LOW

הצטרף
14/1/23
אז בוא ננסה להתבסס
הנה:
KO volume 12,746,821
Selina volume 3,517,903 שליש, לחברה שבשוק רבע שעה, לא מחלקת דיבידנד והשווי שלה נחתך מ 40$ ל 0.36$ למניה, והווליום הוא שליש מקוקה קולה....
והנה JNJ 8,739,082 volume
על כל דולר שהגדולים שמים על selina הם שמים שניים על JNJ.
יציבות ? דיבידנד ? שנים בשוק ?
נאדה מין נאדה, כסף מהיר והימורים
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
1.1 דיבידנד נוכחי (על כל מניה שאתה מחזיק תקבל 1.1$) (עמודה K)
1.05 דיבידנד קודם (על כל מניה שאתה מחזיק קיבלת 1.05$ (עמודה O)
אז שינוי בדיבידנד הוא דיבידנד נוכחי חלקי הקודם לו? לא צריך להעלות כאן בחזקה כמו בחישוב dgr? בעצם לא חושב, באיזו תקופת זמן אבדוק את זה..
מלבד זה תודה רבה על ההמחשה, מובן.

החברה הגדילה את הדיבינד ב 4.76% ושמרה על יחס חלוקת רווחים של 33. למה?
-מתי ראית את ההגדלה הזו? התכוונת לפגיעה בדיבידנד של 4.76%?
-(נגיד והייתה העלאה של 4.76%) זה אומר שיחס חלוקת הרווחים היה צריך לעלות כתוצאה מההגדלה הזו? ואם כן, הוא לא עלה בגלל? (תשובות אפשריות כמובן ברור לי שזה לא 100%).

האם היא יודעת שיהיה לה קשה לשמור על ההעלאות הגדולות שהיו בעבר?
והאם היא הסיקה את זה, זה אומר שהיא תרצה להקטין את יחס חלוקת הרווחים? איך השאלה שלי מתקשרת לשאלה הקודמת בהקשר זה.

תראה את הדיווח של Q3/23
ירידה במכירות, %עלות המכר דיי דומה, אבל הייתה *התייעלות* (לכאורה. לפי המספרים) בהוצאות התפעול שהצילו את הרווח התפעולי
2M$ פחות במזומן לעומת התקופה המקבילה

כאמור יהיה מעניין לראות את הדיווח לסוף השנה...
דבר ראשון, תודה על ההפנייה לדוח של חברה, אני מאוד רוצה ללמוד לקרוא דוחות כאלה.
-אני רואה שעמודות הsales כולן על 100%, היכן אתה רואה שהחברה ירדה במכירות?
-איזו עמודה מייצגת את עלות המכר? cost of sales? מה לדוגמה המספר 13,580 אומר לי בעמודה זו?
-את ההתייעלות הזו, היכן אתה רואה ול-מה אתה משווה?


תודה רבה על השאר!
 

סטרבו

Well-Known Member
הצטרף
23/4/18
KO volume 12,746,821
Selina volume 3,517,903 שליש, לחברה שבשוק רבע שעה, לא מחלקת דיבידנד והשווי שלה נחתך מ 40$ ל 0.36$ למניה, והווליום הוא שליש מקוקה קולה....
והנה JNJ 8,739,082 volume
על כל דולר שהגדולים שמים על selina הם שמים שניים על JNJ.
יציבות ? דיבידנד ? שנים בשוק ?
המוסדיים הגדולים לא נוגעים עם מניות עם שווי שוק כזה קטן.
1. הם יעיפו את המחיר למעלה בשניה.
2. הרווח שלהם יהיה מניאטורי לכתחילה.
תחשוב שאלה חברות שמנהלות מיליארדי וטריליוני דולרים.

לגבי הvolume זה רק אומר כמה מניות החליפו ידיים ליום, ז"א האם המניה סחירה בדכ. אם תמצא למי למכור אותה כשתרצה.
לא אומר מי החליף או למה.
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
אז שינוי בדיבידנד הוא דיבידנד נוכחי חלקי הקודם לו? לא צריך להעלות כאן בחזקה כמו בחישוב dgr? בעצם לא חושב, באיזו תקופת זמן אבדוק את זה..
מלבד זה תודה רבה על ההמחשה, מובן.
תלוי מה אתה רוצה לבדוק...
במקרה הזה רצינו לראות כמה השתנה הדיבידנד הנוכחי מהקודם

-מתי ראית את ההגדלה הזו? התכוונת לפגיעה בדיבידנד של 4.76%?
-(נגיד והייתה העלאה של 4.76%) זה אומר שיחס חלוקת הרווחים היה צריך לעלות כתוצאה מההגדלה הזו? ואם כן, הוא לא עלה בגלל? (תשובות אפשריות כמובן ברור לי שזה לא 100%).
זו לא פגיעה
שים לב שבחילוק של 1.1/1.05 יוצא לך מספר גדול מ1. לכן זה גידול. אם היה יוצא קטן מ1 אז זו הייתה פגיעה
ההגדלה לזכרוני הייתה איפשהו בקיץ אבל אתה מוזמן לבדוק את זה :)
אם הרווחים נשארים כמו שהם והדיבידנד גדל אז יחס הרווחים קטן. אם הרווחים עלו פי 20 אז יחס הרווחים יורד. בכל אופן כבר למדת שהרווח כמו שהאדם הסביר מכיר לא בהכרח אומר משהו על הרווח כמו שחברה מכירה בו (היה לנו דיון על זה לא מזמן...)

והאם היא הסיקה את זה, זה אומר שהיא תרצה להקטין את יחס חלוקת הרווחים? איך השאלה שלי מתקשרת לשאלה הקודמת בהקשר זה.
אין לי מושג... אבל עובדתית אתה רואה שהדיבידנד עלה בפחות מבעבר

-אני רואה שעמודות הsales כולן על 100%, היכן אתה רואה שהחברה ירדה במכירות?
-איזו עמודה מייצגת את עלות המכר? cost of sales? מה לדוגמה המספר 13,580 אומר לי בעמודה זו?
-את ההתייעלות הזו, היכן אתה רואה ול-מה אתה משווה?
נהוג לציין את העלויות % מהמכירות
למשל עלות המכר כמספר היא לא אומרת הרבה. אבל עלות המכר ב% היא דומה כ66% והרווח הגולמי כ 34%. עלות המכר הן העלויות הישירות שקשורות למכירות (למשל שכ"ע של העובדים בסניף בסיאטל)
ה"התייעלות" (בכוונה במרכאות) אני רואה בהוצאות התפעוליות וביתרה התפעולית שעלתה מ 11% ל14% (עד לסוף הרבעון השלישי). למה במרכאות? כי אני לא יודע מה בדיוק השתנה בהוצאות הנהלה וכלליות. לא התעמקתי בדו"ח ובדיווחים. יכול להיות שיש לזה פירוט בדוח המלא
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
DGR 5Y 19.3
DGR 3Y 24.1
DGR 1Y 16.1

אני יכול לשאול את עצמי מה קרה פה, אני חושב שזה מעט מחשיד.
אני עדיין לא רואה את 10.

הנתונים הללו אומרים שהם בגדול הגדילו את הדיבידנד בקצב של 15-20 אחוזים בשנה בממוצע עם הגדלה גדולה באופן חריג לפני 2-3 שנים.

למה בדיוק מקבל תזרים מופחת? כי האופציה השניה שלי היא לקנות את הקרן?
האלטרנטיבה היא תמיד לרכוש את המדד ולקבל את מה שהוא נותן.
כמובן שעם המדד מגיעה גם התנודתיות של התזרים ושאר הבעיות שיש בקרנות מחקות מדד...

