LOW

19yoboy

Well-Known Member
הצטרף
12/1/24
"המוסדיים" משנים מחירי מניות בקצב דו-ספרתי עם מייל בודד.
איך המוסדיים קשורים לזינוק במחיר המניה?
היה הרבה הייפ בגלל הרצון של האחים אמיר להיכנס לעסקה, כנראה שאנשים חשבו שתהיה כאן הזדמנות והתחילו לקנות את המניה של שופרסל (למרות שאמרנו שאני ואתה משפיעים באגורות על מחיר מניה :( )..
בהקשר של המוסדיים, אם כבר, הם מוכרים את הנתח שלהם (42%) לאחים, אני לא מבין איך הם מקפיצים את המניה בדו ספרתי כלפי מעלה.
-אגב, אם אני רוצה לקנות 50% שליטה בחברה, מספיק שאקנה 50% מהמניות הזמינות לרכישה והרי אני הבעלים הרשמי של 50% מהחברה?
 
הצטרף
14/1/23
כבר נבדק ע"י נד דייויס והתשובה הייתה לא
אשמח להפניה למקור.
תודה

אני רוצה לבדוק אם חברה שהגדילה 30 שנה, הפסיקה ב 2008 לשנתיים ואז הגדילה שוב 16 שנה, נחשבת מחלקת או מגדילה.
והאם התשואה שלה ב 46 השנים הללו, טובה יותר, זהה או פחות משל חברות מקבילות שהגדילו ברצף 46 שנה.

אני מתייחס רק לחברות מגדילות, אני רק רוצה בתוך הקבוצה המצומצמת גם ככה של מגדילות לראות האם תשואה ממוצעת עם רצף גובר על תשואה גבוהה עם הפסקות קצרות במשברים.
 
נערך לאחרונה ב:

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
היה הרבה הייפ בגלל הרצון של האחים אמיר להיכנס לעסקה
איך אתה קורא לאחים אמיר אם לא "מוסדיים"?

איך הם מקפיצים את המניה בדו ספרתי כלפי מעלה.
האחרים הם גם "מוסדיים" בהקשר המדובר.

הם רוכשים את המניות כחברה ולא כאינדיבידואלים.

מספיק שאקנה 50% מהמניות הזמינות לרכישה והרי אני הבעלים הרשמי של 50% מהחברה?
אתה צריך להחזיק ברוב השליטה והיא לא בהכרח תחלקת בצורה שווה בין המניות הזמינות לציבור לבין המניות שאינן זמינות לציבור.

אשמח להפניה למקור.
מה מצאת כשחיפשת את המחקרים של נד דייויס?

אני רוצה לבדוק אם חברה שהגדילה 30 שנה, הפסיקה ב 2008 לשנתיים ואז הגדילה שוב 16 שנה, נחשבת מחלקת או מגדילה.
אם היא הפסיקה אז היא נחשבת כמו חברה שהפסיקה באותה השנה.

והאם התשואה שלה ב 46 השנים הללו, טובה יותר, זהה או פחות משל חברות מקבילות שהגדילו ברצף 46 שנה.
מה מצאת כשחיפשת את המחקרים של נד דייויס?

אני מתייחס רק לחברות מגדילות, אני רק רוצה בתוך הקבוצה המצומצמת גם ככה של מגדילות לראות האם תשואה ממוצעת עם רצף גובר על תשואה גבוהה עם הפסקות קצרות במשברים.
אלו קבוצות שונות.
במחקרים של נד דייויס יש 3 קבוצות:
* קבוצת המגדילות - קרי לא הפסיקו/הקטינו.
* קבוצת המחלקות - קרי מחלקות בלי מדיניות הגדלה
* קבוצת הלא מחלקות והמצמצמות - קרי החברות שהפסיקו לחלק או שלא חילקו מעולם.

אם אתה רוצה רמת פירוט אחרת אז אתה תצטרך לאסוף את המידע הגולמי בעצמך ולנתח אותו.
 
הצטרף
14/1/23
במאמרים הללו ראית גם גרפים עם מספרים?
לא קראתי כי אני מחפש את המקור, למאמרים יש נטייה לפרשן את המקור לפי הטיות שנוחות להם...

אני אשמח גם לדגום שרירותית, 3 חברות שחילקו והגדילו 50 שנה, עם הפסקה אחת באמצע, אבל לא ממש יודע איפה לבצע את החיפוש/חיתוך הזה
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
לא קראתי כי אני מחפש את המקור
חבל.
למאמרים יש נטייה לפרשן את המקור לפי הטיות שנוחות להם...
נכון אבל הם עדיין מספקים מידע מועיל כמו גרפים שנלקחו מהמקור.
אפילו הטיעונים המוטים שלהם יכולים להועיל כשמודעיות להטיות של כותב המאמר.

