דיבידנדים בדולרים והוצאות בשקלים

  • פותח הנושא koko
  • פורסם בתאריך

koko

Member
הצטרף
10/10/22
כשהתזרים גדל בדולרים אבל מצטמק בשקלים - מה עושים?
אני קורא דעות לכאן ולכאן לאן היחס ילך והמסקנה שלי היא שאי אפשר לחזות את זה.
איך מנהלים את הסיכון של היחלשות מתמשכת של הדולר מול השקל?
 
הצטרף
14/1/23
קוקה קולה בישראל מרוויחה בשקלים.
גם פרוקטור אנד גמבל.
גם ג'ונסון אנד ג'ונסון.

הן ממירות לדולרים ומשלמות לנו.

יופי.
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
כשהתזרים גדל בדולרים אבל מצטמק בשקלים - מה עושים?
האם אתה בשלב שהתזרים משמש להוצאות מחיה?
אם כן, לענ"ד אין יותר מדיי מה לעשות חוץ מלנהל תקציב יותר הדוק
אם לא, 'מזינים' את הפסיכולוגיה שגם השקעה אלטרנטיבית (למשל במדדים, הפנסיה שצמודה לSP500 וכו') גם הצטמקה, כך שאין טעם להיכנס לפאניקה


איך מנהלים את הסיכון של היחלשות מתמשכת של הדולר מול השקל?
אם אתה ממשיך להפקיד את אותו סכום בכל חודש אזי אתה מקבל יותר יחידות באותה כמות של שקלים ואז הפסיכולוגיה שלך מתחזקת
אם צריכים תקציב יותר הדוק (כמו שכתבתי למעלה) ולכן אתה מפקיד פחות שקלים לתיק - אתה 'מזין' את הפסיכולוגיה שה'אינפלציה' של שקל-דולר גרמה שאתה מקבל את אותה תמורה כמו בעבר

בנוסף, אתה יכול לבחון אפשרויות 'לניצול' המצב של דולר נמוך. למשל, חופשות לחו"ל, רכישת אונליין וכו'

** אני ניסיתי כאן להביא חיזוק לצד הפסיכולוגי שב"ה עובד אצלי, בתקווה שזה יוכל לעזור גם לך ולאחרים...
 
נערך לאחרונה ב:

koko

Member
הצטרף
10/10/22
אחדד את השאלה:
נכון יש סיכון שחברה בתיק תפסיק לחלק דיבידנד?
אז אפשר למשל לקנות מספיק חברות כדי שהתיק יוכל לספוג x הפסקות חלוקה.

אז נכון יש סיכון שהדולר יגיע ל2 שקל?
איך מנהלים את הסיכון הזה?
בנתיים מה שאני מבין מכם זה:
1. אין מה לעשות
2. אין סיכון
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
אם כן, לענ"ד אין יותר מדיי מה לעשות חוץ מלנהל תקציב יותר הדוק
זה בדיוק הסיכון שהוא מתייחס אליו
לא הבנתי
מה שהצעתי - (לנשום, לקרוא, להמשיך ללמוד ו)לחזק את הפסיכולוגיה שזה לא באמת סיכון

אני חושב שלעולם אי אפשר לתכנן ולנהל סיכונים כי יכול להיות שיהיה יותר מ2 חברות שפושטות את הרגל ואז איך תנהל את הסיכון הזה?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
אני חושב שלעולם אי אפשר לתכנן ולנהל סיכונים כי יכול להיות שיהיה יותר מ2 חברות שפושטות את הרגל ואז איך תנהל את הסיכון הזה?
תשאף לזה שהתזרים מכל חברה בתיק יהיה דומה (לא על חשבון איכות)
גם אם 2 חברות יפסיקו לחלק, זה לא מחייב שהתזרים הכולל שלך יפגע ביחס לשנה הקודמת
(נניח בשנה 1 50 חברות שמשלמות כל אחת 100, ובשנה 2 יש לך 48 חברות שמשלמות כל אחת 105)
 

koko

Member
הצטרף
10/10/22
מה שהצעתי - (לנשום, לקרוא, להמשיך ללמוד ו)לחזק את הפסיכולוגיה שזה לא באמת סיכון
הבנתי שאתה טוען שזה לא באמת סיכון. לא הבנתי למה אתה חושב ככה, אשמח אם תסביר.

אני חושב שלעולם אי אפשר לתכנן ולנהל סיכונים
יש הבדל בין לנהל סיכון ולהעלים סיכון.
אתה יכול לחצות את הכביש ברמזור ירוק ועדיין יש סיכוי שתידרס, אבל אם תחצה באדום הסיכוי להידרס יהיה יותר גבוה.
באותה מידה אתה יכול לפזר את התזרים על פני מספר חברות כמו שלופטי הסביר ואז הסיכון של פיחות בתזרים קטן.
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
יש הבדל בין לנהל סיכון ולהעלים סיכון.
התכוונתי לנהל את כל הסיכונים, לא חושב שהתיק שלך עמיד ל 5 חברות שפושטות רגל בשנה
איך אתה מנהל את הסיכון הזה?
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
הבנתי שאתה טוען שזה לא באמת סיכון. לא הבנתי למה אתה חושב ככה, אשמח אם תסביר.
כנראה שהניסוח שלי כנראה לא היה מדויק, זה לא שאין סיכון בכלל.

