מניות BRO ו- BMI

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20
שלום לכם ידידיי,
בשל ירידת המחיר 2 המניות הנ"ל נכנסו לי החודש לסינון.
בהסתכלות קרה הן עומדות בקריטריונים שלי (וגם בקריטריונים של דיבידעת), אבל כך היה גם לBF-B ביולי 2024 ותראו איפה היא היום...
בקיצור הגרף הנופל של שתיהן קצת גורם לי לדז'ה-וו, ולא מתחשק לי שוב לתפוס סכין נופלת לאחר ירידות של מעל 40% בשנה האחרונה.

מה דעתכם?
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
לגבי bmi, אותי שיכנע יחס חלוקת רווחים נמוך בשילוב עם חוב אפסי
גם אם השנה האחרונה פחות טובה, שכבות הגנה אלה אמורות לסייע
בהכרזה הבאה הם אמורים להגדיל, נחכה בסבלנות
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
שתי חברות באות B? נשמע כמו התחלה של פורטפוליו Billionaire... ;)

וברצינות, אם הנתונים נראים טוב על הנייר ואתה עדיין חושש תחקור לעומק כדי להבין מדוע הם ירדו לאחרונה, האם זה סנטימנט או משהו בעסק ששבור?
אחרי שתבין, תשאל את עצמך האם זה משהו שעלול לפגוע לך בתזרים בטווח הארוך

אני כמו @לופטי שמתי לב לנתונים הטובים 'על הנייר' של BMI, אבל גם לי אין מושג מה יקרה בעתיד אם זו סכין נופלת או הזדמנות רק הזמן יגיד...
לכן לפי דעתי הפיזור משחק תפקיד מאוד חשוב בתיק
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
לגבי BF.B לא ראיתי שהם פגעו בדיבידנד מאז יולי 2024.
האם אתה צופה או ששמעת שהולכים לקצץ את הדיבידנד?

דיברתי עליה כאן לפני כחודשיים
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
היה דיבור באפריל לגבי מיזוג אבל המו״מ קרס
אם יהיה מיזוג בעתיד אולי יעשה טוב למשקיעים ואז יתברר שההשקעה ביולי 2024 יצאה מוצלחת :)
ראה למשל את ADM שמאז הרעש שהיה עליה על "בישול מספרים" בדוחות, עדיין ממשיכה לחלק דיבידנדים ולאחרונה גם עברה קפיצה קלה במחיר

נכון שהשאיפה היא להחזיק כמה שפחות WBAים, VFCים למניהם ויותר PHים, אבל אישית מהסתכלות על התיק בכללותו במקום על כל חברה בצורה פרטנית יכול מאוד לעזור לישון טוב בלילה

בנתיים לא פגעו בדיבידנד, אבל העלו אותו רק ב1.99% בפעם האחרונה.
לצערנו יש עוד חברות שהעלו בפחות מ-4%
 

SIN

Well-Known Member
הצטרף
12/12/16
אני התרשמתי גם מהנתונים הפיננסיים החזקים של BMI, אין לי מושג האם סכין נופלת או לא, אבל אם היא שומרת על משקל דומה לאחרות, תזכור שהתיק לוקח בחשבון נפילה של 2 חברות בשנה ועדיין צמיחה.
מה גם, שתשואת הדיבידנד שלה, על הנייר לפחות, לא מראה סיכון מהותי בשלב זה.
 

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20
מכיוון שבמחיר הנוכחי (בערך 124$) הרגשתי לא כל כך בנוח, מכרתי 3 אופציות על BMI במחיר של 115$ עם פקיעה בתאריך 18 ביוני. קיבלתי 840$, כך שהמחיר האמיתי יהיה בסביבות 112$ למניה, שזה כבר מחיר שהרגיש לי יותר נוח. אם יצליח אשמח, אם לא אז לא נורא. נראה מה יהיה חודש הבא. במקביל רכשתי גם מניות BANF.
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
מכיוון שבמחיר הנוכחי (בערך 124$) הרגשתי לא כל כך בנוח, מכרתי 3 אופציות על BMI במחיר של 115$ עם פקיעה בתאריך 18 ביוני. קיבלתי 840$, כך שהמחיר האמיתי יהיה בסביבות 112$ למניה, שזה כבר מחיר שהרגיש לי יותר נוח. אם יצליח אשמח, אם לא אז לא נורא. נראה מה יהיה חודש הבא. במקביל רכשתי גם מניות BANF.
מה עם bro?
 

Pink panther

Well-Known Member
הצטרף
1/10/20
BRO עם יחס חוב קצת גבוה יחסית לחברת ביטוח, ויש לי אחזקה דיי גדולה בסקטור הפיננסי אז העדפתי לגוון בסקטור. במידה והאופציה תתממש זו רכישה בכמעט 35K$. אז לא נשאר לי עוד כסף פנוי. אם BRO תשאר אטרקטיבית חודש הבא כנראה שארכוש אותה.
 

משקיען

Member
הצטרף
7/5/25
האמת שאין לי כוח לעשות מחקר עומק.. למישהו יש הסבר לירידות של BMI?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
מבחינתי: ירידות לא מוסברות ==> לא מתקרב.
כשאני לא רוצה לחקור (ברירת מחדל מבחינתי) אז אני פשוט לא מתקרב.
לא ראיתי שאתה שם את זה בשום שיקול בקניות החודשיות, זה משהו חדש?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא ראיתי שאתה שם את זה בשום שיקול בקניות החודשיות, זה משהו חדש?
זה בדיוק השיקול בכל פעם שאני נמנע מרכישת חברה עם תשואת דיבידנד גבוהה.
ממש לא חדש, עוד לפני הקמת הבלוג ותיק דיבידעת.
 

moshe

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
מבחינתי: ירידות לא מוסברות ==> לא מתקרב.
כשאני לא רוצה לחקור (ברירת מחדל מבחינתי) אז אני פשוט לא מתקרב.
אני הבנתי שמבחינתך אתה לא מתקרב ל BMI כי יש שם ירידות לא מוסברות, שאלתי אם זה משהו חדש אז כתבת:

זה בדיוק השיקול בכל פעם שאני נמנע מרכישת חברה עם תשואת דיבידנד גבוהה.

אז שאלתי איך זה מתחבר ל BMI שמצד אחד יש לה ירידות לא מוסברות אבל מצד שני

מבחינתי אין בעיה עם 1.3% בתנאי השוק של היום.
מקווה שברור
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני הבנתי שמבחינתך אתה לא מתקרב ל BMI כי יש שם ירידות לא מוסברות
לא אמרתי זאת מעולם.
אני לא מתקרב לחברות שהדיבידנד שלהן מתומחר בצורה נמוכה באופן קיצוני ביחס לשוק ואתה יכול לראות זאת במאמרי הרכישה השונים שבהם התייחסתי לתשואות דיבידנד גבוהות ביחס ל-SP500.

הירידות לא מעניינות אותי במיוחד, תמחור הדיבידנד כן.
 
למעלה תחתית