סטרבו
Well-Known Member
- הצטרף
- 23/4/18
סליחה על זה. באמת זה לא כל כך ברור.אני מצטער אבל אני לא מבין לדעתי בגלל הדרך שבחרת להסביר, מה === מייצג (אני יודע שזה שולי)
הפסקה לא מובנת לי בגדול ורק מבלבלת אותי..
התכוונתי להסביר איך מגיעים לכל מספר- תזרים מפעילות ocf ותזרים חופשי fcf.
מתחילים מהכנסות (כמה החברה הכניסה). אחרי זה מורידים את כל ההוצאות של החברה שפירטתי (חומרי גלם, ריביות, מיסים, פחת) כך מגיעים ל-רווח (שמות נרדפים- earnings, net income).
איך מגיעים מ׳רווח׳ לתזרים מפעילות ותזרים חופשי- זה מה שפירטתי למעלה.
יש שני סוגי תזרים. תזרים מפעילות שוטפת, ותזרים חופשי.לדעת מהי ההגדרה
תראה בקישורים שדעת צירף, ואולי עם החישוב שהצגתי מעלה. יכול להיות שאני לא מסביר כל כך טוב.
תזרים שוטף- כמה מזומן נכנס לקופת החברה השנה, בעקבות התפעול הרגיל של העסק.
תזרים חופשי- כמה מזומן נכנס לקופת החברה בעקבות התפעול הרגיל של העסק ואחרי הוצאות לשמירה והתרחבות. (אז כדי לחשב את זה, ניקח את התזרים מפעילות שוטפת ונחסר הוצאות על ציוד וכו).
בכל אופן , שני המושגים קרובים אבל שונים.
תזרים חופשי מחושב מתוך תזרים מפעילות.
בהקשר של יחס חלוקה (חלוקה מרווחים, חלוקה מתזרים שוטף, חלוקה מתזרים חופשי) אין נכון או לא נכון. יש מה נכון ספציפית עבורך. תמשיך לקרוא ולהתעניין ולהתקדם, ואתה תהיה בסדר. אף אחד מאלה הוא לא כזה ראה וקדש, אלא סובייקטיבי.
רוב המשקיעים שאני ראיתי מסתכלים על יחס חלוקה מרווחים.
אני גם, אבל מעדיף את יחס החלוקה מתזרים חופשי.
אחרים מעדיפים יחס חלוקה מתזרים שוטף.
מקווה שההודעה הזאת מצליחה לבאר יותר את הנושא.


