מניית TROW

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
קניתי ב 100, ירד ל 50, אני יודע שהיסטורית זה יחזור ל 100
ידעת את זה גם על קודאק כשהיא ירדה ל-50 ומאז ירדה ל-0?
מה לגבי אנרון, גם שם ידעת?
וליהמן ברודרס?

הפיזור כולו, לא כל אחת באופן פרטני
אנשים לא מסתכלים על הפיזור כולו אלא על הפרט.
תשים לב - בפורום "שאלות על מניות" כל הדיונים הם על הפרט ולא על המכלול.

אנשים מוכרים ב 50.
למה ? מה ההגיון ?
מוח הלטאה שלנו פועל לפי רגש, לא לפי היגיון.
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
למה אנשים מקבעים הפסדים ?
קניתי ב 100, ירד ל 50, אני יודע שהיסטורית זה יחזור ל 100 ואז יעלה עוד, גרף המניות עולה לאורך 100 השנים האחרונות (הפיזור כולו, לא כל אחת באופן פרטני)
ואולי לא? ראה t ו wbd
אני מנחש שכשרואים שהשווי מתכווץ מנסים להציל את מה שנשאר
 
הצטרף
14/1/23
ידעת את זה גם על קודאק כשהיא ירדה ל-50 ומאז ירדה ל-0?
מה לגבי אנרון, גם שם ידעת?
וליהמן ברודרס?
קודאק - 2012
אנרון - 2001
ליהמן - 2008

גם אם שלושתן היו בפורטפוליו שלי, הכולל 30 חברות, וכולו ירד ל 50%, מה ההגיון למכור ?
מה הרוויח מי שמכר את כל הפורטפוליו הצולל שלו ו"הציל" חצי ממה שהיה לו בכל אחת מהחברות הללו ?
ואולי לא? ראה t ו wbd

אני מנחש שכשרואים שהשווי מתכווץ מנסים להציל את מה שנשאר
אבל אתה לא באמת מציל, אתה מקבע הפסד ואז קונה שוב כשהשוק עלה כבר חזרה...
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
מה ההגיון למכור ?
מוח הלטאה שלנו פועל לפי רגש, לא לפי היגיון.
אל תבלבל בין תיאוריה למציאות.

מה הרוויח מי שמכר את כל הפורטפוליו הצולל שלו ו"הציל" חצי ממה שהיה לו בכל אחת מהחברות הללו ?
למשל:
* הוא לא התגרש
* הור הצליח לישון בלילה
* הוא הרגיש יותר טוב עם עצמו בנקודת המכירה

אתה מקבע הפסד ואז קונה שוב כשהשוק עלה כבר חזרה...
מתי קנית שוב את:
קודאק - 2012
אנרון - 2001
ליהמן - 2008
?
 
הצטרף
14/1/23
מתי קנית שוב את
כל מי שמוכר כל פעם ש "הבורסה מתרסקת, מכרתי ב 30% הפסד, איזה מזל שיצאתי"
וחודשיים אחרי "הבורסה עלתה, קניתי ב 70% שנשארו לי, וזה רק ימשיך לעלות עכשיו, סמוך עלי"
אנשים מפסידים כסף, כל הזמן,
קונים ביוקר, מוכרים בזול.

עכשיו כשה s&p500 שבר שיא חדש,
אני מניח שחצי מדינה קונה ומספרת בשישי בערב למשפחה איך גם הם רוכבים על הגל וקנו בדיוק עכשיו כי זה "הדבר", יותר טוב מ NFT :)
וימכרו בדיוק עוד שנה, כשהכל יתפרק לרגע וירד ב 20%...
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
כל מי שמוכר כל פעם ש "הבורסה מתרסקת, מכרתי ב 30% הפסד, איזה מזל שיצאתי"
וחודשיים אחרי "הבורסה עלתה, קניתי ב 70% שנשארו לי, וזה רק ימשיך לעלות עכשיו, סמוך עלי"
אנשים מפסידים כסף, כל הזמן,
קונים ביוקר, מוכרים בזול.
"הפסיכולוגיה של המשקיע, מבוא למתחילים":

