אם זה מחשיד, אז צריך לחשב מחדש את הפרמטרים לסינון עד שזה לא יהיה מחשיד ברגע שהיא עוברת
 

SIN

Well-Known Member
הצטרף
12/12/16
אני לא יודע בדיוק למה הכוונה במילה מחשיד אבל מבחינת BANF:
יחס חלוקה נמוך מאוד + חוב ששואף ל-0 שמשאיר לה הרבה מאוד מרחב תמרון (אלה שולי ביטחון שאני מאוד אוהב לראות בחברות שאני משקיע בהם), פחות גורמים לי לחשוד בהקשרי יציבות/חלוקת הדיבידנד.

גם אם נניח ומחירה ירד, לא הייתי מגדיר תשואה של 2% (ביחס לכל מדד ייחוס) כחשודה.
 

e31

Member
הצטרף
2/2/24
אני לא חושב שמישהו כאן מייחס חשיבות לנוסחאות של האנשים האלו, האמת שאני בעצמי לא מכיר ולא מתעניין
לפי מה שהבנתי זה מספר די פשוט שמחבר בין קצב הגדלת דיבידנד לתשואת דיבידנד ממוצעת ב5 שנים האחרונות.. לא חישוב מסובך מידי אלא סתם חיבור פשוט (תקנו אותי אם אני טועה). נראה לי די הגיוני לצורך אופטימליות של הבחירה.

תשואת מניה? התכונת לתשואת דיבידנד?
צודק,
טעות שלי.

אם היא עוברת את הסינון, אז היא עוברת את הסינון.
אם זה מחשיד, אז צריך לחשב מחדש את הפרמטרים לסינון עד שזה לא יהיה מחשיד ברגע שהיא עוברת
יפה, אהבתי את הדיוק במושגים. בהחלט עוזר בקבלת החלטות להגדיר ככה את הדברים.

יחס חלוקה נמוך מאוד + חוב ששואף ל-0 שמשאיר לה הרבה מאוד מרחב תמרון (אלה שולי ביטחון שאני מאוד אוהב לראות בחברות שאני משקיע בהם), פחות גורמים לי לחשוד בהקשרי יציבות/חלוקת הדיבידנד.

גם אם נניח ומחירה ירד, לא הייתי מגדיר תשואה של 2% (ביחס לכל מדד ייחוס) כחשודה.
מדהים. עוד דיוק שטוב לשמוע. התלבטתי לגבי זה ולכן גם כתבתי את זה שאני עוד לא מבין עד הסוף מתי זה מדליק לי נורה ומתי לא. באמת זה שופך קצת יותר אור- ותדיקו אותי אם לא הבנתי נכון- גם אם יש פרמטרים שעלולים להעיד קצת על חוסר יציבות במחיר המניה, בתור משקיעי דיבדנדים, הפרמטרים שמעידים על יכולת חלוקה גבוהה מכבים את הנורה כיוון שלא מעניין אותנו אם מחיר המניה ירד או יעלה בתווך הקרוב אלא רק שימשיכו לחלק ולהגדיל את הדיבדנדים, במיוחד אם הפרמטרים שמעידים על מחיר נמוך לא קיצוניים כמו תשואה שגבוה ממוצע המדד בפחות מפי 1.5. (מתי זה כבר כן קיצוני?) הבנתי אותך נכון?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
זה דפוס? חברות עושות את זה בכוונה? בכלל עשית לי סלט, אני מאוד מבולבל מהנתון של MR% ומרגיש שאני טוחן מים והוא חייב להיות שטותי :( ..
מהיכרות של החברות שיש לי בתיק (בסביבות ה40) הדפוס בגדול דיי קבוע. החודש שבו מגדילים, היום בחודש ליום האקס, והגדלה בכל דיבידנד חמישי
Mr מייצג בסה״כ את ההגדלה (או הקיטון) האחרון. אם חברה מגדילה כל רבעון, אז היחס ישווה בין כל רבעון. אם החברה מגדילה בכל דיבידנד חמישי, אז ביניהם
אם הוא שטותי או לא כל אחד מחליט לעצמו

