עדיין אני כמעט בטוח שלא אמכור בפאניקה בשעת משבר גדול
אתה מודע לכך שזה משפט שרוב האנשים שמכרו במהלך המשברים ההיסטוריים אמרו לעצמם ולאחרים לפני המשברים, נכון?
אין לי שמץ של מושג אם אתה תהיה מהרוב שימכור או מהמיעוט שלא.
בכל מקרה הנזק האמתי לא נגרם ממכירה במשבר אלא מחוסר השקעה בנכסים עם פוטנציאל תשואה גדול יותר מלפני המשבר וגם אחריו.
תבצע למשל את החישוב הבא על פני השקעה של 30 שנה:
* מצד אחד תחשב מה יהיה השווי הכולל של אדם שמרוויח 10% בשנה מתיק תיאורטי של 100% מניות ללא מס.
* מצד שני תחשב מה יהיה השווי הכולל של אדם שרק 50% מכספו מרוויח 10% בשנה ו-50% נותרים מרוויחים 4% בשנה (גם כאן נניח ללא מס).
עכשיו תניח שהאדם הראשון הפסיד 50% מהונו בשנה ה-30 - האם יש לו יותר או פחות מחברו?
היסטורית הנזק מהירידות בשוק היה שולי לעומת הנזק מחוסר השתתפות בשוק ועל זה נאמר:
Time in the market is more important than
timing the market
החלפת אות אחת משנה את הכל...
מה דעתך על קניית אופציות PUT רק לצורך הגנה חלקית במשבר גדול כדי שהשינה תהיה קצת יותר טובה
אני לא מבין איך לקנות כרטיס לוטו אמור לעזור לישון טוב בלילה.
בשביל שזה יצליח אתה צריך ששלושה הנחות יתקיימו
ביחד - מספיק שאחת אינה מתקיימת ואתה כבר גורם לעצמך נזקים:
הנחה ראשונה: אתה צריך לקנות את האופציה בתאריך הנכון - לפני שהשוק מבין שיהיה משבר בשביל שמחירה לא יזנק בהתאם
הנחה שניה: אתה צריך לקנות אופציה שפוקעת אחרי התאריך הנכון - אחרי שהשוק תיקן את כל הירידות וחזר למחיר שהמניות היו בו לפני שרכשת את האופציה
הנחה שלישית: אתה צריך לא להיכנע לרגשות ולמממש את האופציה/מניות בדרך בניסיון לתזמן את השוק
שתי ההנחות הראשונות מצריכות כדור בדולח אמין וההנחה השלישית מצריכה רובוט חסר רגשות - אני לא רואה את עצמי מצליח בזה.
אגב האם במשברים הדוט קום והסאבפריים המניות שעמדו בקריטריונים שלך כדי להיכלל בתיק מניות דיבידנד המשיכו לשלם דיבידנדים כרגיל ולא הקטינו אותו כך שמשקיע במניות דיבידנד שלא עובד נאלץ למכור גם חלק מהקרן לצורכי מחיה ?
אתה מוזמן לבדוק זאת על בסיס ההנחות שלך והקריטריונים שלך בהינתן נתוני העבר שזמינים לכולנו.
הבורסה לא עשתה מכירה כפויה של הנכסים לפני שהחובות יהיו גבוהים יותר ?!
לא תמיד זה אפשרי - כמו במקרים של פברואר 2018 ומרץ 2022.
לפעמים הנזק נגרם מחוץ לשעות המסחר (בעיקר כשמדובר בחוזים עתידיים ואופציות כמו שאתה רוצה להכניס לתיק שלך).
יש כל כך הרבה דברים לא ידועים בהתנהגות של אופציות שאפילו המומחים הגדולים נופלים בהם.
תחפש למשל בגוגל karen super trader או אייל גולדשטיין.
יש עוד המון דוגמאות לאנשים שחשבו שהם יותר חכמים מכולם ומבינים הכל רק בשביל לגלות בדיעבד שמה שהם חשבו שהם יודעים היה שגוי (כדרך אגב כשמדובר בהימורים עם אופציות גם אני נפלתי לתוך הקבוצה הזו).
אשמח לקישור/ים הרלוונטים בפורום.
יש הרבה מאוד מידע מחוץ לגבולות הפורום שלי
אם אני למשל מוכר אופציית CALL(X) וקונה אפוציית CALL(X+?) אז אני יכול להגביל במדוייק את ההפסד המקסימלי שלי לא ?
תיאורטית כן, מעשית לעומת זאת כבר היו אנשים שחטפו בראש כי הם עשו זאת.
גם יצר תאוות הבצע שלי נראה לי נמוך משל האינדיבידואל הממוצע, אני חיי מבחירה ברמת חיים נמוכה משל כל מכרי ולא מרגיש כמעט שחסר לי דבר.
יצר תאוות הבצע לא בא לידי ביטוי בדרך חיים אלא בניסיון להשיג בקלות דברים שאין תיעוד לאנשים אחרים שהצליחו להשיג אותם.
אם מישהו טוען שהוא מצליח להרוויח עם אופציות אז תנסה להשיג ממנו שלושה מספרים:
1. מה התשואה הממוצעת שלו באחוזים על כל פוזיציה (זה כולל גם רווחים וגם הפסדים)
2. כמה זמן לוקח לו לסגור את הפוזיציה
3. כמה זמן הוא כבר עושה זאת
כשיהיו בידיך המספרים הללו אתה תוכל להשתמש במחשבון ריבית-דריבית ולראות כמה כסף צריך להיות לו בחשבון האישי שלו.
אם המספר שאתה מגיע אליו הוא יותר גדול מהעושר של האיש העשיר בעולם אז יש לך רמז לא רע למה לעשות עם המידע שהוא מספק...
יצא לי לשמוע לא מעט הרצאות וסמינרים מאנשים שלפי המספרים שהם סיפקו צריכים להיות יותר עשירים מסך העושר של 500 האנשים העשירים בעולם ועדיין הם ניסו למכור לי קורס ב-4 ספרות...