אני לא חושב ששאלתי, למה לא לקנות את SPY ב1000$ בדיוק כמו כל מנית דיבידנד אחרת? אני יודע לענות לעצמי על כך חלקית, צריך חיזוק..
1. רוב האנשים לא מבינים מה ההבדל בין תיאוריית חיקוי השוק המפוזר בצורה פאסיבית לבין רכישת קרן שמחקה מדד אקטיבי בצורה לא כל כך מפוזרת.
2. המדד לא מחלק תזרים יציב וגדל גם כשהשוק פורח כך שכל מי שהמטרה שלו היא לקבל תזרים יציב וגדל לא ישיג אותה (תחשוב על בעל דירה להשקעה שכל חודש הדייר מחליט כמה לשלם שכר דירה בלי לשאול את בעל הבית).

יש עוד המון חסרונות בחיקוי המדד בדרך הנהוגה בשוק אבל זה לא רלוונטי לעניינינו.

אתה רוצה לספר לי שתשואת דיבידנד נמוכה מהמדד היא פחות יציבה בדיוק כמו תשואת דיבידנד גבוהה מהמדד?
הפוך :)

אתה חושב שבפועל זה באמת מתקיים כיום? תמיד?
תמיד.
מה הסיכוי שלי בתור פרט למצוא את חברה במחיר סביר שהשוק לא עלה עליה ותמחר אותה בהתאם?
למה אתה צריך למצוא אותה בתור פרט?
למה לא לסמוך על השוק הרחב שיתמחר אותה בהתאם ולרכוש את החברות המעולות שתומחרו במחיר סביר כגון החברות שעולות בסינונים שלנו עם תשואת דיבידנד דומה למדד?

זה ברור.. אבל האם תרכוש חברה שמאוד מוצאת חן בעיניך במכפיל רווח שגבוה פי 2 מהמדד? אם כן, למה?
אם שאר התנאים מתאימים ואין לי אלטרנטיבה יותר טובה אז בהחלט.
הסיבה שכן היא כי אני מעדיף להשקיע כשיש לי הון זמין להשקעה ואין לי כוונה ו/או רצון לנסות לתזמן רכישות.

לאורך זמן ארוך (10, 20, 30 שנה)
אני תמיד מגחך כשאנשים מגדירים "זמן ארוך" בפחות מדור כשאנחנו בפועל מדברים על השקעות בין-דוריות (ירושה, "עד גיל פנסיה ואז עוד 20-30 שנה" וכו').
20-30 שנה זה מבחינתי המינימום ל-"זמן ארוך" וגם שם קשה לבלוע את זה.

לדוגמא, גם PEP וגם KO וגם JNJ נמצאות כרגע עם תשואה של יותר מפי 2 מתשואת המדד, אז זה הופך אותן לחברות לא יציבות ?
זה הופך אותן לחברות שאני מעדיף לא לרכוש היום.
חברה יכולה להיות יציבה ועדיין לחתוך את הדיבידנד.

אנחנו (אני) מחפשים פיזור של הכי יציבות בים שלפעמים מאד סוער. זה לא מבטיח שהן לא יחוו סערות גדולות גם כן, זה רק מבטיח שהסיכוי שלהן לשרוד סטטיסטית יהיה גדול יותר. כנראה.
זה לא אומר שאני אלך להשקיע רק בספינות ש-"בדיוק נכנסות לסערה" במקום בספינות שמפליגות בים שקט בקצה השני של הגלובוס.

אשמח ללמוד מה הקשר של הנתון צמיחה העתידי בהשפעת יחס חלוקת הרווחים.
אם חברה הרוויחה 100 דולר וחילקה 10 דולר כדיבידנד, מה יחס חלוקת הרווחים שלה?
אם רווחי החברה גדלו ב-5% והדיבידנד הוגדל ב-50%, מה יחס חלוקת הרווחים החדש שלה?

רווחי החברה גדלו במעט, הדיבידנד הוגדל המון - האם יחס חלוקת הרווחים החדש עובר את הסינון שלך או שלא?

אנחנו מצפים שהיא תנסה לשמור על כך לאורך זמן?
כן.
תשים לב שאנחנו לא מצפים שהיא תשמור על רצף הגדלת הדיבידנד כמו של המדד אלא מעליו :)

נניח שהמדד הגדיל את הדיבידנד ב-6% ומחירו גם עלה ב-6% כך שתשואת הדיבידנד נשארה זהה.
נניח שהחברה הגדילה את הדיבידנד ב-10%.
בכמה אחוזים מחיר החברה צריך לעלות בשביל שתשואת הדיבידנד שלה תשאר זהה כמו מה שקרה למדד?

האם זה בכלל אינטרס של חברה להיות בעלת תשואת דיבידנד זהה למדד?
לא של החברה, כן שלנו כמשקיעים.
אנחנו רוצים לדעת שהשוק חושב שהדיבידנד יציב וצפוי להגיע בזמן (קרי: תשואת הדיבידנד לא גבוהה מדי) ושהמניה לא יקרה באופן מוגזם כשאנחנו רוכשים עוד (קרי: תשואת הדיבידנד לא נמוכה מדי).

קשה לי להאמין שמנכ״ל חברה יהיה גרידי למדד
זה בגלל שזה לא בשליטתו.
תזכור:
תשואת דיבידנד זו תוצאה של פעולת חשבון ולא נתון של החברה.
למנכ"לים ולדירקטורים יש שליטה אך ורק על גובה הדיבידנד בדולרים והם מכריזים עליהם בכל רבעון בממוצע.
לשוק יש שליטה אך ורק על מחיר המניות והוא "מכריז" עליו כל מילישניה.
תשואת הדיבידנד זה חלוקה של הדיבידנד (שידוע במשך כמה חודשים ללא שינוי) במחיר המניה (שמשתנה כל כמה מילישניות).

גם אם הדירקטוריון והמנכ"ל יחליטו שהם "רוצים תשואת דיבידנד של 2%" אז בפגישה שלהם הם:
1. ישבו מול המחשבון ויזינו את "מחיר המניה" העדכני
2. יחלקו אותו בתשואה שהם רוצים לחלק
3. יגלו שהמחיר השתנה בזמן שהם לחצו על הכפתור "=" במחשבון ויחזרו ל-#1
אין להם סיכוי להגיע לסכום דיבידנד רצוי בצורה הזו...

תנסה לתקן את העליה הזו או באמצעות buyback של המניות שלה או בכך שהיא תחלק פחות דיבידנד ($)?
אם השוק לא מאמין בה אז גם אם היה לה כסף לרכישה עצמית היא כבר השתמשה בו וביצעה רכישה עצמית ואחרי שנגמר הכסף השוק הוריד את המחיר שוב כי הוא לא מאמין בה.
כאן אנחנו חוזרים שוב לבעיה עם הרכישות העצמיות - החברות מבצעות אותן כשיש להן כסף (כשיש כסף השוק מתמחר מחיר מניה גבוה) ומפסיקות כשהכסף נגמר (ואז השוק מתמחר מחיר מניה נמוך כי "אין כסף").

למה לדעתך? מה הסיבה שהכסף הגדול מעדיף חברות אחרות?
הם יודעים משהו שאני לא יודע לגבי ההווה של החברה והציפיות העתידיות שלהם מהחברה.
אני לא מוכן לסכן כספים חדשים בשביל לגלות אם הם צודקים/טועים ואם הציפיות העתידיות שלהם יתממשו או לא.