אנסה בכל זאת וגם להוסיף על מה שכבר נאמר:
א. אתה משקיע לטווח ארוך – הדולר-שקל נע בין תקופות של התחזקות וחולשה, כרגע הוא בחולשה ויכול להיות שהתהפך
ב. תיק ההשקעות כבר מתמודד באופן חלקי בזמן שאתה מחזיק הרבה חברות אמריקאיות (במיוחד גלובליות) שמרוויחות חלק ניכר מההכנסות שלהן במטבעות שונים, כולל שקלים (כמו שציינו לגבי קוקה קולה, P&G וכו'). זה לא גידור מושלם, אבל זה מקטין את החשיפה הטהורה לדולר.

בסופו של דבר, אי אפשר "להעלים" את סיכון המט"ח לגמרי בלי לוותר על היתרונות של תיק דיבידנדים אמריקאי איכותי (צמיחה + דיבידנדים עולים). אפשר רק לנהל אותו – דרך פיזור, המשך השקעה עקבית, ושמירה לא לסטות מהדרך.

אגב, גם אלו שיציעו לך "תוציא את הכסף ותשים מתחת לבלטות ותעלים את הסיכון" לא יפתור את הבעיה כי אתה ממשיך לצרוך מוצרים שחלקם מתומחרים לפי שערי מטח

אז בינתיים אני מציע שנחזק את הפסיכולוגיה והבטחון בדרך שהחלטנו ללכת כדי שנוכל לישון טוב בלילה
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
מגדיל את מספר החברות בתיק
מצוין ואם תגדיל את סך ההשקעה הכוללת גם הפיחות בדולר לא ישנה לך כהוא זה.
מה שהתכוונתי להגיד שכמה שהתיק יותר גדול ומפוצל ככה פחות ישנה דברים
או לחיות בפחות הוצאות בחודש
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15

אני קורא דעות לכאן ולכאן לאן היחס ילך והמסקנה שלי היא שאי אפשר לחזות את זה.
זו גם דעתי.

איך מנהלים את הסיכון של היחלשות מתמשכת של הדולר מול השקל?
בו ונבהיר משהו שנראה לי שאינו ברור לרוב האנשים שאני נתקל בהם:
היחלשות הדולר מול כל המטבעות (כמו שקרה לאחרונה) שקולה למשבר פיננסי והיא משפיעה על הכל (מחירי המניות בשקלים, הדיבידנדים בשקלים וכו') ואין לנו דרך אמתית להתגונן מפניו למעט הימנעות מהתשואות של ההשקעה כשאין משברים (או להיות נביא שיודע את העתיד כמובן).
היחלשות הדולר מול השקל בלבד (קרי: כל המטבעות נחלשו מול השקל) לרוב מנוטרלת ע"י עלויות ייבוא זולות יותר שבטווח הלא-מיידי יתורגמו למחירים זולים יותר (או לחזרת יחסי המטבעות לקדמותם).

איך מנהלים את הסיכון של היחלשות מתמשכת של הדולר מול השקל?
לאורך זמן זה חסר משמעות.
בטווח הקצר זה מצריך התאמות בהתנהלות השוטפת.

יש סיכון שהדולר יגיע ל2 שקל?
איך מנהלים את הסיכון הזה?
קודם מבינים שמדובר בשני סיכונים שונים:
1. רק הדולר ירד לעומת השקל והגיע ל-2 שקל (כלומר, הדולר ירד ביחס לכל המטבעות ועכשיו הרווחים מכל העולם מייצרים יותר רווחים דולריים ביחס לעבר)
2. כל המטבעות ירדו לעומת השקל והדולר כדוגמה הגיע ל-2 שקל (כלומר, הרווחים של החברות בכל העולם התכווצו ביחס לשקל)

המקרה הראשון מהווה פגיעה זמנית עד שהחברות יתרגמו את עודף הרווחים הזרים לעודף רווחים דולריים ומשם לעודף דיבידנדים ולאיזון המקורי.
המקרה השני יותר בעייתי מבחינת המשקיע אבל מבחינת הצרכן פתאום כל מוצרי הייבוא עולים פחות כך שעלות הצריכה יורדת (כמובן שיש כוחות אינפלציה לא קשורים שמשפיעים על הכיוון השני וזה לא קשור לשינויי המטבעות).

מצוין ואם תגדיל את סך ההשקעה הכוללת גם הפיחות בדולר לא ישנה לך כהוא זה.
יש הבדל דרסטי בין להגדיל את כמות החברות (לוקחים מיליון ומחלקים ב-100 חברות לעומת 50 חברות) לבין להגדיל את כמות הכסף המושקע (משקיעים 2 מיליון במקום מיליון).

כמובן שעדיף להשקיע 2 מיליון במקום מיליון אבל גם עם 2 מיליון אתה תהיה יותר עמיד עם 100 חברות לעומת 50 כך שזה לא מזיק בפני עצמו (כמובן שישנו קושי למצוא כמות כזו גדולה של חברות איכותיות בפרק זמן נתון).
 

koko

Member
הצטרף
10/10/22
מקבל את עניין המשבר העולמי עקב היחלשות כללית של הדולר.
בקשר לירידת מחירים לצרכן הישראלי - אני מכיר שהתמסורת בין התחזקות השקל לבין ירידת מחירים היא נמוכה מאוד, בגלל שהשוק הישראלי מאוד ריכוזי. למעט דברים ספציפים כמו אלקטרוניקה.
 
למעלה תחתית