תודה רבה על השיתוף, כיף לראות שוותיקי הפורום מחבקים ומלמדים כל אחד שמבקש לדעת בלי לשפוט.
ההתחלה מבלבלת, לא יודעים מה חשוב ולמה, ותהליך הלמידה הוא תמידי.
את הרכישות הראשונות שלי עשיתי בכסף קטן מאוד בשביל להתחיל לקבל תחושה ובטחון להמשך
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
מדהים. עוד דיוק שטוב לשמוע. התלבטתי לגבי זה ולכן גם כתבתי את זה שאני עוד לא מבין עד הסוף מתי זה מדליק לי נורה ומתי לא. באמת זה שופך קצת יותר אור- ותדיקו אותי אם לא הבנתי נכון- גם אם יש פרמטרים שעלולים להעיד קצת על חוסר יציבות במחיר המניה, בתור משקיעי דיבדנדים, הפרמטרים שמעידים על יכולת חלוקה גבוהה מכבים את הנורה כיוון שלא מעניין אותנו אם מחיר המניה ירד או יעלה בתווך הקרוב אלא רק שימשיכו לחלק ולהגדיל את הדיבדנדים, במיוחד אם הפרמטרים שמעידים על מחיר נמוך לא קיצוניים כמו תשואה שגבוה ממוצע המדד בפחות מפי 1.5. (מתי זה כבר כן קיצוני?) הבנתי אותך נכון?
אני נוהג להפריד בין פרמטרים שנגזרים ממחיר המניה (למשל תשואת דיבידנד) לבין פרמטרים שמעידים על חוסנה של החברה (למשל יחס חלוקת רווחים)
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
מהיכרות של החברות שיש לי בתיק (בסביבות ה40) הדפוס בגדול דיי קבוע. החודש שבו מגדילים, היום בחודש ליום האקס, והגדלה בכל דיבידנד חמישי
Mr מייצג בסה״כ את ההגדלה (או הקיטון) האחרון. אם חברה מגדילה כל רבעון, אז היחס ישווה בין כל רבעון. אם החברה מגדילה בכל דיבידנד חמישי, אז ביניהם
אם הוא שטותי או לא כל אחד מחליט לעצמו
אז שתי מקרים נפוצים:
חודש לפני יום האקס תהיה הגדלה בחלוקה ברבעון (Q4) וגם תהיה הגדלה בדיבידנד הבא שהוא Q1 של השנה החדשה?
ואז הMR% הוא Q1 לחלק Q4?
 

SIN

Well-Known Member
הצטרף
12/12/16
גם אם יש פרמטרים שעלולים להעיד קצת על חוסר יציבות במחיר המניה, בתור משקיעי דיבדנדים, הפרמטרים שמעידים על יכולת חלוקה גבוהה מכבים את הנורה כיוון שלא מעניין אותנו אם מחיר המניה ירד או יעלה בתווך הקרוב אלא רק שימשיכו לחלק ולהגדיל את הדיבדנדים, במיוחד אם הפרמטרים שמעידים על מחיר נמוך לא קיצוניים כמו תשואה שגבוה ממוצע המדד בפחות מפי 1.5. (מתי זה כבר כן קיצוני?) הבנתי אותך נכון?
לגבי המכבים - זה משהו שבסוף רק אתה והפסיכולוגיה שלך יכולים לענות עליו.
אתה צריך להחליט מה אצלך המשקל של כל פרמטר שמה שהכי חשוב הוא שאתה ישן טוב בלילה, בין אם זה יותר או פחות שמרני ממישהו אחר.
הפרמטרים שציינתי קודם , בעיני בלבד, לא מעידים על משהו חשוד במיוחד.

יחד עם זאת, אף אחד לא יודע את העתיד ולא יכול להבטיח שומדבר. ייתכן מאוד שבסופו של דבר מחיר נמוך מסמן משהו שאנחנו לא יודעים , והשוק יודע, שבתורו , עלול לפגוע בדיבידנד. תחת הדבר הזה אתה מנהל סיכון , והנחות עבודה - במקרה שלנו שולי ביטחון שאכן תחזיות השוק יתממשו, ובהינתן זה, האם אתה חי בשלום עם שולי הביטחון כפי שנראים מנתוני המניה.
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
תבחר 5 חברות שרירותיות מרשימת האלופות.
תבדוק מה היו תשעת חלוקות הדיבידנדים שלהן כדיבידנדים בודדים בפני עצמם.

מה אתה רואה שם?

ני מאוד מבולבל מהנתון של MR% ומרגיש שאני טוחן מים והוא חייב להיות שטותי :( ..
הוא באמת שטותי.
לוקחים את הדיבידנד שהוגדל, מחלקים בדיבידנד שהיה לפניו ומחסירים את "הקרן" (1.00) בשביל לקבל את הגדילה (0.00 כאשר שתי הספרות שאחרי הנקודה הן הגדילה באחוזים).

חלוקת דיבידנד מFCF 30%
מה ממוצע יחס החלוקה מהתזרים החופשי של החברות בשוק?
איך אתה יודע ש-30% זה טוב?
אולי רוב החברות מחלקות רק 10% וזו מחלקת המון כך שהיא פחות גמישה לשינויים בשוק?

ביחס חלוקת הרווחים כבר בדקו את הדברים לפני שהגיעו ל-60%.
מה המספר המתאים עבור יחס חלוקה מהתזרים החופשי?

צפי גדילה מספק מאוד של יותר מ8 (לפי האקסל זה 8, 8% מהשנה שעברה כן?)
כן.