הכסף הגדול התרגל לזיקוקים, חברות כמו selina ו wework שמבטיחות להם תשואות חלומיות ושווי שוק של מיליארדים עם 0 אחיזה במציאות. שיום אחרי שהונפקו לציבור, הבעלים מוכרים את המניות והציבור גוסס לאורך זמן. Selina היתה שווה מיליארד פלוס והיום סביב 36 מיליון. ו softbank שהם ענקיים ובטח לא טיפשים, הפסידו עם wework את התחתונים...
הכסף הגדול חמדן, מהמר ואין לו סבלנות לראות כמו באפט ומאנגר, ריבית דריבית עוד 25 שנה.
הכסף הגדול רוצה תוצאות עוד שעה.
ובסביבת ריבית עולה, כשמקבלים 4% ו 5% בבנק, הם חייבים להבטיח למשקיעים שלהם כסף מהיר. ו1.9% תשואת דיבידנד בחברת מים במרכז ארה"ב זה סקסי ומוכר כמו מצות יום אחרי פסח. מזין, אבל מי יקנה ?
כל מה שאמרת נכון, הוא פשוט מתאר את הכסף הטיפש ולא החכם :)

אז בוא ננסה להתבסס :)
קשה לספק טיעונים מול תחושות..
לא תמיד יש ביסוס עובדתי.
גם כשיש ביסוס עובדתי לא תמיד יודעים למצוא אותו.
גם כשיודעים למצוא את הביסוס העובדתי לא תמיד יודעים להציג אותו.
גם כשיודעים להציג את הביסוס העובדתי לא תמיד הצד השני מבין אותו.
גם כשהצד השני מבין את הביסוס העובדתי לא תמיד הצד השני יסכים איתו.

מה יצא לנו מכל הברדק?
שכל אחד יעשה כרצונו :)

לא צריך להעלות כאן בחזקה כמו בחישוב dgr? בעצם לא חושב, באיזו תקופת זמן אבדוק את זה..
אתה יכול להעלות בחזקה.
במקרה הזה התקופה הארוכה היא: 1
התקופה הקצרה היא: 1
נחלק ארוכה חלקי קצרה: 1/1 = 1
נעלה בחזקת 1.
מה יצא?
-(נגיד והייתה העלאה של 4.76%) זה אומר שיחס חלוקת הרווחים היה צריך לעלות כתוצאה מההגדלה הזו?
לא בהכרח - תלוי מה קרה לרווחים.

יש לך משתנה עם שלושה נעלמים:
הגדלת דיבידנד
הגדלת רווחים
יחס בין דיבידנד לרווחים

נתנו לך נתון עבור נעלם בודד: הגדלת הדיבידנד.
לא נתנו לך נתונים על שאר הנעלמים: הגדלת הרווחים והיחס שבין הדיבידנד לרווחים.

עד שלא תקבל לפחות עוד נתון אחד משני הנעלמים הנותרים אתה לא יכול לדעת מה קרה לאף אחד מהם.

והאם היא הסיקה את זה, זה אומר שהיא תרצה להקטין את יחס חלוקת הרווחים?
גם כאן: יחס חלוקת הרווחים הוא תוצאה של חישוב מתמטי ולא נתון בפני עצמו.
לחברה יש רווחים בגובה E
החברה מחליטה על חלוקת דיבידנד בגובה D
יחס חלוקת הרווחים הוא תוצאה של חישוב מתמטי שבו מחלקים את D ב-E.

אם החברה יודעת שה-E התכווץ היא יכולה להקטין את D באותה העוצמה ובכך היחס יישמר.
מצד שני היא יכולה לבחור לא להקטין את D ואפילו להגדיל אותו ובכך היחס יתכווץ.

החברה שולטת על D ולא על היחס באופן ישיר.

המוסדיים הגדולים לא נוגעים עם מניות עם שווי שוק כזה קטן.
1. הם יעיפו את המחיר למעלה בשניה.
2. הרווח שלהם יהיה מניאטורי לכתחילה.
תחשוב שאלה חברות שמנהלות מיליארדי וטריליוני דולרים.
+1

אם הרווחים נשארים כמו שהם והדיבידנד גדל אז יחס הרווחים עולה
יחס הרווחים קטן.

אם הרווחים עלו פי 20 אז יחס הרווחים יורד
רק אם הדיבידנדים לא עלו פי-20 ומעלה :)
 

לופטי

Well-Known Member
הצטרף
30/12/20
לא תמיד יש ביסוס עובדתי.
גם כשיש ביסוס עובדתי לא תמיד יודעים למצוא אותו.
גם כשיודעים למצוא את הביסוס העובדתי לא תמיד יודעים להציג אותו.
גם כשיודעים להציג את הביסוס העובדתי לא תמיד הצד השני מבין אותו.
גם כשהצד השני מבין את הביסוס העובדתי לא תמיד הצד השני יסכים איתו.

מה יצא לנו מכל הברדק?
שכל אחד יעשה כרצונו :)
:)

יחס הרווחים קטן.


רק אם הדיבידנדים לא עלו פי-20 ומעלה :)
תודה על התיקון והדיוק:)
 
הצטרף
14/1/23
לגבי הvolume זה רק אומר כמה מניות החליפו ידיים ליום
זה אומר שעל כל שתי מניות של JNJ היציבה והמחלקת, נמכרה מניה של Selina...
זה אומר שהשוק לא חכם או מחפש יציבות.
לא תמיד יש ביסוס עובדתי.
גם כשיש ביסוס עובדתי לא תמיד יודעים למצוא אותו.
גם כשיודעים למצוא את הביסוס העובדתי לא תמיד יודעים להציג אותו.
בסוף היום זה שוק, יש בו הכל מהכל והחוקיות משתנה לפי מתמטיקה, פסיכולוגיה, פחד, חמדנות, טפשות ולמידה. הכל מהכל.
כל אחד בודק את רף הסיבולת שלו, את החמדנות מול הפחד ובדרך כלל, מייצר לעצמו צידוקים ורציונל בדיעבד :)
תחי הטיטאניק !
 

סטרבו

Well-Known Member
הצטרף
23/4/18
ה אומר שעל כל שתי מניות של JNJ היציבה והמחלקת, נמכרה מניה של Selina...
זה אומר שהשוק לא חכם או מחפש יציבות.
אני מסכים עם העיקרון. לדעתי, השוק לא יודע-כל ואפשר למצוא הזמדנויות שהשוק מפספס.
במקרה הזה, אני חולק עליך בכבוד. העובדה שמניה מחליפה ידיים, לא אומרת לך מי החליף ואיך.
גם אם אני ואתה נסגור עסקה זה ירשם בספרים, אז זה נחשב מוסדיים או לא?
אז במקרה של סלינה כשאנחנו כבר יודעים שמוסדיים לא משקיעים בה, אז כמעט בוודאות מדובר בספקולנטים ומשקיעים זעירים.
במקרה של jnj אם המחיר לא זז באופן דרסטי, אלה לרוב אנשים כמוני כמוך שקונים ומוכרים או משקיע קטן שמתקן פוזיציה לפה או לשם.
מי שמזיז באופן דרסטי (ברמה של אחוזים) את המחיר של החברות הגדולות זה כמעט רק מוסדי שיוצא או נכנס.
 
הצטרף
14/1/23
מי שמזיז באופן דרסטי (ברמה של אחוזים) את המחיר של החברות הגדולות זה כמעט רק מוסדי שיוצא או נכנס
לחלוטין
אני פשוט מנסה להבין, למה המוסדיים ברחו כטענת דעת, לפי אחוז תשואת הדיבידנד מחברות יציבות כהגדרתי, כמו,
,CINF, ATO, KO, JNJ, PEP וכל שאר אלו שמחלקות מעל 30 שנה, מגדילות וכו וכו שהתשואה שלהן מעל פעמיים המדד.

זה אומר שהמון חברות לא יציבות ? או אולי שהדרך שלנו לבדוק יציבות היום צריכה עדכון ?
 