נ.ב.
בגרף התעלמו מדיבידנדים, במציאות המצב טיפה יותר טוב אבל זה ממחיש לא רע את הפסיכולוגיה.
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
אני אפסיד 100 כדי לא לשלם 20 ? לא הגיוני
לפי נקודת המבט שלי - הפסדתי כבר 100 גם אם לא מימשתי.
כעת יש לי אפשרות לשלם 20 או לא לשלם 20 (פחות עמלת 2 פעולות: מכירה וקניה חזרה של החברה/ות המופסדת/ות)

שים לב שכנראה אני מתייחס למשקיעים טיפה יותר מתוחכמים שבאותה שנה רוצים לממש רווחים ולשלם עליהם פחות מס ע"י פעולת מכירה של ההפסדים שיש להם "על הנייר" (ומיד אח''כ לרכוש חזרה)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני אפסיד 100 כדי לא לשלם 20 ? לא הגיוני
מאוד הגיוני לאנשים שמנסים לא לשלם מיסים בלי להבין שהם פוגעים בעצמם (ויש הרבה יותר כאלו ממה שדימיינתי).

לפי נקודת המבט שלי - הפסדתי כבר 100 גם אם לא מימשתי.
אני מכיר באופן אישי מישהי שגרמה לעצמה הפסד מכוון בשביל שהיא תוכל להזדכות עליו בדו"ח השנתי.
היא חשבה שהיא גאונית שדפקה את המערכת, אני לא הבנתי איך להפסיד כספים שהיא מלכתחילה לא הייתה מפסידה זה "גאוני"...
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
אני מכיר באופן אישי מישהי שגרמה לעצמה הפסד מכוון בשביל שהיא תוכל להזדכות עליו בדו"ח השנתי.
היא חשבה שהיא גאונית שדפקה את המערכת, אני לא הבנתי איך להפסיד כספים שהיא מלכתחילה לא הייתה מפסידה זה "גאוני"...
זה שונה ממה שאני התכוונתי, להבנתי שאלו כאן מדוע יש אנשים שממשים הפסדים, ללא קשר לסוג התיק (תזרים, שווי או מסחר יומי)
אני ציינתי את הדבר הבא: במקרה שיש כבר רווח שיש עליו חבות מס, יש אנשים שיעדיפו לממש הפסד כדי להפחית את חבות המס, ומייד אח"כ לרכוש שוב את החברה המופסדת. במילים אחרות - מימוש הפסד לצורך הפחתה של חבות המס.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
אני ציינתי את הדבר הבא: במקרה שיש כבר רווח שיש עליו חבות מס, יש אנשים שיעדיפו לממש הפסד כדי להפחית את חבות המס, ומייד אח"כ לרכוש שוב את החברה המופסדת. במילים אחרות - מימוש הפסד לצורך הפחתה של חבות המס.
ואני הוספתי שאני מכיר באופן אישי מישהי שגרמה לעצמה להפסד שלא היה לה רק בשביל שהיא לא תשלב מס על הרווח שהיה לה.
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
ואני הוספתי שאני מכיר באופן אישי מישהי שגרמה לעצמה להפסד שלא היה לה רק בשביל שהיא לא תשלב מס על הרווח שהיה לה.
איך גורמים להפסד עם המחירים נקבעים ע"י השוק והם לא בשליטתי?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
איך גורמים להפסד עם המחירים נקבעים ע"י השוק והם לא בשליטתי?
משלמים יותר ממה שצריך "בהתנדבות" ואז יש הפסד שלא היה קודם לכן :)
לא צעד חכם במיוחד, עדיף לא לנסות ללמוד ממנו...
 

mraines

Active Member
הצטרף
30/10/20
היום מניה בסקטור רובין הוד בכותרות עם עלייה ברווחים, יתכן שישפיע על trow
 

מומו

Well-Known Member
הצטרף
12/2/19
משלמים יותר ממה שצריך "בהתנדבות" ואז יש הפסד שלא היה קודם לכן :)
לא צעד חכם במיוחד, עדיף לא לנסות ללמוד ממנו...
היגיון עקום בעיניי, וכנראה ישר בעיני אחרים שמבצעים זאת, העיקר הפסיכולוגיה...

היום מניה בסקטור רובין הוד בכותרות עם עלייה ברווחים, יתכן שישפיע על trow
בע"ה שתשפיע על TROW שפע של שטרות ירוקים... :)
 
למעלה תחתית