בתור התחלה החלטתי שאני בינתיים לא מזיז שום השקעה שיש לי כרגע בשום מקום עד שאסגר ב100% על דרך שאני שלם איתה לחלוטין לכן בינתיים אשקיע רק כספים שלא מושקעים בשום מקום וללכת צעד צעד על מנת לבנות את האסטרטגיה שלי כמה שיותר בצורה שמתאימה לי.
בחירה מאוד חכמה לדעתי.

הP/E נמוך מידי-13.65 ויחד עם תשואה של כ1.99% זה עלול לעורר נורת הזהרה מסויימת
מכפיל רווח נמוך בפני עצמו אינו מהווה בעיה כי הוא יכול להתקבל גם מזינוק ברווחים וגם מירידה במחיר המניות.
תשואת דיבידנד של 1.99% בתנאי השוק של היום היא לדעתי עדיין סבירה (פחות מפי-1.5 מהמדד) וזה מראה שהמכפיל הנמוך לא התקבל בגלל מחיר מניה נמוך באופן מחשיד כך שזה מנטרל את ה-"חצי דגל בפוטנציאל" של המכפיל הנמוך.

אם היה כאן שילוב של תשואת דיבידנד גבוהה (יותר מפי-1.5 או אפילו פי-2 מהמדד) אז אני הייתי בורח.

מספר הצ'אודר שלה נמוך מ11 (8.9)
אני ממליץ בחום להימנע מהתבססות על מספרים מומצאים של אנשים אחרים בתהליך קבלת ההחלטות.

הבנה ששינוי חד מידי עלול להסב לי נזקים גדולים יותר מאשר הבעיות שמצאתי בהחלטות העבר
תובנה מעולה.
הרבה מאוד אנשים מפספסים אותה :)

אולי המוסדיים מכרו אותה וזו הסיבה לנתונים האלה?
תשואת הדיבידנד לא גבוהה מספיק בשביל להצביע על ירידה דרסטית במחיר המניות שנגרמת ממכירה של המוסדיים.

בהמלצות קודמות דובר על זה שמחיר נמוך בקיצוניות יכול להעיד על בעיתיות שהמוסדיים הגדולים יודעים ואנחנו לא...
נכון - אני לא מזהה את המצב הזה בנתונים שהוצגו.
תזכור: מדובר בחברה בודדת ולכן אנחנו מצפים מהמוסדיים לתמחר אותה כ-"השקעה יותר מסוכנת מהמדד" ולכן זה תקין שתשואת הדיבידנד תהיה יותר גבוהה מהמדד.
השאלה היא בכמה תשואת הדיבידנד יותר גבוהה מהמדד וכאן התשובה היא ב-42%.
באופן אישי זה לא תמחור שמטריד את מנוחתי וממש לא מגלם מכירה המונית של המוסדיים.

לפי מה שהבנתי זה מספר די פשוט שמחבר בין קצב הגדלת דיבידנד לתשואת דיבידנד ממוצעת ב5 שנים האחרונות.. לא חישוב מסובך מידי אלא סתם חיבור פשוט (תקנו אותי אם אני טועה). נראה לי די הגיוני לצורך אופטימליות של הבחירה.
זו נוסחה טיפה יותר מתוסבכת שכוללת מספרים שממציאה בחר באופן שרירותי ואינם גמישים בתנאי שוק משתנים.
זה כמו לקבוע נוסחה לתשואת הדיבידנד במצב השוק של היום בסגנון: "רק חברות עם תשואת דיבידנד בין 1.4% ל-2.1%" ולהשתמש בה כשתשואת הדיבידנד של המדד תעמוד על 10%...

הנוסחאות ששורדות תנאי שוק משתנים הן נוסחאות יחסיות בסגנון "רק חברות עם תשואת דיבידנד בין המדד לפי-1.5 מהמדד".
כשתשואת הדיבידנד של המדד היא 1.4% נקבל את אותה הנוסחה: "רק חברות עם תשואת דיבידנד בין 1.4% ל-2.1%"
כשתשואת הדיבידנד של המדד תהיה 10% נקבל נוסחה שונה באופן מהותי: "רק חברות עם תשואת דיבידנד בין 10% ל-15%"

בעולם אידאלי הייתי הרבה יותר חכם כשכתבתי את תכנית העבודה של תיק דיבידעת והייתי מגדיר את כל הקריטריונים באופן יחסי.
במציאות לא עשיתי זאת וזו הייתה טעות.