נערך לאחרונה ב:

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
שים לב שבחילוק של 1.1/1.05 יוצא לך מספר גדול מ1. לכן זה גידול. אם היה יוצא קטן מ1 אז זו הייתה פגיעה
הבנתי תודה.
אז הכוונה שלך היא שהגדילה האחרונה הייתה נמוכה משמעותית מהגדילות הדו-ספרתיות של השנים האחרונות? אבל (!), אם מדובר בגדילה של 4.76% לרבעון, אני מניח שזה מסתדר הגיוני, לא כך?
-אם היה יוצא לי נניח 0.0842 כתוצאה של חילוק הדיבידנדים (עוד לפני שהחסרתי אחד), המספר הזה בייצוג ״אחוזי״ יהיה -8.42

בכל אופן כבר למדת שהרווח כמו שהאדם הסביר מכיר לא בהכרח אומר משהו על הרווח כמו שחברה מכירה בו (היה לנו דיון על זה לא מזמן...)
אני לא הבנתי עד הסוף את הכוונה? מניח שאזכר ישר שאבין את נושא הדיון..

אני עדיין לא רואה את 10.
dgr 10y 20.3.
היא ידעה להציג לאורך כל העשור הגדלות דו ספרתיות של הדיבידנד שלה. מה זה אומר על החברה? האם היא שואפת לכך? האם רוב החברות שואפות לעשות את המשקיעים שלה מאושרים עי הגדלת קצב הדיבידנד? או שישנן כאלו שעושות אותי מאושר בדרכים אחרות?

15-20 אחוזים בשנה בממוצע עם הגדלה גדולה באופן חריג לפני 2-3 שנים.
-אתה קורא לdgr 3y (24.1) הגדלה חריגה? מדוע? בגלל שההבדל בין השנה האחרונה לשלוש האחרונות בdgr היה -1.24 בייצוג עשרוני? חישבתי נכון?
-איך חישבת את הממוצע? חיברת את 3 הdgr's וחילקת ב3? לא חושב.. מבלבל טיפה מפני שאנחנו מדברים כאן על תקופות של שנים..

יש עוד המון חסרונות בחיקוי המדד בדרך הנהוגה בשוק אבל זה לא רלוונטי לעניינינו.
אלמד עליהם בהזדמנות.. תודה.

אז תשואת דיבידנד יותר בטוחה מתשואה גבוהה? זה די ברור.. או שלא?
מה האינטרס של חברה להיות עם תשואת דיבידנד נמוכה מהמדד?
האם לרוב היא תשאף להתקרב לתשואת המדד?

למה אתה צריך למצוא אותה בתור פרט?
למה לא לסמוך על השוק הרחב שיתמחר אותה בהתאם ולרכוש את החברות המעולות שתומחרו במחיר סביר כגון החברות שעולות בסינונים שלנו עם תשואת דיבידנד דומה למדד?
אז תמיד השוק יקדים אותי ויתמחר את החברה בהתאם למצב רוח שלו?

הסיבה שכן היא כי אני מעדיף להשקיע כשיש לי הון זמין להשקעה ואין לי כוונה ו/או רצון לנסות לתזמן רכישות.
מקרה לצורך הדגמה: החברה הזאת פשוט מדהימה, אבל יקח לה 20-30 להרוויח את המחיר שאני משלם עליה בבורסה, איך הנתון הזה יכול לנחם אותי?..

-מחיר מניה הוא 40$, מכפיל רווח הוא 20, לחברה יקח 20 שנה לייצר 40$?! מה התהליך שהיא עוברת בייצור הכסף הזה?

אם חברה הרוויחה 100 דולר וחילקה 10 דולר כדיבידנד, מה יחס חלוקת הרווחים שלה?
אם רווחי החברה גדלו ב-5% והדיבידנד הוגדל ב-50%, מה יחס חלוקת הרווחים החדש שלה?

רווחי החברה גדלו במעט, הדיבידנד הוגדל המון - האם יחס חלוקת הרווחים החדש עובר את הסינון שלך או שלא?
-יחס חלוקת הרווחים הראשוני הוא 10.
-רווחי החברה החדשים הם 100 * 1.05 = 105$, הדיבידנד קפץ ל15$, יחס חלוקת רווחים חדש: 15.75.
(השתמשתי בנוסחה במחשבון ברשת, מה הנוסחה לחישוב יחס חלוקת רווחים? דיבידנד לחלק לרווח?)
-יחס חלוקת הרווחים החדש עובר את הסינון, למה לא? ממתי יחס של פחות מ16 לא עובר (אם אנחנו מדברים על המציאות ולא תיאורטית)?

בכמה אחוזים מחיר החברה צריך לעלות בשביל שתשואת הדיבידנד שלה תשאר זהה כמו מה שקרה למדד?
גם ב10%. והעלאה של 10% במחיר מניה זה נדיר ופחות נפוץ מהעלאה של 6% (אני שואל?), לכן הגדלת החברה תהיה משתלמת יותר?

אנחנו רוצים לדעת שהשוק חושב שהדיבידנד יציב וצפוי להגיע בזמן (קרי: תשואת הדיבידנד לא גבוהה מדי) ושהמניה לא יקרה באופן מוגזם כשאנחנו רוכשים עוד (קרי: תשואת הדיבידנד לא נמוכה מדי).
אזי אני יכול להסיק ש:
-כאשר השוק חושב שתשואת הדיבידנד גבוהה מדי ולא צפויה הוא יתמחר את המניה במכפיל נמוך ולהפך. נכון?
-כאשר תשואת הדיבידנד נמוכה זה אומר שהמניה יקרה באופן מוגזם? מניח שההפך? אני די מבולבל כאן במסקנות..
-אני רוצה להבין, השוק: אנשים רגילים, לא בהכרח מנתחי חברים מקצוענים, עליהם אני צריך לסמוך כאשר זה מגיע לידי ביטוי לבטיחות וגובה הדיבידנד?
-האם לאורך ההיסטוריה התאגדה קבוצת אנשים והחליטה: בוא נקנה המון מניות של החברה הזו, נמכור את כל המניות של החברה הזו לאו דווקא -ממניע לעזור לי להבין האם המניה מתומחרת כערכה (+-)?

זה בגלל שזה לא בשליטתו.
תזכור:
תשואת דיבידנד זו תוצאה של פעולת חשבון ולא נתון של החברה.
למנכ"לים ולדירקטורים יש שליטה אך ורק על גובה הדיבידנד בדולרים והם מכריזים עליהם בכל רבעון בממוצע.
לשוק יש שליטה אך ורק על מחיר המניות והוא "מכריז" עליו כל מילישניה.
תשואת הדיבידנד זה חלוקה של הדיבידנד (שידוע במשך כמה חודשים ללא שינוי) במחיר המניה (שמשתנה כל כמה מילישניות).

גם אם הדירקטוריון והמנכ"ל יחליטו שהם "רוצים תשואת דיבידנד של 2%" אז בפגישה שלהם הם:
1. ישבו מול המחשבון ויזינו את "מחיר המניה" העדכני
2. יחלקו אותו בתשואה שהם רוצים לחלק
3. יגלו שהמחיר השתנה בזמן שהם לחצו על הכפתור "=" במחשבון ויחזרו ל-#1
אין להם סיכוי להגיע לסכום דיבידנד רצוי בצורה הזו...
אני בהחלט זוכר וזה מאוד ברור לי, תודה רבה!