אני אשמח גם לדגום שרירותית, 3 חברות שחילקו והגדילו 50 שנה, עם הפסקה אחת באמצע, אבל לא ממש יודע איפה לבצע את החיפוש/חיתוך הזה
אתה יכול להוריד את רשימת האלופות המקורית של דויד פיש מ-2007 ולראות איזה חברות היו שם עם רצף של 50 שנה ומעלה.
במקביל אתה יכול להוריד את רשימת האלופות העדכנית של ג'סטין לאו ולראות איזה חברות יש שם היום עם רצף הגדלות של פחות מ-15 שנה.

אתה מחפש חברות שנמצאות בשתי הקבוצות הללו (היו עם 50 ומעל, היום עם 15 ומטה = פגעו בדיבידנד אחרי 2007 ואז התחילו להגדיל שוב).

אם תמצא שמות כאלו אז אתה עדיין צריך לוודא שמדובר בפועל באותה החברה ולא רק באותו השם/סימול.
אני מפנה אותך למאמר הזה שממחיש דוגמא לכך - CB של 2017 זו חברה אחרת מאשר CB של 2015 למרות שיש לה את אותו השם והסימול.

אחרי שתוודא שמדובר באותה החברה באמת אתה צריך לבדוק אם היו התפצלויות/התמזגויות.
במלים אחרות אתה צריך לוודא שכבעל מניות אתה מתחקה אחרי כל המניות שהיו ברשותך ולא רק על חצי.
אני מפנה אותך למאמר הזה שממחיש דוגמא לכך - אנחנו מתבוננים על VFC היום ומגדירים אותה ככושלת כי היא פגעה בדיבידנד מספר פעמים אבל בפועל אנחנו הבעלים גם של KTB (כמכלול עדיין אנחנו נפגענו אבל זו רק דוגמא שממחישה שזו טעות לשפוט את VFC של 2018 מול VFC של 2024 ולהתעלם מהעובדה שאנחנו הבעלים גם של KTB ב-2024).
 
הצטרף
14/1/23
אוקיי
אז יש 8 חברות שחילקו דיבידנד מעל 25 שנה עד למשבר 2008, ואז הפסיקו והתחילו שוב רצף חלוקה.

Abbott Laboratories​
ABT​
35
Avery Dennison Corp.​
AVY​
32
Harleysville National​
HNBC​
27
KeyCorp​
KEY​
43
Regions Financial Corp.​
RF​
37
State Street Corp.​
STT​
27
UDR Inc.​
UDR​
31
U.S. Bancorp​
USB​
36

Abbott Laboratories​
ABT​
Health Care​
Health Care Equipment & Supplies​
11
Avery Dennison Corporation​
AVY​
Materials​
Containers & Packaging​
13
Horizon Bancorp, Inc.​
HBNC​
Financials​
Banks​
13
KeyCorp​
KEY​
Financials​
Banks​
13
Regions Financial Corporation
RF​
Financials​
Banks​
11
State Street Corporation​
STT​
Financials​
Capital Markets​
13
UDR, Inc.​
UDR​
Real Estate​
Residential REITs​
13
U.S. Bancorp
USB​
Financials​
Banks​
13

לא כולל מיזוגים פירוקים וכו וכו
 
נערך לאחרונה ב:
הצטרף
14/1/23
ABT לא הפסיקה את הרצף
מהקובץ האחרון של לאו היא מופיעה עם 11 שנה כמתמודדת (קונטנדר)

Abbott Laboratories​
ABT​
Health Care​
Health Care Equipment & Supplies​
11482NN
113.15​
1.94
0.5500​
42.20B15
0.5100​
1-11-242-15-247.848.512.312.713.80.9230.64567.2834.60123.274.444.905.2414.064.1611.4219.747.80196,4400.70.41(19.9)14.7183.92.122.342.522.722.9312.6311.20.7526.2-2.34.48.0201417.1
USD​
Corp​
 

Div123

Well-Known Member
הצטרף
1/4/20
In 2012, Abbott spun off its branded biopharma business into a new company, AbbVie, leading to a reduction in Abbot's dividend. However, investors in Abbott were made whole, as the two companies combined to pay a higher dividend. As a result, we've continued Abbott's dividend streaks through the spin-off.
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
In 2012, Abbott spun off its branded biopharma business into a new company, AbbVie, leading to a reduction in Abbot's dividend. However, investors in Abbott were made whole, as the two companies combined to pay a higher dividend. As a result, we've continued Abbott's dividend streaks through the spin-off.
דוגמא מעולה לפער בין סימולציות של השקעה ב-ABT לבין התוצאות של משקיע שהשקיע ב-ABT :)
 

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15

daat99

מייסד
מנהל
הצטרף
22/11/15
בין 2018 ל 2022 הדיבידנד הוכפל (פי 2.2), כשהשיא היה 2 הגדלות רצופות של כ30%
השנה כמו בשנה שעברה ההעלאה כ 5%
במלים אחרות - קצב הגדלת הדיבידנד הממוצע (DGR) גבוה באופן חריג מקצב הגדלת הדיבידנד האחרון והוא במגמת ירידה.
 
למעלה תחתית