הפרמטרים שמעידים על יכולת חלוקה גבוהה מכבים את הנורה כיוון שלא מעניין אותנו אם מחיר המניה ירד או יעלה בתווך הקרוב
זה טיפה יותר מורכב כי אין לנו גישה למידע בזמן אמת על הפרמטרים שמעידים על יכולת חלוקה גבוהה.
* הדיבידנד מעודכן פעם ברבעון
* הרווחים מעודכנים רק בפרסום דו"חות
וכדומה.
הדבר היחיד שמתעדכן "בין לבין" זה מחיר המניה.
אם התחולל שינוי מהותי במחיר המניה "בין לבין" אבל לא התחולל במקביל שינוי מהותי דומה במחירי שאר המניות זה אומר שמשהו קרה בחברה הזו ספציפית שהבריח הרבה מאוד כסף חכם אבל הציבור הרחב עדיין לא קיבל "עדכון" למספרים שאנחו מתבוננים בהם.
מצב אי-הוודאות הזה הוא מצב שאני מנסה להימנע ממנו ככל הניתן.

מתי זה כבר כן קיצוני?
החלטה אישית.
אני בחרתי להגביל את עצמי לפי-1.5 בשביל לקחת מרווח ביטחון מהנקודה של פי-2 שהתבררה ב-2008 ככל כך בעייתית.
יש לא מעט אנשים שלא מסכימים איתי בהקשר הזה.

הגדלה בכל דיבידנד חמישי
רביעי :)
חלוקת דיבידנד מוגדל => חלוקה של שלושה דיבידנדים זהים => חלוקת דיבידנד מוגדל => חלוקה של שלושה דיבידנדים זהים.

חודש לפני יום האקס תהיה הגדלה בחלוקה ברבעון (Q4) וגם תהיה הגדלה בדיבידנד הבא שהוא Q1 של השנה החדשה?
לא כל כך הבנתי את המצב המתואר.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
תבדוק מה היו תשעת חלוקות הדיבידנדים שלהן כדיבידנדים בודדים בפני עצמם.

מה אתה רואה שם?
374

-למה דווקא 9 אחרונות?
-בשנת 2022 אפשר להגיד שהDGR היה 0 (אותו הדיבידנד) / או 1?

חלוקת דיבידנד מוגדל => חלוקה של שלושה דיבידנדים זהים => חלוקת דיבידנד מוגדל => חלוקה של שלושה דיבידנדים זהים.
אבל למה? מה אני יכול ללמוד מכך על הDGR של חברה ובהכרח על MR%?

לא כל כך הבנתי את המצב המתואר.
נבע עקב אי הבנה שלי לדעתי..
 

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20
-למה דווקא 9 אחרונות?
גם הגדלה אחת בשנתיים תתן דיבידנד גדול יותר בכל שנה.

שנה א
רבעון 1: 1 דולר
רבעון 2: 1 דולר
רבעון 3: 1 דולר



שנה ב
רבעון 3: 1 דולר
רבעון 4: 1.1 דולר

סה״כ דיבידנד בשנה א: 4 דולר
סה״כ דיבידנד בשנה ב: 4.1 דולר

רצף ההגדלה נשמר.

אם תקרא את ההערות בקובץ של ג׳סטין תראה שזה מופיע שם
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
-למה דווקא 9 אחרונות?
מספר שרירותי שמכסה לפחות 2 הגדלות דיבידנד :)

-בשנת 2022 אפשר להגיד שהDGR היה 0 (אותו הדיבידנד) / או 1?
מה המספר שרשום בטבלה?
*רמז: בכל רבעון יש מספר נפרד*

שאלה טובה.
אני אנסה להתעמק בה אחרי שאני אבין מדוע אנשים נוטים להתחיל ללכת עם רגל ימין.
אל תחכה יותר מדי :)

מה אני יכול ללמוד מכך על הDGR של חברה ובהכרח על MR%?
ה-DGR וה-MR הם נוסחאות מתמטיות שמשתמשות במספרים הללו.
תציב את המספרים בנוסה ותקבל את התוצאה.

כשיש לך משוואה של X:Y = Z ואז נותנים לך את X ואת Y אז אתה יכול ללמוד מכך מה שווה Z.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
רצף ההגדלה נשמר.

אם תקרא את ההערות בקובץ של ג׳סטין תראה שזה מופיע שם
רצף ההגדלה הוא 0.1 מהדוגמה שלך אני מניח?
ואז אני עושה 4.1 לחלק 4 ואני מקבל 1.025, את התוצאה אני מעלה בחזקת 2 בגלל שעברו שנתיים?
ואני מניח שאתה מדבר על חברה B באקסל? האם חברה C היא נפוצה באלופות (כי הוא כתב שפחות)? האם נעדיף חברה מסוימת לפי דפוס חלוקתה?

מה המספר שרשום בטבלה?
*רמז: בכל רבעון יש מספר נפרד*
377

אני לא מבין..

אל תחכה יותר מדי :)
אני לא מחכה :rolleyes:.. בשביל לקנות ירקות צריך להיכנס למחסן..
 
למעלה תחתית