אם השוק לא מאמין בה אז גם אם היה לה כסף לרכישה עצמית היא כבר השתמשה בו וביצעה רכישה עצמית ואחרי שנגמר הכסף השוק הוריד את המחיר שוב כי הוא לא מאמין בה.
כאן אנחנו חוזרים שוב לבעיה עם הרכישות העצמיות - החברות מבצעות אותן כשיש להן כסף (כשיש כסף השוק מתמחר מחיר מניה גבוה) ומפסיקות כשהכסף נגמר (ואז השוק מתמחר מחיר מניה נמוך כי "אין כסף").
-אז מחיר החברה נשאר למטה כי השוק לא מאמין בחברה וביכולת שלה (בהנחה שמדובר על חברה המחלקת דיבידנד) לייצר דיבידנד שזהה לתשואת השוק ולהגדיל אותו בהתאם וגם כי לחברה אין מזומן פנוי לבצע buyback?
-איך אפשר להרים את החברה הזו מעלה (חוץ מלהתמנות למנכ״ל שלה ולפעול לטובת המשקיעים?).

אותו דבר.. תודה.

אם החברה יודעת שה-E התכווץ היא יכולה להקטין את D באותה העוצמה ובכך היחס יישמר.
מצד שני היא יכולה לבחור לא להקטין את D ואפילו להגדיל אותו ובכך היחס יתכווץ.
החברה משאירה פחות מקום לתמרון ולכן היחס מתכווץ לטובת הדיבידנד?

החברה שולטת על D ולא על היחס באופן ישיר.
ברור לחלוטין, תודה.


מלבד זה, דובר כאן על גופים מוסדיים והכסף הגדול, מה הקשר לרכישת מניות שכאלו? על מה, למה ואיך זה משפיע על המניה, החברה ועל הרוכש הקטן..
 

סטרבו

Well-Known Member
הצטרף
23/4/18
לחלוטין
אני פשוט מנסה להבין, למה המוסדיים ברחו כטענת דעת, לפי אחוז תשואת הדיבידנד מחברות יציבות כהגדרתי, כמו,
,CINF, ATO, KO, JNJ, PEP וכל שאר אלו שמחלקות מעל 30 שנה, מגדילות וכו וכו שהתשואה שלהן מעל פעמיים המדד.

זה אומר שהמון חברות לא יציבות ? או אולי שהדרך שלנו לבדוק יציבות היום צריכה עדכון ?
לדעתי, יש כמה פקטורים נוספים - פרופיל צמיחה של חברה, פוטנציאל עליית מחיר, תשואת הסקטור וכו.
ולא רק חברה ספציפית מול המדד. דעת במכוון לא נכנס לפינות האלו (יש בזה משהו אגב, כי צריך המון ידע כדי להבין מה הסיבה האמיתית).
צריך לנסות לברר מה הסיבה האמיתית, אם אתה מאמין שיש לך יכולת וכח לזה.
 
הצטרף
14/1/23
צריך לנסות לברר מה הסיבה האמיתית
לטענתי הסיבה האמיתית היא שזה לא מספיק מהיר עבורן, לך תסביר למשקיעי הקרן שקנית חברה שנותנת תשואה של 3% לפני מס ובטווח של 25 שנה היא תגדל בעוד 7% שנתי בממוצע... הם ילכו לאלטשולר שיקנה להם מדדים שעשו בשנה שעברה 15% :)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
בסוף היום זה שוק, יש בו הכל מהכל והחוקיות משתנה לפי מתמטיקה, פסיכולוגיה, פחד, חמדנות, טפשות ולמידה. הכל מהכל.
כל אחד בודק את רף הסיבולת שלו, את החמדנות מול הפחד ובדרך כלל, מייצר לעצמו צידוקים ורציונל בדיעבד :)
תחי הטיטאניק !
מרי סלסט :)

אז במקרה של סלינה כשאנחנו כבר יודעים שמוסדיים לא משקיעים בה, אז כמעט בוודאות מדובר בספקולנטים ומשקיעים זעירים.
HFT יותר הגיוני.
על עסקה אחת בין קונה למוכר יכולות להירשם בבורסה כמה עשרות עסקאות HFT.

מי שמזיז באופן דרסטי (ברמה של אחוזים) את המחיר של החברות הגדולות זה כמעט רק מוסדי שיוצא או נכנס.
נכון.
ובדיוק בגלל זה הם משתדלים לא להחליף חברות :)

זה אומר שהמון חברות לא יציבות ?
אתה שוב ושוב משתמש במילה "יציבות" כשאני לא משתמש בה בהקשר של החברות עצמן.
כשאני מדבר על יציבות אני מתייחס לדיבידנד, לא לחברה עצמה.
אולי כאן טמונה אי ההבנה?

חברה יכולה להיות יציבה כסלע ועדיין לא לחלק/להגדיל את הדיבידנד.
אני לא רוצה לרכוש חברה שהשוק חושב שהדיבידנד שלה לא יוגדל בצורה מספקת ומתמחר את הדיבידנד בהתאם.
אין כאן קשר ישיר ליציבות החברה עצמה (רק עקיף ובאופן כללי העולם היום לא כל כך יציב כמו שהוא היה ב-2019).

אם מדובר בגדילה של 4.76% לרבעון, אני מניח שזה מסתדר הגיוני, לא כך?
גדילה של 4.76% ברבעון בודד ואז בלי להגדיל שלושה רבעונים = גדילה של 4.76% בשנה.
בפעם הבאה שה-DGR1 יעודכן (בסוף "השנה הפיננסית" של החברה) יהיה רשום שם 4.76% (אלא אם כן הדיבידנד ישתנה שוב מה שלא סביר שיקרה).

-אם היה יוצא לי נניח 0.0842 כתוצאה של חילוק הדיבידנדים (עוד לפני שהחסרתי אחד), המספר הזה בייצוג ״אחוזי״ יהיה -8.42
נכון.
יש שתי דרכים לזכור זאת:
1. להכפיל ב-100
2. להוזיז "בעין" את הנקודה שתי ספרות ימינה כשקוראים את המספר
שתיהן עושות את אותה הפעולה של הכפלה ב-100 :)

היא ידעה להציג לאורך כל העשור הגדלות דו ספרתיות של הדיבידנד שלה. מה זה אומר על החברה?
את זה:
היא ידעה להציג לאורך כל העשור הגדלות דו ספרתיות של הדיבידנד שלה
וזהו.

אם רוב החברות שואפות לעשות את המשקיעים שלה מאושרים עי הגדלת קצב הדיבידנד? או שישנן כאלו שעושות אותי מאושר בדרכים אחרות?
יש חברות שמתנגדות לחלוקת דיבידנדים בעצמן (כמו ברקשייר של וורן באפט).
חשוב לזכור שכאשר חברה מחלקת דיבידנד אז הדירקטוריון והמנכ"ל מקבלים סכום דולרי עצום לחשבון הבנק הפרטי שלהם.
אני לא מכיר הרבה אנשים שלא ירצו לקבל סכום דולרי עצום לחשבון הבנק שלהם :)

לdgr 3y (24.1) הגדלה חריגה? מדוע?
כי זה גדול מ-DGR5 ומ-DGR1.

-איך חישבת את הממוצע? חיברת את 3 הdgr's וחילקת ב3?
לא חישבתי מספר מדוייק, סתם זרקתי מספר שנראה לי קרוב לממוצע לפי "כאילו לחבר את ה-DGRים" בראש.
כשרואים הרבה מספרים לאט לאט מתרגלים לעשות דברים כאלה ולהיות "מספיק קרובים" לתוצאה.
כשהדיוק לא חשוב (כמו במקרה הזה) זה מספיק טוב.

אז תשואת דיבידנד יותר בטוחה מתשואה גבוהה? זה די ברור
נכון אבל לרוב האנשים זה לא ברור.
רוב הקרנות שמתמקדות בדיבידנדים למשל חרטו על דגלן השקעה בחברות עם תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר למרות שהיא המסוכנת ביותר ועדיין הציבור ש-"רוצה דיבידנדים בלי לבחור מניות" נוהר אליהן כמו צאן לטווח.

אל תבלבל את עצמך - כבר עכשיו יש לך רמת הבנה גבוהה בהרבה מרוב האנשים שתתקל בהם בחייך ותדון איתם על שוק ההון ואתה רק בתחילת הדרך.
דברים שנראים לך מובנים היום אתה הגדרת כלא מובנים לפני שלושה שבועות בלבד ובמקרים מסויימים גם "היית בטוח" שההפך הוא הנכון.

מה האינטרס של חברה להיות עם תשואת דיבידנד נמוכה מהמדד?
אין קשר לחברה.
תזכור:
תשואת דיבידנד זו תוצאה של פעולת חשבון ולא נתון של החברה.
למנכ"לים ולדירקטורים יש שליטה אך ורק על גובה הדיבידנד בדולרים והם מכריזים עליהם בכל רבעון בממוצע.
לשוק יש שליטה אך ורק על מחיר המניות והוא "מכריז" עליו כל מילישניה.
תשואת הדיבידנד זה חלוקה של הדיבידנד (שידוע במשך כמה חודשים ללא שינוי) במחיר המניה (שמשתנה כל כמה מילישניות).

גם אם הדירקטוריון והמנכ"ל יחליטו שהם "רוצים תשואת דיבידנד של 2%" אז בפגישה שלהם הם:
1. ישבו מול המחשבון ויזינו את "מחיר המניה" העדכני
2. יחלקו אותו בתשואה שהם רוצים לחלק
3. יגלו שהמחיר השתנה בזמן שהם לחצו על הכפתור "=" במחשבון ויחזרו ל-#1
אין להם סיכוי להגיע לסכום דיבידנד רצוי בצורה הזו...
אז תמיד השוק יקדים אותי ויתמחר את החברה בהתאם למצב רוח שלו?
בהחלט.
מהרגע ששמעת על החברה והחלטת לבדוק אותה:
1. המוסדיים יקדימו אותך בכך שיש להם מידע שלא זמין לציבור כי הם מעסיקים עשרות אנשים עם שכר מאוד גבוה בשביל להשיג את המידע הזה לפניך.
2. הציבור הרחב ישיג אותך כי הוא פועל לפי רגשות ולא בכלל מעניין אותו הניתוח המעמיק שביצעת על החברה כך שהוא כבר מכר/קנה בזמן שאתה רשמת בגוגל את סימול המניה.

עד שתבין אם אתה רוצה לרכוש אתה תמיד תהיה אחריהם :)

החברה הזאת פשוט מדהימה, אבל יקח לה 20-30 להרוויח את המחיר שאני משלם עליה בבורסה, איך הנתון הזה יכול לנחם אותי?..
עדיף מלעולם לא לקבל את התזרים כי לא השקעתי - אני התנחמתי :)

-מחיר מניה הוא 40$, מכפיל רווח הוא 20, לחברה יקח 20 שנה לייצר 40$?!
גם כאן תזכור שמדובר במשוואה עם שלושה נעלמים (אני מקווה שאתה רושם את המשוואות הללו - אין הרבה ואנחנו חוזרים עליהן):
* מכפיל הרווח M
* מחיר המניה P
* כמה החברה הרוויחה בשנה עבור כל מניה E
המכפיל מתקבל מחלוקת המחיר ברווחים.
הגדרת P = 40
הגדרת M = 20
מה זה אומר לך על E?

מה התהליך שהיא עוברת בייצור הכסף הזה?
את אותו התהליך שהיא עברה שנה שעבר:
ייצור מוצרים, שיווק, מכירות.

-רווחי החברה החדשים הם 100 * 1.05 = 105$, הדיבידנד קפץ ל15$, יחס חלוקת רווחים חדש: 15.75.
איך הגעת ל-15.75?
איזו פעולת חשבון ביצעת?

השתמשתי בנוסחה במחשבון ברשת
תפסיק עם המחשבונים הללו, הם מוחקים לך את המוח ומציגים שטויות.

מה הנוסחה לחישוב יחס חלוקת רווחים?
זו:
דיבידנד לחלק לרווח
למה לא? ממתי יחס של פחות מ16 לא עובר (אם אנחנו מדברים על המציאות ולא תיאורטית)?
מי אמר שלא?
אתה ביקשת:
אשמח ללמוד מה הקשר של הנתון צמיחה העתידי בהשפעת יחס חלוקת הרווחים.
וקיבלת דוגמא :)

נכון.

העלאה של 10% במחיר מניה זה נדיר ופחות נפוץ מהעלאה של 6% (אני שואל?),
השוק בכללותו גדל בקצב של כ-10% בשנה.
לרוב בשביל שתשואת הדיבידנד תשאר זהה מחיר המניות צריך לעלות לפי קצב העלאת הדיבידנד.
היסטורית הדיבידנד של המדד עלה ב-6% בשנה שזה אומר שהיסטורית מחירי המניות כקבוצה עלו ב-6% בשנה (עד כדי סטיה כי תשואת הדיבידנד השתנתה במרוץ השנים).

-כאשר השוק חושב שתשואת הדיבידנד גבוהה מדי ולא צפויה הוא יתמחר את המניה במכפיל נמוך ולהפך. נכון?
במחיר נמוך - אין קשר למכפיל.
המכפיל הוא תוצאה של נוסחה מתמטית ולא נתון בפני עצמו.

כלל אצבע:
כשמשתמשים במילים שמגיעים מעולם החשבון כגון "מכפיל" (כפול), "יחס" (גדול/קטן), "תשואה" (חילוק) אז מדובר במשוואות ולא בנתונים שהחברה משנה.

-כאשר תשואת הדיבידנד נמוכה זה אומר שהמניה יקרה באופן מוגזם?
לא בהכרח באופן מוגזם.
אולי המוסדיים קונים אותה בלי קשר לדיבידנדים - למשל בשביל עליית ערך גדולה מהרגיל.
לנו אין יכולת לדעת זאת ואני בכל מקרה מעוניין בתזרים אז זה לא מעניין אותי.

-אני רוצה להבין, השוק: אנשים רגילים, לא בהכרח מנתחי חברים מקצוענים, עליהם אני צריך לסמוך כאשר זה מגיע לידי ביטוי לבטיחות וגובה הדיבידנד?
לא.
האנשים הקטנים פועלים לפי רגשות ומשפיעים על המחירים בצורה די זניחה רוב הזמן ובקושי משפיעים על מחירי החברות הגדולות.
המוסדיים הכבדים יכולים להזיז מחירי מניות באחוזים שלמים ע"י לחיצת עכבר בודדת.
אותם המוסדיים ניתחו את החברות לעומק, כולל מידע שלא זמין לנו ולשאר הציבור.
אם הם החליטו לא לרכוש אז מחירי המניות ירדו באופן משמעותי.
אם הם החליטו לרכוש אז מחירי המניות יעלו באופן משמעותי.

מכיוון שהדיבידנד נותר ללא שינוי אז שינוי משמעותי במחיר מוביל לשינוי משמעותי בתשואת הדיבידנד (שוב - זו נוסחה חשבונית).

-האם לאורך ההיסטוריה התאגדה קבוצת אנשים והחליטה: בוא נקנה המון מניות של החברה הזו, נמכור את כל המניות של החברה הזו
לזה קוראים "מוסדיים" :)

-אז מחיר החברה נשאר למטה כי השוק לא מאמין בחברה וביכולת שלה (בהנחה שמדובר על חברה המחלקת דיבידנד) לייצר דיבידנד שזהה לתשואת השוק ולהגדיל אותו בהתאם וגם כי לחברה אין מזומן פנוי לבצע buyback?
השוק לא קונה כי הוא לא מאמין ולכן אין ביקוש למניות מבחינת השוק.
החברה לא מבצעת רכישה עצמית כי אין לה כסף ולכן אין ביקוש למניות מבחינת החברה.

כשאין ביקוש למוצר כלשהו אבל עדיין יש אנשים שרוצים למכור אותו, מה קורה למחיר המוצר?

-איך אפשר להרים את החברה הזו מעלה (חוץ מלהתמנות למנכ״ל שלה ולפעול לטובת המשקיעים?).
להתייעל ולגרום למשקיעים להאמין ביכולת של החברה לייצר את הרווחים (ולחלק את הדיבידנדים) שהשוק רוצה לקבל בצורה יותר טובה משאר החברות במשק.
החברה משאירה פחות מקום לתמרון ולכן היחס מתכווץ לטובת הדיבידנד?
נכון.
ככל שיש לה פחות מקום לתמרן כך היא תתקשה יותר להגדיל אותו אם רווחיה ירדו.
ככל שיש לה יותר מקום לתמרן כך יהיה לה יותר קל להגדיל אותו גם אם רווחיה ירדו.

מלבד זה, דובר כאן על גופים מוסדיים והכסף הגדול, מה הקשר לרכישת מניות שכאלו? על מה, למה ואיך זה משפיע על המניה, החברה ועל הרוכש הקטן..
כשאני ואתה רוכשים/מוכרים מניות אנחנו רוכשים/מוכרים כמות קטנה - מקסימום 100 מניות בפעולה, אולי טיפה יותר.
כשהגופים המוסדיים מחליטים שהם רוצים לרכוש/למכור מניות של חברה X אז הם רוכשים/מוכרים כמה מיליוני מניות אם לא יותר.

ההשפעה שלנו על מחיר השוק היא ברמת הסנטים הבודדים (אם בכלל).
ההשפעה שלהם על מחיר השוק היא ברמת הדולרים/עשרות דולרים.

לנו אין מידע מפורט על החברות והקשרים העסקיים שלהן.
למוסדיים יש תמונת מצב רחבה מאוד כולל קשרים עסקיים של כל חברה שהם משקיעים בה (למשל: "מי שמספק סוכר לחברת קוקה קולה נמצא בקשיים אז לקוקה קולה יהיה קשה יותר להשיג סוכר ולכן היא תתקשה לייצר בקבוקי קולה ורווחיה ייפגעו - לא קונים את המניות של קוקה קולה השנה")

לדעתי, יש כמה פקטורים נוספים - פרופיל צמיחה של חברה, פוטנציאל עליית מחיר, תשואת הסקטור וכו.
ולא רק חברה ספציפית מול המדד. דעת במכוון לא נכנס לפינות האלו
נכון מאוד.

צריך המון ידע כדי להבין מה הסיבה האמיתית
אני לא חושב שיש לנו יכולת טכנית להשיג את כל הידע הנדרש בשביל להבין את הסיבה האמתית בכל מקרה...

לטענתי הסיבה האמיתית היא שזה לא מספיק מהיר עבורן, לך תסביר למשקיעי הקרן שקנית חברה שנותנת תשואה של 3% לפני מס ובטווח של 25 שנה היא תגדל בעוד 7% שנתי בממוצע... הם ילכו לאלטשולר שיקנה להם מדדים שעשו בשנה שעברה 15%
הבעיה היא שהם יקבלו מאלטשולר מינוס 20% בשנה העוקבת...
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
מה זה אומר לך על E?
-איך אני יכול לדעת מה הרווחים בהינתן שני הנתונים האלו?
אני יכול למצוא את הרווחים למניה ע״י חילוק של הרווחים : מספר מניות זמינות לרכישה, לא משהו שהגדרתי..
-אני יכול ללמוד על eps של חברה רק ממכפיל הרווח שלה? בתכל׳ס, אפשרי, כמה זה שימושי? לא יודע, אם זה אכן אפשרי זה נחמד :) ...
-כתבת שיש שלושה משתנים למציאת p/e של חברה, אני צריך רק את הp והe, המחיר מניה נטו בשביל לדעת כמה זמן יקח לחברה להרוויח 40$ במקרה שלנו, זה נשמע לי די דבילי.. בכ״מ מחיר מניה זה לא משהו שאמור להיות לי ממנו אכפת.. למרות שגם על זה יש לי שאלה:
-עוד 30 שנה, שהתיק שלי ימנה 130 חברות דיבידנד , גם ״שווי״ התיק יהיה שווה די הרבה, איך אני מחשב את שווי התיק שלי בעוד 30 שנה? צריך אקסל מסודר לכל מניה ומניה ולכל אחת צריך להתחשב בכל מיני משתנים?. אני שואל כי בקרן מחקה מדד זה די פשוט עם המחשבוני ריבית דריבית (עד כמה שהם מדויקים), נטו לידיעה.. תודה!

איך הגעת ל-15.75?
איזו פעולת חשבון ביצעת?
התייחסתי לכמה זה 15% מתוך 105, אני שם לב שהייתי צריך לקחת את הדיבידנד (15$) ולחלקו ב105 = 1:7, באחוזים: 14.285%. זה היחס חלוקת רווחים החדש?

-שאלה שעלתה לי בעת הכתיבה: ככל שיש יותר שחקנים בשוק ההון (נניח וכל בן אדם בעולם משקיע בשוק ההון במקום לרכוש iphone 15 pro max או מותרה שלו), זה מוביל ל? דפלציה? (פחות אנשים יקנו סחורה) לעליית מחירי מניות? האם מניות דיבידנד יכולות להנות מההשפעה לפיה ישנם המון אנשים בשוק אפילו שהם לא משקיעים בחברות דיבידנד? האם זה תסריט לגיטימי?

המוסדיים הכבדים יכולים להזיז מחירי מניות באחוזים שלמים ע"י לחיצת עכבר בודדת.
אותם המוסדיים ניתחו את החברות לעומק, כולל מידע שלא זמין לנו ולשאר הציבור.
אם הם החליטו לא לרכוש אז מחירי המניות ירדו באופן משמעותי.
אם הם החליטו לרכוש אז מחירי המניות יעלו באופן משמעותי.
מי אלו המוסדיים ואיך אני מצטרף ללהקה הזאת? מי מפקח על הכוח שלהם? רגולטור?
האם אלו חברות השקעה / הממשלה (כדי לדעת האם הכסף ציבורי) / בנקים?.. הרווח שהם עושים ב$ הולך לקופת/טובת?

מלבד זה, כרגיל תודה!
 

talco

Well-Known Member
הצטרף
5/1/23
השוק בכללותו גדל בקצב של כ-10% בשנה.
לרוב בשביל שתשואת הדיבידנד תשאר זהה מחיר המניות צריך לעלות לפי קצב העלאת הדיבידנד.
היסטורית הדיבידנד של המדד עלה ב-6% בשנה שזה אומר שהיסטורית מחירי המניות כקבוצה עלו ב-6% בשנה (עד כדי סטיה כי תשואת הדיבידנד השתנתה במרוץ השנים).
אשמח לפתוח סוגריים לגבי המספרים פה, אני לא מבין.
מהמשפט הראשון אני מבין שהשוק גדל ב-10% שנתי ומהמשפט השלישי אני מבין שהוא עלה 6% שנתי.
מה הדקות שפיספסתי?
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
-איך אני יכול לדעת מה הרווחים בהינתן שני הנתונים האלו?
מה המשוואה של מכפיל הרווח?
תייצג אותה ע"י P, E ו-M.

איך אני מחשב את שווי התיק שלי בעוד 30 שנה?
למה שתרצה לחשב את זה?
אם יהיה חשוב לך לדעת מה השווי אז תכנס לאתר האינטרנט (או לאפליקציה) של הגוף שבו נמצא התיק שלך ותסתכל על המספר שמופיע בענק בעמוד הראשי.

בקרן מחקה מדד זה די פשוט עם המחשבוני ריבית דריבית
מה הקשר למחשבונים פתאום?

התייחסתי לכמה זה 15% מתוך 105, אני שם לב שהייתי צריך לקחת את הדיבידנד (15$) ולחלקו ב105 = 1:7, באחוזים: 14.285%. זה היחס חלוקת רווחים החדש?
נכון.

ככל שיש יותר שחקנים בשוק ההון (נניח וכל בן אדם בעולם משקיע בשוק ההון במקום לרכוש iphone 15 pro max או מותרה שלו), זה מוביל ל?
מחירי נכסים גבוהים יותר ותשואה תזרימית נמוכה יותר.

לא סביר.
בשביל זה צריך שרוב האנשים יתחילו לחיות בסגפנות בסגנון לאכול רק עדשים ולהתקלח רק עם מים קרים.

האם מניות דיבידנד יכולות להנות מההשפעה לפיה ישנם המון אנשים בשוק אפילו שהם לא משקיעים בחברות דיבידנד?
מחירי המניות יעלו (רובן עדיין חלק מהמדד והמון משקיעים במדד בצורה עיוורת בלי להבין) וזה אומר שאנחנו נצטרך לשלם יותר תמורת אותו הדיבידנד הדולרי.
אם אתה חושב שתשואת דיבידנד של 1.4% היום זה בעיה, בתסריט שתיארת תצפה לתשואת דיבידנד של 0.14%...

האם זה תסריט לגיטימי?
לא כל כך.
הרוב המוחלט של הציבור לא מבין כלום בפיננסים ורוצה לחיות את ההווה גם אם זה אומר שמחר לא יהיה לו אוכל.
הציבור, כציבור היה ונשאר תאב בצע ונהנתן.

מי אלו המוסדיים ואיך אני מצטרף ללהקה הזאת?
וורן באפט כדוגמא.
לומד להיות כמו וורן באפט :)

מי מפקח על הכוח שלהם?
לרוב הדירקטוריונים שעבורם הם פועלים אבל זה לא פיקוח ברמת "חוקים" אלא ברמת "הגדרת יעדים".

האם אלו חברות השקעה
גם, כגון ילין לפידות/אלטשולר שחם.

גם הבנקים הגדולים משחקים במשחק הזה.

בגדול כל גוף שיש לו כמה עשרות/מאות מיליארדי דולרים (אם לא טריליוני דולרים) בחשבון שהוא הקצה להשקעות בשוק ההון.

הרווח שהם עושים ב$ הולך לקופת/טובת?
אל עצמם/בעלי המניות/המשקיעים וכו'.

מה הדקות שפיספסתי?
את הדיבידנד עצמו :)

תשואת הדיבידנד + גדילת הדיבידנד = עלייה כוללת.
ברוב התקופה הדיבידנד הממוצע מהמדד עמד על מעל 4% בשנה.
4% דיבידנד ועוד 6% צמיחה = 10% בסך הכל.

היה לך 100 דולר, קיבלת 4 דולר כדיבידנד והמחיר עלה ב-6 דולר: נשארת עם 110 דולר במצטבר = 10% רווח.
 
הצטרף
14/1/23
אתה שוב ושוב משתמש במילה "יציבות" כשאני לא משתמש בה בהקשר של החברות עצמן.
כשאני מדבר על יציבות אני מתייחס לדיבידנד, לא לחברה עצמה.
אולי כאן טמונה אי ההבנה?
מעולה, אז מצאנו את אי ההבנה,
אני מחפש חברות ! יציבות, שמספקות דיבידנד גדל לאורך זמן, אבל ! מוכן לקבל שפעם ב 10, 15 שנה, הן יקבלו משבר חריף כמו 2008, יטולטלו מאד, אבל בגלל היותן יציבות הרבה יותר מכל השאר, ישרדו את המשבר ולאחריו יתחילו שוב לחלק ולהגדיל.
זה אמנם לא יספק לי תזרים יציב וגדל כמו בסינון שלך, אבל זה יספק אותי.
האם זה יתן תשואה טובה יותר לאורך 50 שנה ? אני צריך לבדוק.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
זה אמנם לא יספק לי תזרים יציב וגדל כמו בסינון שלך, אבל זה יספק אותי.
זה פער מאוד גדול :)
האם זה יתן תשואה טובה יותר לאורך 50 שנה ? אני צריך לבדוק.
כבר נבדק ע"י נד דייויס והתשובה הייתה לא.
 

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
תייצג אותה ע"י P, E ו-M.
@daat99

m = p/e, אגב, חישבתי בכפל בהצלבה וקיבלתי שe = 2$.
מלבד זה סליחה על החזרות האלה, הגיוני ומובן לי ואין יותר מקום לשכוח.

יש לי ברשותך כמה שאלות נוספות בנוגע לכלכלה ו״היסטוריה״(?) שקמתי איתן הבוקר:
-למה תיאורטית הממשלה לא מדפיסה כסף כדי לממן חובות/קצבות וכו׳? ניחוש שלי: הדפסת יתר תגרום לירידה בערך המטבע המקומי.
האם יש משהו מעבר לכך (לשם כך אני שואל)? האם זהו החיסרון היחיד שקשור להדפסת מזומן?
-למה ״עשירים״ או אנשים שמרוויחים מעל סכום מסוים בחודש ישלמו יותר מיסים למדינה מאשר אלו שלא?
-חוזרים על המנטרה של העשיר נהיה עשיר והעני נהיה עני, האם זה בגלל הרגלי הקנייה וכדומה או דבר אחר?
-למה זה טוב ל-חברה שיהיו בה גם עשירים וגם עניים?
-סוציאליזם כוונתו שהמדינה תשלוט בכמה שיותר גופים ושהאזרח הפשוט בקושי וידאג לעומת קפיטליזם לפיה המדינה תרצה לחיות לפי מספר מצומצם של גופים כמו הגנה,ביטוח לאומי ועוד מעטים:
*האם אני צודק בהגדרותיי?
*האם יש קשר למדינה דמוקרטית? האם במשטר x או y אני מסוגל להתקדם במעלה הדרגה מעני לעשיר ולהפך?
*האם לסוג המשטר יש קשר לחופשים שלמדתי עליהם בשיעור אזרחות(תנועה,ביטוי,עיסוק)?
*האם במשטר כזה או אחר הממשלה תתייחס לכלל האזרחים באופן שוווה? האם במשטר ה-אחר לא?
*האם ממשלה מסוגלת לשנות משטר סוציאליסטי לצורך הדוגמה לקפיטליסטי? כמו שהבנתי שמתרחש בארגנטינה?
*מה זה קומוניזם? אני יודע שזה שיתוף, מעבר לכך לא הרבה - האם זה קשור לשני ההשקפות שציינתי לעיל? אזי יש שלושה מהן (ודי?)?
-האם יש קשר בין המשטרים הללו לליברליזם(אני לא יודע מהו המושג הזה..)? יש עוד מושג שנוגד את הליבירליזם?
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
מלבד זה, דובר כאן על גופים מוסדיים והכסף הגדול, מה הקשר לרכישת מניות שכאלו? על מה, למה ואיך זה משפיע על המניה, החברה ועל הרוכש הקטן..
דוגמא טריה מהחצר האחורית שלנו:
המניה הגיבה בזינוק של יותר מ־11%.
"המוסדיים" משנים מחירי מניות בקצב דו-ספרתי עם מייל בודד.
על הבדיקות והיועצים ששכר, כבר עלו לאלפרט מאות אלפי שקלים, כך שמדובר כנראה בגורם רציני.
לנו אין משאבים כאלו בשביל לנתח את החברות :)

ועוד דוגמא מלפני שנתיים עם אותה החברה בדיוק:
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה תחתית